hayays Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 hey nu men serre bijna helemaal klaar is kan ik niet meer wachten om te beginnen.wat kan je nu al zaaien in de koude serre? eventueel om uit te planten?in mei zouden er tomaten en paprika's in moeten. groetjes. Quote voor de eerste keer een moestuin, maar wil precies niet heel goed lukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Erwten kun je nu wel in een koude kas zaaien. Tevens sla! Eventueel wortelen in een bak (zodat je die naar buiten kunt zetten wanneer de tomaten er in moeten) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Veldsla moet m.i. ook al wel kunnen.Volgens het handboek van VELT kunnen kevel en diverse kolen (savooi, spruitjes, palmkool) ook. Zelf wil ik nog even wachten tot de huidige vorstperiode voorbij is en de vorst goed uit de grond is (één week hoop ik, twee misschien). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrie Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Ik weet niet hoe groot je kas is, maar je zou ook een flink bed spinazie kunnen zaaien, en raapstelen en radijzen.Sla, was al genoemd en wortelen. Kervel kan ook nog volgens mij, lekker voor de soep!Keus zat dus! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hayays Posted February 12, 2013 Author Share Posted February 12, 2013 merci al voor de reacties, denk toch nog maar even te wachten.men kas is 2 op 3 meter.ook heeft men ventje lans 2 kanten een verhoogde bak gemaakt, (letterlijk verhoogt, op zijn lengte(kan er juist bij))en die zijn 2,5 op 0,40 en 2 op 0,40 en 10cm diep.die ga ik gebruiken om voor te zaaien van men koolplanten, enzo. Quote voor de eerste keer een moestuin, maar wil precies niet heel goed lukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts