Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

MoestuinFD 2013 planten: hoe nu verder?

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Nepomuk, die Brandywine die ik van je heb, is dat een gele, roze of zwarte?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Een roze

Geplaatst:
Van mij, wonderlijk dat je ze niet gekregen hebt. Ik heb wel alles uitgedeeld...
Zouden dat dan de drie plantjes zijn die nu bij mij in de vensterbank staan? Ik kreeg ze op het laatste moment en ik weet niet meer van wie .

Ik wil ze graag doorgeven, maar ik ben bang dat ze een reis per post naar Friesland niet gaan overleven. Heb je een beter idee dan de post?

Geplaatst:
  • Auteur
Een roze

Dank, Leuk!

• 3 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

Thea, ik weet niet of je het goed kan zien,( zowel links als rechts) maar jouw gekleurde longkruidjes van vorig jaar hebben het meer dan prima gedaan in mijn "niksniet" hoekje waar het altijd vochtig en donker is. Ik ben er goed blij mee, zo leuk ook al die kleuren.... img090625391366566631.JPG

Geplaatst:

Ik zag dat een van de alebessenstekken (van Dennis of Appelvrouw van vorig jaar) al in de knop zit om te gaan bloeien. Njam-Njam.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
:Ik ben er goed blij mee, zo leuk ook al die kleuren....

Ja en ruilen vind ik leuk en zo kan het mooi,toch.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

De plantjes die ik heb gekregen doen het goed, jammer genoeg nog steeds op de vensterbank in de kamer.

Geplaatst:

Van Eva kreeg ik een Taro-knol in de handen geduwd. Inmiddels ook uitgezocht wat dat ding allemaal wil en hoe.

Dit is m. Hij staat net sinds gisteren boven. Had de knol ( 7x4 cm ong. ) opgepot in een te klein potje, stond nog niet boven maar de wortels kwamen al uit het potje, dus overgepot in maatje groter. En nu staat ie boven en staat te gutteren ! wordt vervolgd.

dscn513375831367040304.JPG

Geplaatst:

Die van mij is zo.

p105017199941367174417.JPG

Geplaatst:
Huub, je planten zijn super overgekomen hoor.. no worries!

Erny: in het kleine potje zijn de prairie firetjes?

Conny, de drie paprika zonder naam zijn oranjes?

Wie? heeft mij een potje aarde(grijze klei) gegeven? Volgens Lie zitten er bolletjes in, maar ik zie er niets in..en weet het ook niet meer. En dan nog een potje met wel bolletjes..zonder naam?

he jet zijn dat de crosne knolletjes? die heb je van mij

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

Heb je nog iets leuks kunnen doen met de potten en mandjes die je van mij hebt gekregen Thessa?

Geplaatst:

Nog even omtrent boterhamzakjes met grond zonder iets erin. Was het niet een idee geweest van oa Erny om een zakjes grond van je tuin mee te nemen? Om het verschil in bodemsoorten te laten zien?

Er kunnen dus van die zakjes zijn waar verder niets in zit, alleen grond. De tijd en ruimte ontbrak ws om verder uit te wijden.

Dus als je zo'n zakje te pakken hebt, niet blijven wachten tot er iets uit die grond groeit...

Geplaatst:
  • Auteur

Ja ik had bv nog op t laatst zo`n zakje gemaakt

Geplaatst:
  • Auteur

Mijn gekregen planten doen t goed. de wichter is uitgelopen, de crosnes, de lampenpoetser, de kooltjes, de pepers, de tomaten enzovoorts, zelfs de taro begint...

Geplaatst:

Even laten zien en een enkel vraagje.

Eerst de Meloenpeer die ik ivm de aardbeisoortjes kreeg. Ik dacht van Erny ( ? ) of was het Eva ? Thea ?

Leeft, doet het goed, ziet er gezond uit, maar de groei zit er niet echt in. Tips ? Staat in mn koude kas. 's nachts nog wat te koud ? overdag te warm ? mesten ?

dscn515615351367339518.JPG

Dan de Haverwortel én van vorig jaar, én de kleine die ik dit jaar op de MTFD van Jet kreeg. Alleen maar even laten zien. En die van vorig jaar gaat nu straks bloeien , met ik schat wel 10 bloemen.

dscn516235151367339636.JPG

Dan de Dahliastekken die ik zomaar extra kreeg van Ezeltjuh. Waren plugjes toen. Vraagje: Weet je of dat mini-Dahlia's waren ( patiodahlia's heten die dingen geloof ik ? ) of zijn het gewone grote ? ik heb namelijk de 1e bloemknoppen er al uit geknepen, maar ja , als het patio dingen zijn , moet ik ze eigenlijk laten gaan natuurlijk. Ze gaan van de week op de tuin bij de familie Dahlia.

dscn516148831367339872.JPG

Geplaatst:

En nog een foto vandaag van de palm-zaailing van Geedee van vorig jaar. Die is weer aan de groei. Ben er erg groots mee. Thnx. ( vooraan links )

dscn515234291367340691.JPG

Geplaatst:

meloenpeer/Thea.verzorgen als een tomaat/lekker warm.

Geplaatst:

Jorieke, de eerste 2 kuikens zijn vandaag uit het ei gekropen! Ik had er nog weinig hoop op aangezien het een eeuwigheid duurde voor een van mijn hennen broeds werd, maar toen ik zojuist thuis kwam vond ik een geel en een bijna helemaal zwart kuiken onder surrogaat mama Molly. Precies op 21 en een halve dag, ik hoop dat die andere vier ook nog uitkomen

Geplaatst:

@bit

wat betreft die Dahlia's, ik weet er echt 0,0 vanaf. Ik kreeg ze van mijn tuinbuurman, die had ze weer van de bloemenveiling waar zijn zoon werkt.

Op het steeketiket stond: sur leanne. Daar heb ik al op gegoogled maar zonder resultaat.

Geplaatst:

Jorieke,

In het potje met aardamandel staat 1 op grasspriet lijkend sprietje, is dat hem? Of komt die nog later naar boven en is dit gewoon gras?

Het lijkt of er in de mierikswortelpot twee verschillende plantjes zitten, kan dat kloppen?

Thea,

Komt de Tayberry laat? Hij doet nog helemaal niets, ziet er nog uit als 1 dood uitziend takje.

De lauriertakjes zijn helaas niet aangeslagen, had er nog stekpoeder voor gekocht, jammer.

De rest doet het goed! Dit jaar laat ik alles lekker groeien. Heel leuk die nieuwe planten, had er ook van "reclaim the seeds".

Geplaatst:

Lauriertaktjes doen er maanden over wel 4 of 5.

Geduld.

Geplaatst:

OK dank je wel voor de uitleg, dan blijf ik de takjes gewoon water geven. Ze zien eruit als twee verdorde takjes, maar ik ga er gewoon mee door.

Geplaatst:

Aardamandel lijkt op gras, maar is wel iets breder. Je kunt er een foto van maken als je het zeker wilt weten? Het zou wel wat vroeg zijn, maar het is raar weer...

De mierikswortel had je niet van mij, maar in mijn pot (ook gekregen) komen ook 2 verschillende bladvormen op.

Geplaatst:

De Yakon nu: gaat de groei er nu een beetje in komen ?

dscn519547751368295299.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.