Geplaatst: 22 juni 201411 j Niet zoveel zand hier bij ons in de buurt, dus de mussen kunnen het zand op mijn pad wel waarderen.Dagelijks wordt er gebadderd en vandaag kregen de kleintjes ook zandbadderles.
Geplaatst: 22 juni 201411 j Op de negen jaar dat ik hier woon nog nooit een mus op de tuin gezien, echt waar.Aan de andere kant van de E40 zitten er wel nog enkele maar de nestmogelijkheden verdwijnen zeer snel. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 29 juni 201411 j De zwaluwen zijn groot! Passen niet meer in het nest en reageren niet meer op het rode lampje van mijn camera. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 29 juni 201411 j Leuk, de foto's van de badderende mussen en de zwaluwen! Ik heb een zwerfpoes op de tuin, die erg graag in mijn buurt is (het liefst op schoot, ook als ik op mijn hurken aan het werk ben, wat niet bijster praktisch is) . Maar als de kat er een keer niet is, dan komt er een roodborstje op bezoek. Het komt zo dicht bij, dat ik het aan kan raken als ik zou willen. Het pikt insekten en wormen uit de grond die ik omwoel. Heel erg leuk! (de poes trouwens ook)
Geplaatst: 30 juni 201411 j Net gespot de groene specht.WAUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUW Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 1 juli 201411 j In de winter vinken en een roodborstje. Nu vooral tortelduiven, en een bosduif en enkele merels en eksters. Totaal geen mussen hier.
Geplaatst: 20 juli 201411 j Auteur Wij hebben nieuwe vriendjes op de tuin. Herman heeft ook al ontdekt dat er meerdere op de tuin komen.En vandaag zag ik er 2 met wormen of zo in hun snavel, dus ze hebben ook nog ergens een nest.Ik ontdekte op Google dat ze op de grond en onder struiken nestelen.Ik was net bezig om de slootkant wat te fatzoeneren toen er 1 in de pruimenboom kwam zitten zingen.Of wilde hij me misschien weg hebben daar, ik weet het niet. Zo ziet het er onder de pruimenboom nu uit. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 20 juli 201411 j Mooie foto's, Conny. Het roodborstje is een echte vriend van de moestuinier! Onze website is http://www.ecotuinforum.be en je vindt ons als Ecotuinweetjes op Facebook
Geplaatst: 20 juli 201411 j Wij hadden bij de paardenstal ook een nestje zwaluwen. Denk het eerste nestje van het koppeltje want het is niet helemaal goed gegaan Het enige wat ik ervan heb gemerkt is een jonkie die op de grond is gevallen of gegooid. Verder niets, en na een tijdje kwamen de ouders ook niet meer naar het nest terug.
Geplaatst: 26 juli 201411 j Net een verontrustend artikel gelezen over de vogelsterfte.http://www.theguardian.com/environment/2014/jul/09/neonicotinoids-farmland-birds Zie ook maar eens naar dit, er staat een artikel over de vogels op Nr 31http://www.ru.nl/plantecology/people/de_kroon/ Verder is er wel wat te leren op die site, jammer maar in het Engels. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 7 augustus 201411 j Op de Piccardthof huizen een aantal uilen. Was op bezoek verderop in mn straatje en werd gewezen op een vage schim boven in de Den. Vóór de hevige voorjaarsstorm van dit jaar hadden vier Ransuilen hun roestplaats in deze tuin ('s avonds bij uitvliegen kwamen ze dan over mijn tuin zoeven) maar na de storm moesten enkele hoge Dennen weg en ook de uilen verdwenen, hadden eerst hun toevlucht nog gezocht in de hoge Coniferen maar dat beviel ze dus niet.Maar nu is er weer één terug. Andere kant van de boom waar ie beter te zien is (wel enorm ingezoomd want zit heel hoog)... En dit is de uilenveer, zo'n 13 cm lang.
Geplaatst: 12 augustus 201411 j Vanaf mijn balkon zie ik altijd veel zwaluwen. Bemerk nu dat ze er niet meer zijn. Kan dat kloppen ? Zijn ze allemaal al weg ?
Geplaatst: 12 augustus 201411 j Ik heb ze hier gister nog (eerder 'weer') gezien. Daarvoor waren ze wel ineens een paar dagen niet te zien.
Geplaatst: 13 augustus 201411 j Auteur Ik had van het weekend nog bezoek van een stel koolmezen. Ik heb er een heel stel, maar dit vond ik de mooiste. Dit is een uitvergroting van de vorige foto. Vond ik wel leuk die mees die een soort duik neemt. In het begin regende het, maar ze kwamen wel even buurten op onze tuin. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 13 augustus 201411 j Grappig, die foto van die mussen op een schutting. Ik heb een bijna gelijke soort foto.....en heb daar een schilderij van laten maken! Ik vind mussen het allerleukst!
Geplaatst: 13 augustus 201411 j Leuk zo op een rij op de schutting Ik vind het ook een van de leukste tuinvogels, en herinnerde me deze, uit m'n vorig stadstuintje
Geplaatst: 13 augustus 201411 j wat zit die duif nou allemaal te kletsen tegen die musjes? Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 13 augustus 201411 j wat zit die duif nou allemaal te kletsen tegen die musjes? Ja, dat vroeg ik me ook af Het ziet er een beetje uit alsof-ie ze les wilde geven, zich geroepen voelde om iets van z'n levenswijsheden door te geven
Geplaatst: 13 augustus 201411 j Haha wie weet! Laatst zat er een merel op de schutting te kletsen met een andere vogel, en volgens mij waren ze over mij aan het roddelen.Iets in de geest van; 'Dat rare mens met haar aardbeien...! Als ze weg is gaan wij ze toch lekker opeten'
Geplaatst: 14 augustus 201411 j Bit, hier zit nog een zwaluw op het nest. Er zijn er niet meer zoveel als een maandje geleden, maar toch. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.