Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (Seizoen 2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
12 pitjes van de kweepeer.Zouden die ook nog een koudekiemperiode nodig hebben??Ik kan er niets over vinden.

Waarom zaai Indy?

Geen boompje te vinden in de omgeving? of wilde je het experiment aan?

( ik heb afgelopen weekend boompjes gezien hier in friesland voor 8.75 per stuk.. Vranja o.a. )

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Het lijkt me ook leuk ze te zaaien. Ik heb nu buiten nog vruchten liggen, die mogen rotten, en later in de winter wil ik de pitten eruit halen, of ik stop meteen een stukje klokhuis in een pot..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nee,hier kennen ze dat niet.Ik heb nu een peertje meegenomen uit de toko,en lekker opgezet voor een mooi geleitje.De pitjes heb ik dan gezaaid.Ik vind het ook wel een leuk experimentje.

Hier bij de tuincentra'hebben ze wel andere peren."Ja,maar ik zoek een kweepeer.Antw: volgend voorjaar heb ik wel weer" Wat ik vreemd vind,want is nu niet de tijd om fruitbomen te planten?

Ach zo is het ook leuk. Ik heb zo ook al een citroenboompje en manderijnboompje gekweekt.

Geplaatst:

Welke soorten ik heb gezet Gemma? Liddl, AH en Jumbo. Oftewel Chinese witte en Spaanse paarse, en dikke witte bolle.

Dus gewoon wat van de super, kijken wat er opkomt. Volgende keer wil ik er op tijd bij zijn en wat echte soorten bestellen, maar daar heb ik nu nog geen plaats voor.

Geplaatst: (aangepast)

Onkruid gewied onder de bessenstruiken en vervolgens mest rond de struiken gelegd.

En natuurlijk gekletst.

Edit. Sorry, verkeerde topic.

aangepast door Gast
Geplaatst:
ohhhhhh huub

je zaait supermarkten

waarom niet gewoon aldi knoflooksoorten??????

Supermarkten zaaien kan handig zijn...altijd op voorraad. Hahaha

ben benieuwd wat er op komt.

van mijn solo bollen uit de supermarkt zijn nu 9 van de 30 opgekomen.

Misschien het voorjaar meer, anders pech.

heb nog andere soorten gepoot dus nooit teweinig.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Ik heb een keer officiële tenen gepoot en daar kwam bijna niks van op (april). Vorig jaar knoflook uit de supermarkt gezet en dat ging prima. Knoflook doe ik toch voor de aardigheid want ik weet ze nooit lang te bewaren, dus ik hoef ook niet zoveel en het hoeft ook niet zulke dikke te zijn. Ik heb ook tien van die dikke solo bollen geplant.

Geplaatst:

Ik heb nu knoflooktenen van de supermarkt die mooi opkomen,en Grrrrrrrrrrrrrrrr dure plantlookmeuk,en daar is nog NIKS van boven.Stink ik daar weer in?,nou mooi niet dus. Ik haal wel weer bij de supermarkten.Lollig..........ik zie nu ook waar ik lookjes vergeten ben te oogsten ook die komen weer op.

Geplaatst:

Vegeten lookjes voorzichtig uit de grond halen, teentjes losmaken en apart weer terugpoten.

Heb ik vorig jaar ook gedaan; leverde een prima oogst!

Geplaatst:

Thanks,ga ik zeker doen,maar ik laat ook een paar bollen staan,daar knip ik dan het loof van af voor in gerechten,en boters,e.d.

Geplaatst:

Ik heb 4 pepertjes alvast gezaaid, Rawit, Jolokia Bhut, Pimiento de padron en Hot lemon.

Kun je nu al pepers zaaien????

Dat wist ik niet, worden de planten dan niet te groot om ze nog over te zetten naar de volle grond???

Zo mogelijk,een beetje uitleg aub.

Kan dit ook met paprika en tomaten?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...