Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (Seizoen 2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Alvast mijn Tom Thumb kropslaatjes gezaaid in mijn MM en afgedekt met 10cm potjes die er omgekeerd bovenop staan.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

Niks om te eten , maar in het kasje staat al een tray pluggen met goed en vlot opkomende Dianthus Deltoides, van eigen oogst. Heerlijk geurende kleine wilde anjer, goed winterhard en een echte faf van mij.

Al het zaad komt op. Lekker he ? zo'n voorjaarsdag

dscn501457081362424072.JPG

Geplaatst:

Vandaag binnen rode kool Langedijker, spitskool Greyhound en goudsbloem. Op de tuin vandaag van buurman 2 taybessen gekregen en een vijg vd familie geplant, ook de sjalotten in de grond gezet. De verwaarloosde aardbeien vd vorige eigenaar heb ik uitgezocht, oud blad eruit, uitlopers eraf en weer op een nieuw zonnig en schoon plekje gezet. Toch nog 26 plantjes!

Geplaatst:

vandaag 2 rijtjes spinazie ( de scherpzadige ) gezaaid. zondag of maandag nog 2 rijtjes , en het weekend daarop nog 2 rijtjes. En dat was het dan met de vroege spinazie.

verder nog wat vaste planten gezaaid, wat lavendel in de tuin uitgeplant vanuit potten van vorig jaar. Rabarber in een grotere pot ( definitieve plek nog niet klaar ) neuzen staan boven.

Geplaatst:

De paprika's, pepers, ananaskersen en aubergines uitgeplant in p9 potjes, waarvan ik er niet genoeg had. Verder weer 10 stuks pronkwindes gezaaid.

Geplaatst:

Voorgezaaid:

Sla-melange van de hema in m'n salade-bakje.

Doperwt en Kleine Rheinländerin Erwt

Kleinduimpje sla

Chinese boontjes (van de Hema)

Peterselie in de week gezet, wordt morgen gezaaid.

Geplaatst:

5 soorten tomaten, minibel , orange banana, tumbling tumb, sprite en islandaise. De 2e zaaiing pepers overgeplant naar grotere potten.

Alle pepertjes staan nu fier op eigen benen (of soms met z'n 2en of 3en)

Ik wilde vrijdag worteltjes zaaien, maar de aankomende vorst van zondag/ maandag brengt me weer aan het twijfelen.....toch maar ff wachten!

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

Ik had nog van die kleine mini kasjes ( Aldi) en die heb ik vandaag ingezaaid met kruiden, tomaten. komkommer en pompoen. Ze staan in de huiskamer en ben benieuwd wat opkomt. Ook heb ik wat witte geraniums ingezaaid.

groetjes Sandra

Geplaatst:
Vandaag,mijn tomaten en paprika verspeend,ook 3 in een pot.

Ik had er drie a vier per potje gezaaid, maar die heb ik nu alle in een single pot gezet. Drie planten in elkaar groeiend vind ik te bossig en te vol met kleine vruchtjes, liever geef ik ze per stuk meer ruimte.

Geplaatst:

Mijn pepers verpot en de eerste tuinboonplanten uitgeplant; ondanks de weersvoorspelling. Ik verwacht hier aan de kust niet zo heel veel vorst en ze staan ook nog eens redelijk beschut naast ons huis.

Geplaatst:

Ik wilde morgen eigenlijk spinazie, worteltjes, radijs en sla gaan zaaien in mn mm bak. Wat denken jullie wachten of gewoon doen. Zag dat we nog wel 10 dagen nachtvorst krijgen

Geplaatst:

soms staat er op het zakje of je het met vorst kan zaaien. Zo had ik het met de botersla (traagkiemend zoals erop stond).

Wat ik nu buiten heb gezaaid is: bieten, radijs, rammenas, wortel en sla.

Mocht het niet lukken kan ik het later nog eens proberen.

Geplaatst:

buiten zou ik gewoon ff wachten, nu zaaien heeft geen zin. Je kunt de sla soorten wel prima voorzaaien binnen. Niet te warm, een koele slaapkamer of zo.

Ik heb in de kas Lava's, peterselie, zinnia en zonnehoed in potten voorgezaaid.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

Ik wacht nog een weekje. Na volgende week vrijdag lijken de temperaturen weer omhoog te gaan. Vrijdag/zaterdag zaaien. Had gisteren spinazie en worteltjes in de koude bak willen zaaien, maar wacht er dus nog even mee.

Nu voorgezaaid in P9 potjes -> Spitskool, Bloemkool, Suikererwt, Paprika, Sluimererwt, Brocoli

Volgende week vrijdag de bak in -> stamdoperwt, Spinazie (nieuw zeelandse,vroeg reuzenblad, wortelen)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...