Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tja, ik begin nu toch te twijfelen.

Tuincultivator

Comfortabel werken en veilige bediening door handgrepen met optimale gripafstand Hoge doortrekkracht door 710-watt-motor Automatische overbelastingsbescherming 4 hakmessen voor een werkdiepte tot 18 cm 230 tpm Werkbreedte: 36 cm voor 69.99 euro

Aanbiedingen van Lidl week 11

Geplaatst:

Ik ben bezig mijn koude bak te maken.

Ik had dus dat dubbel glas geregeld om een koude bak van te maken.

Glasplatenvoorkoudebak.jpg

Maar dan moet er wel een kozijntje omheen. En op een zodanige wijze dat het water er af loopt.

100_1524.jpg

Nog 7 te gaan, en dan de bak zelf nog. Maar dat is niet zo veel werk.

Geplaatst:

Soms moet ik wel lachen om mijzelf. Van de week ben ik [een beetje ondoordacht] druk bezig geweest om een prachtig klimrek in mijn bonenvak neer te zetten.

100_1568.jpg

Alleen heb ik er niet veel aan. Want de meeste bonen worden een stuk hoger als het hek van 1.20 mtr. Daarom ga ik er nu maar klim kapucijners [blauwschokkers] neerzetten.

Iemand nog andere/betere ideeen?

Geplaatst:

Komkommers? Oost-Indische kers? Tomaten? Laagblijvende stampeulen/bonen (geld ook voor erwt)?

Of iets wat van de ene kant naar de andere kant kan groeien? De overstap is niet zo groot zo te zien.

Of je zet aan de kopkanten nog wat gaas erbij en dan kan je een kip erin houden, of 2 konijnen voor de kerst

Maar... ziet er strak uit hoor! Ambitieus ben je wel met je eerste moestuin

Good things come in small packages

Geplaatst:

Netjes rick, ik vindt het mooi dat je overal wat heel netjes voor bouwt, lekker vol lijkt het me bij je worden en dat vindt ik mooi,

Je hebt bv ook kleine snackkomkommers of die ronde citroenkomkommer, en inderdaad ook wel halfhoge bnen soortjes.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Even voor de duidelijkheid

Vak E is het bonenvak [vlinderbloemigen] want anders raakt mijn hele administratie in de war.

Ik ga nog even op zoek naar half hoge klimbonen [1.20 - 1.40 cm]

Kippenhok? ja ook nog een idee

Geplaatst:

Ik heb nog een aantal plantjes over van stampeulen. Staan nog in de kas maar kunnen nu wel naar buiten. Volgens mij tien potjes met in elk twee a drie planten. Ik zelf had genoeg aan de hoge peulen.Maar ja, Rotjeknor ligt nou niet bepaald naast de Betuwe he.

groets

arrie

Geplaatst:
Ik heb nog een aantal plantjes over van stampeulen. Staan nog in de kas maar kunnen nu wel naar buiten. Volgens mij tien potjes met in elk twee a drie planten. Ik zelf had genoeg aan de hoge peulen.Maar ja, Rotjeknor ligt nou niet bepaald naast de Betuwe he.

groets

arrie

Ja, en ik heb ook alleen maar een oude fiets. Toch bedankt voor het aanbod.

@Dennis, dank je wel voor het compliment. Ja ik houd wel van een opgeruimde, nette tuin.

Geplaatst:
Even voor de duidelijkheid

Vak E is het bonenvak [vlinderbloemigen] want anders raakt mijn hele administratie in de war.

Ik ga nog even op zoek naar half hoge klimbonen [1.20 - 1.40 cm]

Kippenhok? ja ook nog een idee

Erwten en peulen kunnen daar wel tegen aan, misschien dat ze er iets over heen groeien, maar dan heb je het meeste wel geoogst en behoren tot de vlinderbloemigen.

Even a broken clock is right twice a day

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Druk, druk, druk met van alles en nog wat. Toch even een kleine update van de tuin

100_1587.jpg

Uien en knoflook doen het prima. Mais onder de tunnel. Spinazie en sla gezaaid.

edit: oja, over de buizen zitten netten tegen vogels en katten

Geplaatst:

Wow, netjes Rick!

Zitten die slangen aan t net vast of blijven die slangen uit zichzelf staan?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Dat doet ie met z'n toverstafje

Als je die diep genoeg in de grond steekt blijven ze echt wel staan!

Even a broken clock is right twice a day

• Nieuwe aanmaken...