Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat 'n poepie!

Als je ze lang wilt bewaren dan moet je wachten tot het steeltje bruin wordt maar zo kan het natuurlijk ook alleen zijn ze dan wat minder lang houdbaar.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

dscn7464.jpg

De pompoenen nemen de boel over bij me. Wel een samenzwering tussen de pompoenen, loenpomcouren en aanverwanten... net de maffia, die hele familie trekt samen en verdeelt de boel....

Op bovenstaande foto zie je de pompoenen al boven ooghoogte groeien... spontaan overgestoken pompoen van een ander bed... Het zaad komt uit een boternoot, en het bed (of beter gezegd: de wigwam) was bestemd voor sweet dumpling, maar sweetie kruipt naar elders, en de onbekende pompoen kruipt hier omhoog...

Ze steken over, verstikken alles waar ze overheen walsen... inmiddels 1 GIGA loenmpomcour.... twee bedden verder... maar OK....

Zoveel mogelijk tomaten geoogst, want ik vertrouw de boel niet meer... er zaten zebra-achtige vlekken op stelen... op twee planten na, alles er uit getrokken ... zaten best mooie tomaten bij, maar net zo goed lelijkerds (gebarsten enzo)

dscn7465.jpg

Die mega-pronkbonen ... ik blijf mijn ogen uitkijken... tot voor vandaag, nog nooit van die joekels van bonen gezien...

dscn7463.jpg

Geplaatst:

Mooie foto's. Wat ga je met de onrijpe tomaten doen? groene-tomaten chutney?

Die pronkbonen zijn idd joekels, wel jammer dat ze niet te vreten zijn. Maar als droogboon schijnen ze wel lekker te zijn.

Geplaatst:

Prachtig! Die pompoenen van jou. The invasion of the pumpkins.

Die bonen wil ik volgend jaar ook. Prachtige opbrengst op een klein stukje.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:
Mooie foto's. Wat ga je met de onrijpe tomaten doen? groene-tomaten chutney?

Die pronkbonen zijn idd joekels, wel jammer dat ze niet te vreten zijn. Maar als droogboon schijnen ze wel lekker te zijn.

Ik heb ze ook grotendeels geplukt en binnen op de vensterbank liggen;

ze waren allemaal nog groen en zijn nu toch langzamerhand allemaal oranje aant kleuren:

977_bb3e85d619869203bdd7875203028415.jpg

Geplaatst:
Hoezo niet te vreten?? Ik heb er al een aantal keer van gegeten.... wel als snijboon...

Wanneer ze groot zijn worden ze ook wel scheermesjes genoemd, dan worden ze taai en draderig.

Geplaatst:
Hoezo niet te vreten?? Ik heb er al een aantal keer van gegeten.... wel als snijboon...

Ben het met de schrijver eens, snijbonen die te groot en te dik zijn geworden zijn echt niet lekker meer.

Advies iedere 2 a 3 dagen plukken.Mooie lange dunne snijbonen die zijn het lekkerst.

Mijn opa noemde dat scheermesjes. Probeer maar zou ik zeggen,misschien valt het mee.

binnen 2 minuten dezelfde reactie

Geplaatst:

Ziet er goed uit, Jasmin! Wat een berg tomaten, lekker! Snijbonen zijn ook lekker.....is iets van " vroeger" voor mij, vlolgend jaar wil ik ze ook, al was het alleen maar voor die mooie bloemen!

• 1 maand later ...
  • 1 maand later ...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik weet nog dat toen onze kater nog een katertje was en ik m wilde kieken en hij elke keer op de camera af kwam lopen. Dus heb alleen hele dichtbij foto's van m. En eentje dat hij klem zit tussen de bank en de muur. Hij kroop altijd via de achterkant van de bank, met zn nageltjes omhoog, maar toen hij groter was paste dat niet meer.

If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero

• Nieuwe aanmaken...