Erny Geplaatst: 3 januari 2013 Share Geplaatst: 3 januari 2013 2013 Nieuw jaar, nieuwe kansen. Heb gezaaid (kosmos vruchtdag) Pepers:Checkoslovakian Black / Purple Serrano / Paper Lantern / Piment d'Espelette / Aji Brazilian Pumpkin / True Jamaican Scotch BonnetYellow Pointy / Pimiento de Padron / Black Hungarian / Jalapeno Jaloro / Numex Twilight / Rocoto Rio Hualago / Poinsettia Voorgaande topics:2012 https://www.moestuinforum.nl/wat-heb-je-vandaag-gezaaid-geplant-t3667.html Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nepomuk1983 Geplaatst: 3 januari 2013 Share Geplaatst: 3 januari 2013 Ik dacht dat het nog te vroeg was om pepers te zaaien? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tania Geplaatst: 3 januari 2013 Share Geplaatst: 3 januari 2013 ALLE bolletjes de grond in. WAs ik eigenlijk VEEL te laat mee Maar ze begonnen al uit te lopen, en het is zulk zacht weer, dus ik dacht 'toch maar proberen'. 20 bolletjes Blauwe Druifjes 'Muscari Armeniacum'17 bolletjes Krokus 'Ruby Giant'10 bolletjes narcissen 'Minnow'15 bolletjes Irissen 'Hollandica Sapphire Beauty' Volgende week begin ik met zaaien van m'n koubestendige gewassen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 3 januari 2013 Auteur Share Geplaatst: 3 januari 2013 Conny: post126462.html?hilit=kosmoskalender#p126462 Enne... het is nóóit te vroeg om pepers te zaaien... Ze moeten alleen na het kiemen wel licht en warmte hebben.Vorig jaar ben ik begin februari begonnen maar wilde toch liever een week of wat eerder starten dit jaar. Voor het kiemen is dat voor mij handig omdat er maar twee kweekbakken tegelijk op de verwarming kunnen staan om de goeie kiemtemperatuur te bereiken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nepomuk1983 Geplaatst: 3 januari 2013 Share Geplaatst: 3 januari 2013 Ah dat wist ik niet. Binnenkort die van mij ook maar boven de verwarming zetten dan. Vorig jaar had ik peper en paprika plantjes gekocht. Dit jaar wil ik ze zelf zaaien. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sluipwesp Geplaatst: 3 januari 2013 Share Geplaatst: 3 januari 2013 Mijn handen jeukten zo dus vandaag ook maar pepers, mini paprika's en 4 soorten tomaten zaden gezaaid. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 3 januari 2013 Auteur Share Geplaatst: 3 januari 2013 @ Nepomuk: Lees je anders even in over het pepers zaaien/kiemen op bv. Diana's forum... zij is nogal peperfreak... http://www.mooiemoestuin.nl/ Je kan ook zaad bij haar bestellen! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
nanda Geplaatst: 3 januari 2013 Share Geplaatst: 3 januari 2013 Deze week buiten aardperen gepoot (en eentje geproefd - heerlijk!), binnen pepers, aubergines, paprika en prei gezaaid. En de kervel van vorige week begint op te komen. Verder winterspinazie van de volle grond naar de kas verplaatst. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wijo Geplaatst: 4 januari 2013 Share Geplaatst: 4 januari 2013 Prei gezaaid op 16 december in een kweekkasje binnen. Na een week kwam de eerste prei al boven. Het staat al zo'n 3 cm boven de grond. Met vriendelijke groet,Wim. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ilse Geplaatst: 4 januari 2013 Share Geplaatst: 4 januari 2013 ik heb rozemarijn gezaaid in een kweekkastje ofzopaprika gezaaideen dwergkoffieplant gezaaid De peperplant die binnen aan het overwinteren is, groeit ook erg mooi. Knopjes zitten er weer in http://meestuintje.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ruitertje Geplaatst: 4 januari 2013 Share Geplaatst: 4 januari 2013 Ik heb sla voor vroege teelt gezaaid. Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Boerinneke Geplaatst: 4 januari 2013 Share Geplaatst: 4 januari 2013 4 Paprikaplantjes gezaaid omdat ik het niet kon laten (de soort ik eigenlijk in de kas wil zijn nog in bestelling). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frans Geplaatst: 4 januari 2013 Share Geplaatst: 4 januari 2013 Vandaag vier druivenstruikjes geplant. Van mijn broer gekregen die ze ruim een jaar geleden gestekt heeft. De meeste stekken waren goed aangeslagen waardoor hij nogal wat planten over had . Ik nu dus ook . De opbrengst van de druivenstruiken die ik al had voldoet al in de behoefte. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nepomuk1983 Geplaatst: 6 januari 2013 Share Geplaatst: 6 januari 2013 Vandaag paprika en pepers gezaaid. Heb ook uien gezaaid, heb hier op het forum gelzen over de wisselende resultaten dus verwacht er niet zoveel van, maar had zaad al liggen. Staan in een onverwarmde slapkamer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
nanda Geplaatst: 6 januari 2013 Share Geplaatst: 6 januari 2013 @nepomuk: paprika en peper hebben volgens mij wel een hogere temperatuur nodig om te kiemen en groeien. Ik heb ze in de huiskamer staan om te kiemen. De uien weet ik niet, heb ik binnen geen ervaring mee. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 7 januari 2013 Share Geplaatst: 7 januari 2013 @nepomuk: paprika en pepers hebben 20/25 graden nodig om te kiemen en te groeien. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nepomuk1983 Geplaatst: 7 januari 2013 Share Geplaatst: 7 januari 2013 De paprika's en pepers staan in de woonkamer boven de verwarming in een kasje. De uien staan in een koele kamer, las namelijk dat als je ze te warm zet ze veel boven de grond produceren en weinig eronder Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 8 januari 2013 Auteur Share Geplaatst: 8 januari 2013 Gisteren (kosmosbloemdag) gezaaid in kweekbak en met deksel erop buiten gezet want koudekiemers:Akelei Wilde - Pink / Akelei Mix / Akelei Paars / Astrantia Mix / Scabiosa Columbaria Mix / Allium Cernuum en Allium Millenium. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
René Geplaatst: 9 januari 2013 Share Geplaatst: 9 januari 2013 Ik heb vanmorgen een topic gelezen over het (vroeg) zaaien van pepers en heb n.a.v. dat bericht net mijn pepers gezaaid Wie zaait zal oogsten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 9 januari 2013 Share Geplaatst: 9 januari 2013 Gisteren prei gezaaid in kweekbakje. 2 januari uien en aardbeitjes gezaaid in een kweek kastje. De uien kiemen al! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tania Geplaatst: 11 januari 2013 Share Geplaatst: 11 januari 2013 Tiiiiijm. Ik kan niet zonder tiiijm. Overal tiiiijm. Met andere woorden. Tijm gezaaid Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast joladio Geplaatst: 11 januari 2013 Share Geplaatst: 11 januari 2013 tuinbonen, uien in koude kas en sla binnen gezaaid.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nepomuk1983 Geplaatst: 12 januari 2013 Share Geplaatst: 12 januari 2013 Gisteren nog wat zomerprei gezaaid, de eerste preitjes gezaaid eind dec zijn al boven gekomen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sluipwesp Geplaatst: 12 januari 2013 Share Geplaatst: 12 januari 2013 tuinbonen, uien in koude kas en sla binnen gezaaid..joladio, lukt dat bij jou om tuinbonen in de koude kas te telen? Bij ons geven ze nauwelijks bonen onder glas. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 12 januari 2013 Share Geplaatst: 12 januari 2013 Waar en wanneer ga je die prei uitplanten, Wim? (m.a.w. ik wist niet dat het nu al echt kon...) In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten