Geplaatst: 5 januari 201312 j Auteur Dat is meer een bed waar je dingen op kunt legen geloof ik, ik zoek meer iets waar ze kunnen klimmen. Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Geplaatst: 5 januari 201312 j Staken in de grond zetten en dan horizontaal de staken vechten en vast zetten met touw.van de twee takken die elkaar kruist.25x25 cm Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 5 januari 201312 j Auteur Misschien kom ik nu dom over maar wat zijn staken? Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Geplaatst: 5 januari 201312 j staken/twijgen. zijn zo groot als bonenstokken of grote/langer. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 6 januari 201312 j Hallo Ruitje,Ik denk dat Angela dit bedoelt.https://www.moestuinforum.nl/blog/appelvrouw/de_winter_nadert_en_nog_genoeg_te_doen_b-1442.htmlGroetjes Conny. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Geplaatst: 6 januari 201312 j Mijn pompoenbedden, die wel degelijk zijn om tegen op te klimmen, zijn zo`n 2 meter hoog.Je kunt voor pompoenen meerdere constructies bedenken, maar zorg dat de plant wel licht genoeg krijgt. Bij wilgen moet je oppassen dat deze niet gaan wortelen, behalve het feit dat je dan aan t einde van je seizoen met vastgegroeide bomen zit zullen ze ook vocht wegnemen van je planten...je zult ze dus moeten schillen o.i.dergelijks. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 januari 201312 j Heb even meegedacht,misschien is dit wat en voordelig.Buizen van hornbacht ietsje groter dia mtr als lichtbuis. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 6 januari 201312 j Auteur Bedankt ga even kijken, misschien doe ik het wel van die elektra buizen. Of bedoel je die buizen? Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Geplaatst: 6 januari 201312 j Eerlijk gezegd ( sorry Thea) denk ik dat het geen goede konstruktie is. De pvc buizen gaan onder invloed van de uv straling niet al te lang mee..misschien een seizoen of twee. Verder zijn ze erg glad..het vastmaken van de staken zal dan problemen opleveren..zeker als er wat zwaardere vruchten aan komen hangen zal het snel gaan zakken.De betonnetten gaan wel 10 jaar mee..ik heb ze zelf en gebruik ze verschillend voor bv klimbonen, komkommer en af en toe pompoenen. 50 euro kosten ze zeker niet..hoeveel wel, dat kan je informeren bij je plaatselijke bouwmarkt.En anders zou ik je aanraden van staken van bamboe, hazelaar, wilg of waar je maar aan kan komen zelf iets te construeren zoals mijn pompoenbed of vele andere manieren te vinden als je koekelt op wilgentakken, vlechten contructies... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 januari 201312 j Sorry,Het wil wel,doe het zelf ook.Een jullie willen niet geloven van die prijs van de ijzermatten.Die heb ik ook gekocht 2 jaar geleden en div firma's gevraagd voor de prijs 50,00. Grijze eletra groter buizen zijn dikker dan de witte kleur. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 6 januari 201312 j Auteur Maar weet niet of die wel buigen? Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Geplaatst: 6 januari 201312 j Ja hoor heb er een fotootje van gemaakt doorsnee22.mm Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 6 januari 201312 j Ja hoor kijk hier maar: post127460.html?hilit=buigen#p127460 Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Geplaatst: 6 januari 201312 j @ TL-Buizen tekeningetje van Thea:Wellicht slim om nog 1 of 2 extra van die bogen te doen, in het midden ergens. Nog wat steviger dan > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 19 maart 201312 j Bij wilgen moet je oppassen dat deze niet gaan wortelen, behalve het feit dat je dan aan t einde van je seizoen met vastgegroeide bomen zit zullen ze ook vocht wegnemen van je planten...je zult ze dus moeten schillen o.i.dergelijks. Schillen doe je juist om ze goed te laten wortelen. Misschien eerst een tijd laten drogen.
Geplaatst: 15 april 201312 j Euh waarom de tunnel? Is het bedoeld om te voorkomen dat de pompoenen op de grond liggen? En wat ga je dan doen met zo'n ijzer rek ook in een tunnel buigen? Ik ben niet blond maar niet zo snugger In de kern van alle problemen schuilt een kans
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.