Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Madame Jeannette pepers komen niet op

Manuela88

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb op 21 januari een 18tal aan madame jeannette zaadjes gezaaid.

echter is er nogsteeds niks omhoog gekomen.

de rode peper en jalapeño peper wel zo goed als alles.

zaad is van vorig jaar even oud als de jalapeño zaadjes.

het bakje heeft de eerste 2,5 week op een plek gestaan wat verwarmt was op 25 graden

ze staan nu wat koeler.

wat gaat er fout waarom alleen de madam jeannette peper niet omhoog komt en verder wel alles?

we zijn bijna een maand verder.

• 1 month later...

Madame jeanette van de o.a. jumbo of Deka zijn habanero´s dus geen echte MJ´s.

Ik heb echte MJ´s van een surinaamse buurvrouw (waarvan de dochter ze had meegenomen uit Suriname). Komen ook heel slecht op overigens. Het is niet echt hulp maar wilde voornamelijk melden dat heel vaak Habanero´s verkocht worden als MJ´s.

Vorig jaar heb ik 5 (echte) mme J anetpepers gezaaid. Daarvan zijn er uiteindelijk 3 die het hebben overleefd,en waarvan ik 1 succesvol overwinterd heb. Ik heb ze inderdaad vrij lang laten staan op 25 graden.Ze duurden iets langer dan de peterpepers qua opkomen.

Madame jeanette van de o.a. jumbo of Deka zijn habanero´s dus geen echte MJ´s.

Ik heb echte MJ´s van een surinaamse buurvrouw (waarvan de dochter ze had meegenomen uit Suriname). Komen ook heel slecht op overigens. Het is niet echt hulp maar wilde voornamelijk melden dat heel vaak Habanero´s verkocht worden als MJ´s.

dat weet ik. ik ken de echte madame jeannette en die zaden waren ook gekocht.

er is niks van op gekomen maar was ook al wat ouder zaad maar wilde het toch proberen.

ik heb nu de zaden uit de habanero gezaaid en die komen goed op.

volgend jaar beter.

Vorig jaar heb ik 5 (echte) mme J anetpepers gezaaid. Daarvan zijn er uiteindelijk 3 die het hebben overleefd,en waarvan ik 1 succesvol overwinterd heb. Ik heb ze inderdaad vrij lang laten staan op 25 graden.Ze duurden iets langer dan de peterpepers qua opkomen.

Hoe ging het verder met jouw peterpepers? De mijne zijn vorig jaar kapot gegaan, weet niet of het een moeilijke soort is?

Heel erg goed,ik heb er 5 gezaaid,en dezen waren allemaal opgekomen. Ik heb diverse peterpepers kunnne oogsten,en er een lekkere pot sambal mee gemaakt. Nu heb ik weer een aantal gezaaid. Van de vorige lading hebben 2 de winter overleeft,en maar 1 doet het echt goed. Nr 2 blijft ernstig achter,zelfs na verpotten.