RvO Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 (edited) Ik weet het, het is eigenlijk gewoon te laat, maar ik dacht dat ik niets te ruilen had. Gister toch eens door m'n zaadjes gekeken. Bleek dat ik veel meer zaadjes heb dan ik de komende jaren kwijt kan. Dus toch een ruillijstje voor de mtfd (2013). De zaadjes neem ik sowieso wel mee, dan kunnen we op de mtfd nog verder zien. De plantjes en stekjes neem ik alleen mee als iemand belangstelling heeft. Aanbod* Zaadjes- Johannesbroodboom- Peterselie (platte)- Maggikruid (=lavas)- Basilicum (fijnbladige)- Radijsjes (gemengd rood/wit)- Brocolli- Mosterdspinazie- Snijbiet (groen)- Winterui (plantui wit)- Stengelui - Bietjes (geel) 3 mensen- Spercieboon (stokboon geel of groen)* Stekjes- Eeuwig moes (stekjes, moeten nog worden gesneden)* Plantjes - Kaardebol - Vlinderstruik (paars) voor Erny* poters - Rattes d'Ardeche voor "oog met hartje, naam even kwijt" = Angela VraagIk heb belangstelling voor stinzeplantjes. Denk aan Daslook, Bosanemoon, Vogelmelk, ed. Edit: Speenkruid, paarse dovenetel en gele dovenetel heb ik ondertussen al. Tot zondag. Aanvulling: Vorig jaar had ik iemand (wie?) beloofd m'n hand ecologisch tuinieren mee te nemen. Dat zal ik dit jaar doen. Edited April 15, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Vlinderstruikje lijkt me wel mooi voor bij het huisje... én in mijn favoriete kleur... Daar wil ik er wel één van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted March 19, 2013 Author Share Posted March 19, 2013 Suggestie: Op de terugweg ophalen. Dan hoeft het plantje niet eerst half Nederland door. Natuurlijk eerst even overleg met onze chauffeur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Heb je die Johannes broodboom ooit zelf geprobeerd?Moet je daar niet een manlijke en vrouwlijke plant voor hebben om vrucht te krijgen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Op de terugweg moeten we ook bij jou langs, dus dat komt goed! Zei de chauffeur...Gele bietjes en wat van de stengel- en winterui lijkt me helemaal goed, als je wat overhoudt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted March 19, 2013 Author Share Posted March 19, 2013 De zaden van de johannesbroodboom zijn hier vorig jaar gekiemd. In de vensterbank. Een groen puntje, kiemblaadjes en het begin van een echt blaadje heb ik gezien. Helaas was ik in die periode een week weg en toen is alles verdroogd. Dus bomen zijn het nooit geworden. Dit jaar hoop ik het beter te organiseren. Destijds heb ik ook anderen op dit forum zaden gestuurd - wie weet ik niet meer - maar ik heb geen idee wat de resultaten aldaar waren. Puur toevallig liep ik afgelopen weekend in plantsoentje in een buitenwijk van Assen tegen een groepje bomen aan. Niet heel groot; een stammetje van amper twee handen omtrek. Het eerste wat m'n aandacht trok waren de peulen op het gras. Blijkbaar overleven ze in "ons klimaat" en geven ze vrucht. Hoe het met man en vrouw zit bij deze bomen weet ik niet. Google wellicht wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Hier staan ze buiten, ik heb nog geen idee of ze het nog doen Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Ik ga zo nog even kijken of ik speenkruid en een zwarte weduwe samen uit de grond kan halen voor je.Ik zou bv ook graag wat gele bietjes proberen. Edit: Lie heeft een stukje uit mijn bosgrond gehaald met speenkruid en zwarte weduwe (weduwe in de rouw http://www.waterwereld.nu/phaeum.php) erin. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted March 21, 2013 Author Share Posted March 21, 2013 Dank Appelvrouw & Lie Tot zondag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted March 21, 2013 Author Share Posted March 21, 2013 (edited) Aanvulling:Ik heb ook nog pootaardappeltjes. E'én à twee handjes vol. Ras: 'Ratte d'Ardeche' (= 'Buggenummer Muuskes' = 'Asparges'), saladeaardappeltjes. In theorie halflaat, bij mij in praktijk vroeg, wegens aardappelziekte.Eigen teelt en ze hebben al (te lange ) uitlopers. Edit: pootaardappeltjes zijn op. Edited April 15, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Die wil ik wel een paar proberen.Ik ben aardappel rassen aan het testen Kijk even op mijn lijstje of er iets voor je tussen staat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Weet ik het niet helemaal meer precies. Maar volgens mij had ik voor jou vorig jaar Speenkruid opgepot toch ? Is daar nog behoefte aan ? ( je kon toen op het laatste moment toch niet komen ) stuur anders even pm, dan zie ik het nog wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 @ RvO Zaad van gele bietjes zou ik graag willen proberen. Kan dat nog?Kijk je op mijn lijstje of er iets voor jou bijzit?? In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted March 22, 2013 Author Share Posted March 22, 2013 @weknnowKan nog. Maar nu is het wel op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted March 22, 2013 Author Share Posted March 22, 2013 .. Speenkruid .... Als het gemakkelijk gaat graag. Anders, zo op het laatste moment, niet al te veel moeite doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Die johannesbroodboom lijkt mij reuzespannend om te proberen! graag! Kijk je dan even bij mij of je nog zaden ziet om te ruilen? http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Bedankt RvO. Hier massa's groen speenkruid en soms al in bloei. Kleine moeite om wat plantjes + knolletjes mee te nemen voor je..... In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 ow, doe jij dan maar Weknow. Mijn plekje van vorig jaar kom ik nu niet gelijk bij in de buurt.graag Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted March 23, 2013 Author Share Posted March 23, 2013 @weknnowDe heilige Johannis en de gele bietjes zijn voor je ingepakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted March 23, 2013 Author Share Posted March 23, 2013 ...Gele bietjes en wat van de stengel- en winterui ....Ligt voor je klaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Wil je er wat voor terug? Zie mijn ruillijst. Van de doorgestreepte plantjes is er altijd wel wat over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Goed, ga wat speenkruid onder de net gevallen sneeuw vandaan halen. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts