Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Ook aangestoken....

Jacqje83

Recommended Posts

Door het moestuin virus!!!

Ik ben Jacqueline, 29 jaar oud. M'n neefje en meiden op een ander forum hebben me aangestoken.

Het zit ook in m'n genen, want beide opa's hadden wat met groente kweken. De één had een groot tuindersbedrijf en de andere een flinke moestuin en groentewinkel. (beide opa's nooit gekend). Maar blijkbaar is de interesse daarin wel doorgegeven.Ben sinds vorige week echt begonnen met het zaaien van zaadjes en plannen maken voor een kleine tuinverbouwing zodat het een leuk moestuintje gaat worden. Volgens mij heeft mijn tuin ook wel een ideale ligging hiervoor, die ligt op het zuid westen.

Momenteel heb ik een kleine kweekkas in m'n woonkamer staan met wat verschillende kruiden en groente om te beginnen en heb afgelopen week met de post nog een lading zaadjes binnen gekregen.

Hier mijn kasje met mijn hulp!

foto263i.jpg

Al een beetje ingericht

foto264d.jpg

En de eerste opkomst....

foto275h.jpg

Heb echt geen flauw idee of ik het goed doe, maar tis fijn dat ik dit forum gevonden heb zodat ik om adviezen kan vragen en informatie vandaan kan halen.

Het kasje staat redelijk in het licht hier (foto is aan het einde van de dag genomen), de vensterbank is wel erg warm, vol in de zon op het zuidwesten lijkt me. (maar kan het mis hebben hoor)

Nu paprika, tomaat, cayenne peper, peterselie, basilicum, tijm, rucola, oregano.

En ga proberen snackkomkommer, cherrytomaat en aardbei in te doen.