Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Mijn aanbod :)

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Tja, maar ik weet dat niet Van wc papier kan ik VEEL gebruiken, want dat kan je eeuwig bewaren en er gaat in een jaar wel heel wat papier door de pot.

Zout gebruiken we voor het zouten van vlees (bijv. een hele ham in een heleboel zout), dus dat gaat ook hard. Olie gaat wat minder hard, maar dan nog gaan er heel wat flessen door in een jaar. Van suiker hebben we ook heel wat nodig, voor jam, bier, wijn, etc.

Ik heb nog cacao van vorig jaar, en ook bakpoeder en vanillesuiker. En azijn staat er ook nog genoeg

Ik kan dus niet echt teveel van iets krijgen, ik bewaar het donker en koel en dan zijn die zaken erg lang houdbaar. Dan vraag ik er gewoon volgend jaar niet meer om

Van bijv. ketjap en iets van vis, of dat soort dingen, heb ik minder nodig.

Geplaatst:
  • Auteur

Is er misschien iemand die muurbloemen (zaad of plantjes) heeft? En er wat kwijt wil? Er staat hier al een mooi rijtje van die geweldig oudbollige bloemen, en ik wil er meer! Ze zaaien zich wel uit, maar ik zou wel wat verschillende kleuren willen. Deze zijn geel en rood. Maar je hebt ze ook in oranje, roze, pasteltinten.

Geplaatst:

Jorieke aan de bloemen??? wow!

Geplaatst:

Moest even googelen wij noemen ze theebloemen hier.

Ik heb die dingen altijd in de tuin staan in het geel, bruin achtig en met rose geloof ik zal kijken of ik jonge plantjes kan vinden.

Ik heb wel een paar zaadjes die zal ik vast bij de rest van de spullen doen die ik heb klaar staan voor je.

Geplaatst:

wou jij ook een wichter Jorieke?

Geplaatst:

Wil je ook een blauwe wichter???????????????

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

ik zet 'em op je lijstje!

Geplaatst:
  • Auteur

@Thea: Ik had vorig jaar van jou geloof ik al een blauw wichter? Ik heb hem in mijn bosje met wilde fruitsoortjes gezet. Ik kan zo snel even niet zien welke het is, maar je had er toen meerdere voor Hansm en eentje paste niet in zijn pakket

Geplaatst:

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Graag een stukje vlees als je nog wat over hebt. Maakt niet uit wat. Liefst vlees zonder been. Gehakt, graag.

Geplaatst:

OH.. fck... echte spareribs!!! Jeetje... ook niet te versmaden... uhum... Daar ook nog maar een mooi stuk van dan graag... Dat wordt wel een beetje veel vlees zo...

Geplaatst:

Jorieke heb je nog wat muntsoorten?

Dan kan Remy wat meenemen en wil je me dan laten weten wat je graag nog kan gebruiken?

je mag ook een verassingspakketje maken hoor met wat dingen vind ik ook wel leuk hahaha.

groetjes Sandra

Geplaatst:

Hallo Jorieke,

Ik zou wel heel erg graag die Haas willen hebben.

Is het goed dat ik er geld voor geef ?

Want ik rij mee met Ilse (Eelzuhtjuh) en haar vader.

Dus ik kan maar een beperkte hoeveelheid spullen meenemen.

Groetjes Conny.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:
  • Auteur

Conny, ik heb het op mijn lijstje gezet! Ik heb nog even een haas gewogen (die ligt nog in de vriezer van de vorige keer), en die weegt zo'n 375 gram. Is dat goed? Of wil je meer of minder?

Sandra: ik heb heel wat muntsoorten ja. Choco, zwarte, citroen, basilicum, lavendel, aardbei, banaan, appel, en... ehm.. meer kan ik even niet bedenken.

Erny: ok!

Huub: Speklappen? Hamlappen? Schnitzels (zit dan nog geen paneer op)? Fricandeau?

Mocht er iemand nog stukken vet willen hebben? Voor het maken van zeep bijv. Of varkenspoulet? Filetlapjes? Botten met vlees? Bloed? Het kan allemaal Behalve zaken als verse worst o.i.d, want dat is net wat teveel werk om nog te doen voor de moestuindag. Ik kan wel wat meters darm (schoon, in het zout) leveren en dan wat vlees voor worst?

Voor de mensen die opgaven dat ze karbonade willen... Schouderkarbonade of rib/haaskarbonade?

Geplaatst:

Jorieke ik had al lever en spareribs besteld.

Maar ik wil ook nog wel ongepaneerde schnitzels en wat varkens vlees waar ik bami vlees van kan maken dus met wat vet erin of zo???

Ik heb in de tussentijd 35 kleine wijnflesjes voor je gespaard zijn dat er genoeg of wil je er nog meer?

Geplaatst:

@Jorieke, gaat het per kilo en wat wil je ervoor? Is contant betalen (of overmaken evt. voor die tijd) ook goed?

Ik wil hooguit 2 kg mee hebben, 1kilo speklap en een ½kilo hamlap en ½kilo fricandeau, kan dat?

In ruil wil ik ook wel een uurtje tuinspitten of zo, haha.

Geplaatst:
  • Auteur

Huub, je mag helemaal zelf aangeven wat en hoeveel je wilt. We hebben geen minimaal aantal kilo's per persoon ofzo

Maar ik noteer je bestelling!

Geld is goed, arbeid ook Alleen is dat laatste wel wat lastig op de dag zelf. Misschien kan je wat regelen en verzinnen wat we nodig zouden kunnen hebben? Je weet maar nooit

Geplaatst:

Voor mij absoluut schouderkarbonades! Met lekkere vette stukjes en een mooi "bruggetje".

Heerlijk... zit er al bijna bij te kwijlen.... spareribje straks lekker gemarineerd... lekker kluiven...

Ben echt benieuwd hoe dat nou gaat smaken... zo'n vers varkentje...

Geplaatst:
  • Auteur

Okido!

Kan ik trouwens nog iemand blij maken met zo'n houten vogelhuisje waar een pot pindakaas in kan?

Zo 1 :

pindakaas_huisje.jpg

We hebben nooit meer pindakaas, en ALS we al een pot hebben, dan ga ik het echt niet aan die stomme vogels geven

Geplaatst:

ik persoonlijk zou er een insectenhotel van maken. Wat afgezaagd riet of bamboe erin...

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.