Ronnie Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Aloha mensen, Tijdje niet aktief geweest op het forum maar dat ga ik inhalen Ik ga overstag voor de moestuin in verhoogde bedden mede door het lezen van de leuke berichten op het forum... Zover ik kan zien ben ik de enige op het complex die dit gaat proberen (al aardig wat vreemde blikken toegeworpen gekregen ) De meeste medetuinders zijn van het slag doe normaal doe je gek genoeg, ik ben zowiezo een buitenbeentje met een palmboom en een piepklein vijvertje.... Maar goed hier alvast wat foto's van de verhoogde bakken in wording... De 2 bakken links zijn voor de kids... In totaal worden het 12 bakken van 3,5 meter bij 1,2 meter... Ben benieuwd wat jullie ervan vinden Greetz Ronnie Quote Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW! http://ronniesmoestuin.jimdo.com/
dennislp Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Grappig die palmboom Maar de bakken zien er mooi uit! Ga zo door Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Koert Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Zo Dennis, dat ziet er goed uit joh! Hard gewerkt! Mijn idee van moestuinieren! Zie alleen dat je je paadjes(neem ik aan tenminste), dicht hebt(betimmerd) maak je dat nog open of heeft dat een speciaal reden? En komen daar dan ook tegels of doe je dat met snippers of iets?Keep up the good work! Quote Even a broken clock is right twice a day
Jorieke123 Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Strak hoor! Gaaf ook die palmboom. Ik had er alleen 2 geplant.. met een hangmatje er tussen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ronnie Geplaatst: 25 februari 2011 Auteur Geplaatst: 25 februari 2011 @ Koert, ja inderdaad de paden zijn dicht... en inderdaad komen daar snippers in.. ik wacht op een berg snippers als de plantsoenendienst van de gemeente weer ergens bezig is, dan sluip ik er achteraan met een paar stevige plastic zakken Als de snippers er eenmaal inliggen dan haal ik nog wel de helft van de hoogte van de tussenplankjes af anders breek ik mijn nek nogal eens vermoed ik @ Jokieke, goed idee zeg , moet ik alleen nog van die hoela dames zien te regelen en een barretje Greets Ronnie Quote Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW! http://ronniesmoestuin.jimdo.com/
aardbeijim Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Ziet er goed uit. Wat voor hout heb je gebruikt?Is dat duur hout? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Helly Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Mooie strakke moestuin Ron, ziet er geweldig uit! Laat de rest maar praten, dat moet nog even wennen aan het idee. Komt vanzelf wat goeds uit als ze de resultaten zien. Een palmboom en vijvertje verwacht je idd meestal niet op een moestuin, maar staat heel leuk. Bring out the pina colada Quote Good things come in small packages
Koert Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Als de snippers er eenmaal inliggen dan haal ik nog wel de helft van de hoogte van de tussenplankjes af anders breek ik mijn nek nogal eens vermoed ik Precies daar doelde ik een beetje op! Een tip van mijn kant, probeer wat bruin karton zonder inkt(bedrukking) te regelen en leg die op de paadjes voordat je houtsnippers er overlegt, klein beetje besproeien nadat je het karton gelegd hebt en dan even aanlopen en storten maar met die houtsnippers.Het karton houd nog beter het onkruid tegen(je moet toch wel min. 10 centimeter snippers storten om het onkruid tegen te houden, met karton kun je met iets minder af), de snippers zullen ook door de tussenlaag van karton minder snel gaan verteren. Quote Even a broken clock is right twice a day
jasmin Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Mooi, man!! Maar die palm heeft 'het' toch wel .... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Castaneda Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Ziet er inderdaad heel goed uit. Buitenbeentje lees ik als een heel positief iets. Het gros van de mensen zorgt een beetje voor een stagnatie in de evolutie van het menselijk ras, al die mensen die normaal al gek genoeg vinden . Terwijl er zoveel is om te ontdekken, zoveel geweldige informatie, technieken, praktische ideeen. Je zou toch zeggen dat iedereen aan het experimenteren zou slaan om het beste uit zijn planten/grond enz. te halen, maar het tegendeel is bijna altijd het geval. De mens is een heel vreemd wezen. Maar je bakken zien er prachtig uit, ben benieuwd hoe het er in het midden van het seizoen uitziet bij je. Quote Comprehend and copy Nature
dennislp Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Moestuintjes en tuintjes zijn gewoon meer dan alleen maar het kweken, hoe vreemder het er uit ziet hoe trotser je bent waarschijnlijk, dus doe lekker! Kortom ik zou zeggen Ronnie: Wanneer komt die bananenboom? Wel erg leuk denk om te hebben! Sommige kunnen dacht ik goed in het klimaat in NL en kunnen tegen een (lichte) vorst. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
bettyboop49 Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 Als de snippers er eenmaal inliggen dan haal ik nog wel de helft van de hoogte van de tussenplankjes af anders breek ik mijn nek nogal eens vermoed ik Precies daar doelde ik een beetje op! Een tip van mijn kant, probeer wat bruin karton zonder inkt(bedrukking) te regelen en leg die op de paadjes voordat je houtsnippers er overlegt, klein beetje besproeien nadat je het karton gelegd hebt en dan even aanlopen en storten maar met die houtsnippers.Het karton houd nog beter het onkruid tegen(je moet toch wel min. 10 centimeter snippers storten om het onkruid tegen te houden, met karton kun je met iets minder af), de snippers zullen ook door de tussenlaag van karton minder snel gaan verteren. Ik (wij) zijn ook van die bakken aan het maken 1.80 x 3.00 meter voorlopig drie stuks naast de tunnelkas en een kleinere van 1.80 in het vierkant voor Sem mijn kleinzoon, hout gehaald bij de praxis is in de aanbieding die tip van dat karton ga ik ook toepassen Koert!!! Ziet er goed uit Ronnie!!! Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
RickT Geplaatst: 3 maart 2011 Geplaatst: 3 maart 2011 Aloha mensen, Tijdje niet aktief geweest op het forum maar dat ga ik inhalen Ik ga overstag voor de moestuin in verhoogde bedden mede door het lezen van de leuke berichten op het forum... Zover ik kan zien ben ik de enige op het complex die dit gaat proberen (al aardig wat vreemde blikken toegeworpen gekregen ) De meeste medetuinders zijn van het slag doe normaal doe je gek genoeg, ik ben zowiezo een buitenbeentje met een palmboom en een piepklein vijvertje.... Maar goed hier alvast wat foto's van de verhoogde bakken in wording... -De 2 bakken links zijn voor de kids... -In totaal worden het 12 bakken van 3,5 meter bij 1,2 meter... Ben benieuwd wat jullie ervan vinden Greetz Ronnie Ziet er geweldig uit zeg! Zoiets, maar dan op kleinere schaal voorlopig, ben ik dus ook van plan. 3 Verhoogde bedden van 1.20 bij 4.00 mtr. Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
Koert Geplaatst: 3 maart 2011 Geplaatst: 3 maart 2011 Ik (wij) zijn ook van die bakken aan het maken 1.80 x 3.00 meter voorlopig drie stuks naast de tunnelkas en een kleinere van 1.80 in het vierkant voor Sem mijn kleinzoon, hout gehaald bij de praxis is in de aanbieding die tip van dat karton ga ik ook toepassen Koert!!!Mag ik jou nog een tip geven Betty: leg eens een meetlint op de grond ga er op je hurken of knieën op de grond voor zitten en probeer eens 90 centimeter aan te raken! Snap je wat ik bedoel? Quote Even a broken clock is right twice a day
Helly Geplaatst: 3 maart 2011 Geplaatst: 3 maart 2011 Koert, dat idee kreeg ik toen ook al. Heb er nog lang over nagedacht. Overal waar ze het over de Makkelijke Moestuin ofwel SFG hebben zeggen ze dat je de ruimte moet hebben om ergens bij te kunnen. De vakken van 1.20 breed zijn het maximale waar je dan bij kan. Van alle kanten moet je er bij kunnen komen. Tenzij je er nog een pad tussendoor maakt, zou ook nog een mogelijkheid zijn. Ik geloof dat Ron zijn moestuinbakken er ook zo uit zien op de foto's. Quote Good things come in small packages
Ronnie Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Geplaatst: 3 maart 2011 Dank voor alle positieve reacties mensen .... Ja klopt de bakken zijn 1,2 meter breed ... je kan ze natuurlijk zo lang of kort maken als je wilt lijkt me... 90 cm is echt erg veel om op een makkelijke manier bij te kunnen zonder je rug te breken @ aardbeijim, het hout is op zich niet duur kost ca. 1,20 euro per meter als je veel nodig hebt loopt het wel op natuurlijk Ik heb ondertussen een hout virus opgelopen overal waar ik ben kijk ik of er niet ergens een plank ligt die ik kan/mag gebruiken, doel van mij is om met zo min mogelijk kosten iets te bouwen daar krijg je veel meer energie van en ook nog eens leuke gesprekken met mensen waar je het hout van wilt meenemen.... Zo van wat moet je nou toch met die oude bende Greetz Ronnie Quote Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW! http://ronniesmoestuin.jimdo.com/
Helly Geplaatst: 3 maart 2011 Geplaatst: 3 maart 2011 Hihi zo heb ik mijn broer gesmst of hij nog buizen over had voor de toekomstige aardbeiplantjes. Hij werkt in bestratingen en rioleringen. Hij vroeg zich al af wat ik met rioolbuizen moest. En mijn vader maakt gratis bakken voor mij, hij werkt ook met hout dus alles wat afval is daar kan hij iets van maken. Had zelfs nog een rol worteldoek voor me meegenomen die lag te verstoffen op zolder. Toch zonde als ze dat weggooien als je t zo goed kan gebruiken. Duurzaam, daar houden we van! Quote Good things come in small packages
Koert Geplaatst: 3 maart 2011 Geplaatst: 3 maart 2011 Koert, dat idee kreeg ik toen ook al. Heb er nog lang over nagedacht. Overal waar ze het over de Makkelijke Moestuin ofwel SFG hebben zeggen ze dat je de ruimte moet hebben om ergens bij te kunnen. De vakken van 1.20 breed zijn het maximale waar je dan bij kan. Van alle kanten moet je er bij kunnen komen. Tenzij je er nog een pad tussendoor maakt, zou ook nog een mogelijkheid zijn. Ik geloof dat Ron zijn moestuinbakken er ook zo uit zien op de foto's.Mijn bedden zijn ook 1.20 breed, als je klein van stuk bent zou ik het zelf nog wat smaller maken, je kunt dit gewoon opmeten, tot op welke hoogte je er goed bij kan met twee handen. Quote Even a broken clock is right twice a day
Nicolette Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 heej wat leuk, Ik heb ook al een aantal jaar van die verhoogde bedden. En het werkt goed. Zie nu nog meer mensen op ons complex verhoogde bedden met allerlei soorten materialen. Mijn bedden zijn zo'n 110 breed ik ben namelijk niet zo groot. Quote
jasmin Geplaatst: 5 maart 2011 Geplaatst: 5 maart 2011 Wat voor grond doe jij er in, Nicolette?? Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Veerkee Geplaatst: 7 maart 2011 Geplaatst: 7 maart 2011 heel leuk gedaan! daar kun je wat mee!! Quote
Nicolette Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 van oorsprong begonnen met de kleigrond die er was en aangevuld met wat bemeste tuinaarde. Nu elk jaar krijgt een deel goed verteerde biologische paardenmest zonder stro (heb een top adresje) en een deel compost. Zo komt het elk jaar weer een stukje omhoog. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.