eva1986 Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Misschien een rare vraag, maar weet iemand waar ik kiemzaden (tuinkers/broccolikers/alfalfa/ed) in grote hoeveelheden kan kopen? Ik heb bij bolster wel 250 grams zakken gevonden, maar als ik dan de 3 bovenstaande bestel, kom ik boven de €20 uit. (wel gratis verzending) Dat is al een stuk goedkoper dan de kleine zakjes die ik voorheen altijd kocht! Maar aangezien ik toch een zuinige hollander ben ... Weet iemand nog een ander/beter/goedkoper adresje?? Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Ik heb een flinke hoeveelheid tuinkers zaad, van eigen land. ... Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Wat is groot..Bij van die ecologische/biologische supermarktjes kan je dit soort zakjes vaak wel krijgen; http://www.bustani.nl/images/stories/kiemgroente%20i.jpg. Zou geen idee meer hebben wat de prijs is Zit dacht ik 100 gram in. Gok dat het 2 a 3 euro was Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted February 17, 2013 Author Share Posted February 17, 2013 nou ja, ik jaag er nogal wat zakje doorheen in de wintermaanden... Helaas niet bijgehouden hoeveel precies... Ik heb helaas geen ruimte om t kweken Jorieke Adners zou dat wel een goede optie zijn! Ik zaai twee keer in de week een bakje, en dan heb ik iedere dag iets lekker vers op mn brood! Dus misschien kan ik met die 3x 250 gram wel toe? In de zomer heb ik altijd pluksla, maar in de winter groeit dat niet hè... Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Ik zal een mooie hoeveelheid voor je reserveren voor de moestuindag Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Ik heb altijd van die zakjes gekocht, maar die zijn toch na een paar keer zaaien zo op. Ik wil graag die taugé bonen in t groot bestellen, weet iemand daar een adres voor?Eva, die zaadjes van Jorieke zijn top Heb er al meerdere malen van gezaaid in een bakje met een heel klein laagje aarde en ze komen allemaal op en zijn heerlijk door de salade en op brood. En t zakje is bij lange na nog lang niet leeg. Kan er wel een heel jaar mee doen. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manuela88 Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 tauge zaad haal ik altijd bij de toko geloof 500g of 1 kilo voor paar euro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meriams moestuintje Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 ik heb mijn kiemgroentes (mosterd, tuinkers, broccoli) bij Dille & Kamille gehaald, grote zakjes, daar hadden zo ook zo'n schaaltje,en ik was geloof ik 2 euro per zakje kwijt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 Die 100 grams zakjes bij de EKO-winkel (geproduceerd door "de kiemerij") zijn erg voordelig. Ik betaal inderdaad 1,95 en nooit een probleem gehad met goede kieming. Ze zijn voldoende voor minstens 10 flinke porties. Er zijn - althans in de enige behoorlijke biologische winkel bij mij in de buurt - 4 of 5 soorten/mengsels. Dus de keuze is beperkt. Mijn ervaringen met allerlei zaadhandels zijn erg wisselend. Vaak slechte kiemresultaten en de prijs ligt, omgerekend naar gewicht of porties, heel veel hoger. Vooral de zakjes van het merk "Finishing Taste" (bij tuincentra e.d.) zijn me steeds weer tegen gevallen. Maar ik denk dat in stedelijke gebieden er wel meer te krijgen is dan hier op het Zeeuwse platteland. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Een update! Ik ga reclame maken, omdat ik echt enthousiast ben Afgelopen week heb ik (online via hun website) 6 hele grote zakken biologisch kiemzaad gekocht van "De Peuleschil" in het dorpje Rottevalle. Dat is het bedrijfje waar het heel kleine assortiment dat ik hier kan kopen( in de enige winkel in de verre omtrek met een redelijk biologisch assortiment) ook vandaan komt. Ze hebben ongeveer 20 soorten en de hoeveelheden zijn echt flink en de prijzen erg voordelig als je ze vergelijkt met allerlei zaadhandels. Toen de grote envelop werd afgeleverd was ik onder de indruk: ik vond het al van goede kwaliteit, maar ook goede service en wat had ik veel voor ca. 17 Euro. Heel duidelijke beschrijvingen per soort, ook van de beste kiemmethoden; prima verpakt en je hoeft pas te betalen na ontvangst en geen bijkomende verzendkosten. Wel moet je bij de prijs die op de website staat nog 6% btw berekenen. Nog een tip: Als je voor in je tuin zaad zoekt van rucola, tuinkers, witte mosterd, koolrapen enz. en je koopt hier een zak kiemzaden, dan heb je genoeg om honderden vierkante meters in te zaaien. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Ik heb evt. ook nog kiemzaden, diverse soorten.Voor de liefhebber.Hoef alleen de porto retour ( of ruilzaden )PB maar bij belangstelling. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Ekoplaza heeft ook kiemzaden, maar ik vind ze daar nog flink aan de prijs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted April 22, 2013 Author Share Posted April 22, 2013 Omdat mijn voorraad nu echt op is, heb ik ook bij de peuleschil besteld! Echt super! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts