Helly Geplaatst: 7 maart 2011 Geplaatst: 7 maart 2011 Rick dat ziet er geweldig uit Ik zie dat je ook al klimrekken hebt geplaatst bij je MM bakken. En een mooie compostbak. Gaat helemaal goed komen.Als je toch zoveel ruimte hebt, zou ik ook aan de andere kant 3 vakken maken en dan kan je elk jaar zo door met de wisselteelt. En als je het volgend jaar doet, kan je zo doorschuiven wat je nu hebt staan en nieuwe groenten erbij zetten. Good things come in small packages
RickT Geplaatst: 8 maart 2011 Auteur Geplaatst: 8 maart 2011 Dank je wel Helly en Jasmin Nee, aardappelen was ik niet van plan. Ik heb wel een lijstje BloemkoolBroccoliVeel soorten slaKruidenTomatenPepersPaprikaBoontjesPreiWatermeloenBladmoes En ik wil nog iets gebruiken van die enorme berg zaden die je me gestuurd hebt Jasmin. Ik denk dus dat ik nu al ruimte te kort kom hahaha. Rick`s Steigerhouten Meubelen
Jorieke123 Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Geen erwtjes? Zo ontzettend lekker uit eigen tuin! Jong geoogst, en dan rauw door de sla! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RickT Geplaatst: 8 maart 2011 Auteur Geplaatst: 8 maart 2011 Eeh nee, ik heb een heleboel, maar nog geen erwtjes Rick`s Steigerhouten Meubelen
Helly Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Ik heb ook geen erwtjes. Is dat moeilijk pellen Jorieke? Wordt dat niet een overweldigende bos groen in zo'n bak? Oww watermeloen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Dacht dat zoiets alleen groeide in warme landen.Wat zet je eigenlijk in de MM bakken en wat in de gewone grond? Good things come in small packages
RickT Geplaatst: 8 maart 2011 Auteur Geplaatst: 8 maart 2011 Ook daar ben ik nog niet uit Ik ben namelijk zelf eigenlijk meer van het zware werk [spitten, bakken maken etc] en mijn vrouw doet het planten haha. Momenteel is het ook zo mooi weer, dat ik nog weinig binnen heb gezeten om over dat soort dingen na te denken. Ik heb gisteren ook voor het eerst mijn eerste emmer keukenafval in mijn compostbak geleegd. [ziet er nog erg leeg uit] Rick`s Steigerhouten Meubelen
Helly Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Komt vanzelf vol. Hier gaat het ook niet hard. Ik zit te denken aan een wormencompostbak want anders ben ik bang dat ik helemaal geen compost krijg. Kan ik ook het water eruit over de plantjes gieten. Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Moeilijk pellen? Nee hoor Ze groeien op kleine stukken, willen wel graag klimmen. Ik had nog nooit verse erwtjes geproefd, alleen die zooi uit potjes. Dat zijn echt 2 verschillende groenten qua smaak! Heerlijk zoet! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RickT Geplaatst: 8 maart 2011 Auteur Geplaatst: 8 maart 2011 Dat moet ik dan onthouden. 'http://www.plantaardig.com/groenteninfo/erwten_kweken.htm Rick`s Steigerhouten Meubelen
Helly Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Ik ook Je linkje werkt niet Rick. Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Je hebt hoge en lage soorten, net als bij bonen. Voor de sla pluk je gewoon een handje peulen die nog niet te dik zijn. Die pel je en de erwtjes kunnen over de salade (als je ze niet al zo in je mond stop). Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RickT Geplaatst: 8 maart 2011 Auteur Geplaatst: 8 maart 2011 Ik raak helemaal gestrest van die grond hier. Hoe droger het wordt, hoe harder de kluiten. Ik heb geen rug meer over. Dat gaat zo niet. Mijn trots opzij gezet en even een praatje met de buurman hiernaast die al jaren tuiniert gemaakt. Hij laat volgende week iemand komen om zijn grond te laten frezen met een grondfrees. Dan doet die man dat stukkie van mij ook even. En anders ga ik op zoek naar een kleine grondfrees met benzinemotor. Je kunt ze ook huren bij de GAMMA, maar dat kost 35 euro per dag. [Kan ook nog hoor] maar 3 x huren en je hebt een nieuwe. Zag er al 1 op internet [wel op stroom] voor 139 euries Rick`s Steigerhouten Meubelen
hansm Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Freezen zou ik zeker doen vette aanrader, heb je het hele seizoen plezier van je grond wordt luchig en fijn je weet niet wat je ziet eigenlijk als het gebeurd is dan ziet het er gewoon top uit.Best is natuurlijk om daarna wel op je paden te blijven Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Een grondfrees mag niet te licht zijn hoor, dan loopt ie keihard voor je uit en gaat hij niet goed in de grond. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jasmin Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Ik zie het al gebeuren Rick... je begon met een paar MM-bakken, toen kwamen er 3 bedjes bij... en nou komt er volgende week iemand met een frees.... Sommige groenten doen het prima op klei... je hoeft niet bij elk bedje tuingrond te mengen... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
RickT Geplaatst: 8 maart 2011 Auteur Geplaatst: 8 maart 2011 Ik zie het al gebeuren Rick... je begon met een paar MM-bakken, toen kwamen er 3 bedjes bij... en nou komt er volgende week iemand met een frees.... Sommige groenten doen het prima op klei... je hoeft niet bij elk bedje tuingrond te mengen... Ach, ik ben ook al een tijdje op zoek naar een tractor Rick`s Steigerhouten Meubelen
Veerkee Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 wat geweldig veel zaadjes heb je gekregen!! veel succes met ze te laten uitkomen
annie en stefaan Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 als het nu al te zwaar is om te spitten, dan is een electr. frees niks voor jou.die gaat er zeker niet in de grondof wel laat je iemand komen met een deftige frees, of je huur er een , denk wel dat de eerst oplossing het beste isals je ieder jaar veel kompost gebruikt zal de grond wel veel verbeteren en dan kan je met lichter materiaal op je land nog een tip; als je gazon maait of de buren, strooi deze tussen je planten of vanaf september een dikke laag op de vrijgekomen stukkenje zal je grond niet meer herkennenwij hadden zeer zware klei(gele klei) 6 jaar geleden en nu is het bijna zuiver donker gekleurde grond, die het water doorlaat en toch veel langer vochtig bijften bewerken word een plezier
Jorg Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Mulchen (of het zaaien van groenbemester) op lege stukken is een goede tip. Ik zou persoonlijk hier niet voor grasmaaisel gaan maar voor compost (die je gratis kan afhalen tijdens de landelijke compostdag / of bij een aantal gemeenten het hele jaar door bij de milieustraat). Zoals in het bodemverbetering topic geschreven: het duurt wel enkele jaren voordat je grond verbeterd is. Ik verwacht dat na het frezen je grond al beter bewerkbaar is
dennislp Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 als het nu al te zwaar is om te spitten, dan is een electr. frees niks voor jou.die gaat er zeker niet in de grondof wel laat je iemand komen met een deftige frees, of je huur er een , denk wel dat de eerst oplossing het beste isals je ieder jaar veel kompost gebruikt zal de grond wel veel verbeteren en dan kan je met lichter materiaal op je land nog een tip; als je gazon maait of de buren, strooi deze tussen je planten of vanaf september een dikke laag op de vrijgekomen stukkenje zal je grond niet meer herkennenwij hadden zeer zware klei(gele klei) 6 jaar geleden en nu is het bijna zuiver donker gekleurde grond, die het water doorlaat en toch veel langer vochtig bijften bewerken word een plezier Jup, helpt zeker.. die ervaring hebben wij ook! Ok, gras laten we meestal op het gras liggen.. maar bladeren, veel snoei materiaal.. gaat er lekker tussen. > Planten kopen? Doe het bewust!
annie en stefaan Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 ik heb voor de winter de stukken die te laat vrij kwamen om groenbemesters te zaaien een laag van zeker 10 cm grasmaaisel gelegt, wel daar staat geen onkruid op en en heb het vandaag gefreest, echt een aanrader, doe ik dit jaar zeker weerhad het al gedaan om tussen de prei en de kolen en dat gaf ook al zeer goede resultatengras op de komposthoop vind ik dan veel minder omdat het dicht slaat en stinkt
RickT Geplaatst: 13 maart 2011 Auteur Geplaatst: 13 maart 2011 Ik ben sinds vorige week op zoek naar een kleine grondfrees. Is er iemand die het merk van onderstaande apparaat kent, of heeft ervaring met dit ding? Rick`s Steigerhouten Meubelen
hansm Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 Ik zou ook even vragen op je volkstuin complex meestal is daar wel iemand waar je van kan lenen of dat die het voor je doet.Eigenlijk met allerlei apparaten of grote gereedschap dingen die je zelden gebruikt maar soms wel heel handig zijn, kun je vaak lenen.Dat dacht ik nog met die geulentrekding die wil je buurman vast wel lenen aan je. Players only love you when they're playing.
RickT Geplaatst: 13 maart 2011 Auteur Geplaatst: 13 maart 2011 Ik zit niet op een volkstuin Hans Maar in een dijkhuisje met een lap grond in Rotterdam Maar ik houd van snel zaken doen. Net een bod uitgebracht op MP en we zijn al akkoord. Ik ga hem volgend weekend ophalen voor 25,- euries. Hij zit nog nieuw in de doos. Rick`s Steigerhouten Meubelen
hansm Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 Ow wat klinkt dat tof een dijkhuisje, door die foto en met dat voetbalveld erachter dacht ik hij zit op een volkstuin Players only love you when they're playing.
Aanbevolen berichten