Manuela88 Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Hallo, Ik heb op 21 januari een 18tal aan madame jeannette zaadjes gezaaid.echter is er nogsteeds niks omhoog gekomen. de rode peper en jalapeño peper wel zo goed als alles. zaad is van vorig jaar even oud als de jalapeño zaadjes.het bakje heeft de eerste 2,5 week op een plek gestaan wat verwarmt was op 25 gradenze staan nu wat koeler. wat gaat er fout waarom alleen de madam jeannette peper niet omhoog komt en verder wel alles? we zijn bijna een maand verder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 De madame Jeanette is een Capsicum Chinense, de Jalapeno is een Capsicum Annuum. De Chinense ontkiemen langzamer. Bij deze soorten kan het soms wel 3 weken of nog langer duren. Zie bv. http://www.peppersrus.nl/pages.php?id=2530Hou als het even kan wel de temperatuur op 25 °C. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manuela88 Posted February 18, 2013 Author Share Posted February 18, 2013 Dat is een hele duidelijk site Bedankt. ik weet genoeg ik wacht rustig verder af Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 ik zou gewoon naar de supermarkt gaan om een paar madame jeanettes te halen...zaad eruit en meteen zaaien! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manuela88 Posted February 19, 2013 Author Share Posted February 19, 2013 dat was ik zoizo van plan als reserve. want moet van de week van die pepers hebben voor de roti. we wachten (on)geduldig af staan nu op de verwarming tussen de 25 en 30 graden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramirits Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Madame jeanette van de o.a. jumbo of Deka zijn habanero´s dus geen echte MJ´s. Ik heb echte MJ´s van een surinaamse buurvrouw (waarvan de dochter ze had meegenomen uit Suriname). Komen ook heel slecht op overigens. Het is niet echt hulp maar wilde voornamelijk melden dat heel vaak Habanero´s verkocht worden als MJ´s. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Vorig jaar heb ik 5 (echte) mme J anetpepers gezaaid. Daarvan zijn er uiteindelijk 3 die het hebben overleefd,en waarvan ik 1 succesvol overwinterd heb. Ik heb ze inderdaad vrij lang laten staan op 25 graden.Ze duurden iets langer dan de peterpepers qua opkomen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manuela88 Posted March 31, 2013 Author Share Posted March 31, 2013 Madame jeanette van de o.a. jumbo of Deka zijn habanero´s dus geen echte MJ´s. Ik heb echte MJ´s van een surinaamse buurvrouw (waarvan de dochter ze had meegenomen uit Suriname). Komen ook heel slecht op overigens. Het is niet echt hulp maar wilde voornamelijk melden dat heel vaak Habanero´s verkocht worden als MJ´s. dat weet ik. ik ken de echte madame jeannette en die zaden waren ook gekocht. er is niks van op gekomen maar was ook al wat ouder zaad maar wilde het toch proberen. ik heb nu de zaden uit de habanero gezaaid en die komen goed op. volgend jaar beter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramirits Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 was eigenlijk meer een reactie op het antwoord van Eva. excuus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manuela88 Posted April 1, 2013 Author Share Posted April 1, 2013 geen probleem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
estherbes Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 Vorig jaar heb ik 5 (echte) mme J anetpepers gezaaid. Daarvan zijn er uiteindelijk 3 die het hebben overleefd,en waarvan ik 1 succesvol overwinterd heb. Ik heb ze inderdaad vrij lang laten staan op 25 graden.Ze duurden iets langer dan de peterpepers qua opkomen.Hoe ging het verder met jouw peterpepers? De mijne zijn vorig jaar kapot gegaan, weet niet of het een moeilijke soort is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 Heel erg goed,ik heb er 5 gezaaid,en dezen waren allemaal opgekomen. Ik heb diverse peterpepers kunnne oogsten,en er een lekkere pot sambal mee gemaakt. Nu heb ik weer een aantal gezaaid. Van de vorige lading hebben 2 de winter overleeft,en maar 1 doet het echt goed. Nr 2 blijft ernstig achter,zelfs na verpotten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts