Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Zadenenvelop beginnersgroep

Recommended Posts

Je kan in aparte gripzakjes (wegen wat minder zwaar en nemen minder ruimte in) wat soorten zaad doen, een bepaalde hoeveelheid uit elk zakje nemen (hangt er ook vanaf hoeveel zaden er in zakjes zitten, bij sommige soorten is dat veel, sommige weinig. Spinazie zit bijvoorbeeld met z'n heel erg veel in een zakje/pakje, komkommers weer niet) briefje erin doen met soortnaam en zaai-info en houdbaar-tot-datum. Of je doet er de oorspronkelijke zakjes in maar dan moet je er zelf natuurlijk wel eerst wat uithalen voor eigen gebruik.

30 soorten om mee te beginnen lijkt mij (maar ik doe niet mee en heb zo'n envelop nog nooit van dichtbij gezien) meer dan genoeg. Envelop moet vooral niet te groot en te zwaar worden. Dan worden het weer dure zaadjes van.

Een paar "huisregels" vaststellen is misschien toch wel handig, helemaal omdat de meesten van jullie "vers" zijn op het forum. Volgens mij had Thea je daar al een voorbeeldje van gegeven.

Succes!

ik heb van veel soorten meer dan 100 zakjes, dus doe er wel een aantal in, zodat de volgende een compleet zakje kan pakken van van alles, vindt ik niet erg, ik deel graag, anders is het straks misschien niet meer kiemkrachtig. De meesten zijn goed tot 2015 en 2014.

Ik hou ook van verrassingen, als iemand van mij een envelop wil ontvangen, gewoon 1 op 1 is ook goed, dan doe ik er gewoon een paar zakjes in of zo en dan sturen jullie gewoon een verrassing terug, hoeft niet veel te zijn, maar gewoon voor de verrassing.

Dus als iemand wil, stuur maar een pb.... ik vind alles leuk!

Een TIP --afzender--- erop.

Als je ongeveer 200 gram aanhoud wordt het misschien 250 gram en dat is 4 postzegels.en de meeste zaden kost al 1,00/2,00 euro per zakje.

SUCCES hoopend op goede ontvangst.

BIJ ONS ZIJN ER 3 ENVELOPPEN NAAR DE MAAN.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

ik ga het gewoon uitproberen....... ik stuur niet overdreven veel, ik dacht aan zo'n 10 zakjes, is niet zo zwaar. Is allemaal FF zaad (met garantie) Ik hoef trouwens van jullie niet zo veel terug hoor, alles is goed, ik probeer het gewoon even uit bij de eerste 5 personen dieme een adres sturen, en dan ben ik benieuwd hoe het gaat! Dus mail me maar!!

ik heb het geupdate (staat op blz 1 van dit topic, ik wist niet hoe ik het anders moest doen...)

de envelop naar Piroska is op de bus.

Sorry er zit te veel in, maar ik verwacht dat van jullie niet hoor,

(er zitten nu 27 zakjes in)

maar anders kom ik er nooit vanaf, hahahahaha.

laat je even weten als je hem binnen hebt??

groetjes,

Meriam