Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Vraagje over monsanto

Featured Replies

Geplaatst:

Roundup Proof gras, het vervolg van de Roundup bestendige Soja?

Geplaatst:
Roundup Proof gras, het vervolg van de Roundup bestendige Soja?

Hoef je niet gek van op te kijken, er zijn al appels ontwikkeld door hun die niet meer bruin worden als je ze snijd en laat liggen, er zijn frankenfish zalmen al ergens in Canada ofzo aan het rondzwemmen, ze hebben zelfs een methode ontwikkeld om op een andere manier groente enz genetisch te manipuleren, ik dacht dat het gene engineering heet, las gisteren het beircht, ben de link alleen kwijt, staat als het goed is op naturalnews.com en ik op youtube zag ik het langskomen van freeradiorevolution. Op die manier kunnen ze de regels van de FDA omzeilen omdat het dan geen GMO meer is, want ze doen het dan op een andere manier.

Geplaatst:

Even iets recht zetten hier :

er zijn al appels ontwikkeld door hun
Wie zijn hun? Monsanto zit hier niet achter hoor(er zijn vele spelers op de markt met ggo/gmo ook hele kleintjes(die hebben dan enkel weer geen patenten die Monsanto, DuPont, Bayer, Syngenta(kan ook best eens van Monsanto zijn) wel hebben (ook op planten e.d. die van origine niet hun eigendom zijn)).

ze hebben zelfs een methode ontwikkeld om op een andere manier groente enz genetisch te manipuleren
Hmmm sterker nog ik quote mijzelf even vanaf een ander forum
Maar wat nu als je je ggo/gmo plantje via Cisgenese weer zou veredelen ? Mag het dan wel? Cisgenese is buiten de goedkeuringen gehouden en is wat we ook met normaal kruisen pogen te doen als hobby-veredelaars.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cisgenese

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Hun zijn al die boeven die rommelen met moeder natuur op een manier die niet hoort volgens moeder natuur, voor god spelen dsu door plantengenen te combineren met vreemde genen.

En die andere manier van is genome editing: http://naturalsociety.com/monsanto-is-about-to-escape-all-regulation-from-the-usda/

Hiermee kunnen ze bepaalde regels omzeilen en hoeven ze geen toestemming meer te hebben om het in het veld te testen enz.

Het zijn en blijven boeven die onze natuur verzieken. Kruisen van planten vind ik prima, maar wel soortgenoten kruisen, geen gezeik met dna uit weet ik veel, bonen ofzo en die met tomaten combineren, dat gebeurt in de natuur ook niet, wij kunnen ook geen kindjes van honden krijgen, zo combineren ze ook dna van nisecten met planten, ik vind dat ze daar gewoon vanaf moeten blijven.

Geplaatst:

aangepast door Gast

Geplaatst:

haha RobO, exact wat ik dacht. (al ben ik wel wc-eend fan. maar dat is wat anders )

tuurlijk zegt monsanto dat hun middeltjes niet schadelijk zijn.

Geplaatst:

Zeker mooi, hopen dat er steeds meer ministers opstaan, 'wakker worden' zogezegd om hiertegen te vechten

Geplaatst:

Mooi topic dit.

Wist niet dat RoundUp ook van Monsanto was. Ik beken direct dat ik dat af en toe gebruik omdat het onkruid op de oprit heeeeeel hardnekkig is. Maar kankerverwekkend, dat wist ik niet. Dat Monsanto zich met zadenmanipulatie bezig houdt weet ik wel, dus die zaden kocht ik al niet, voor zover ik het weet. Nu nog even googelen naar een goed alternatief tegen hardnekkig onkruid, want Monsanto steunen wil ik ook niet.

Geplaatst:

Ik ook niet, je moet perse registreren om het te kunnen lezen

Geplaatst:
Nu nog even googelen naar een goed alternatief tegen hardnekkig onkruid, want Monsanto steunen wil ik ook niet.

Kokend water.

Geplaatst:
Ik ook niet, je moet perse registreren om het te kunnen lezen

je kan altijd gebruik maken van een al even bedenkelijke praktijk van kranten om hun artikels wel in de zoekresultaten te krijgen. de Google zoekrobot krijgt immers wel heel het artikel te zien, zonder in te loggen

Via google zoeken naar een dergelijke site en dikwijls kan je dan op het pijltje klikken net naast de url en de versie "in cache" bekijken

deze link dus: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:KXA3sLrUflcJ:https://fd.nl/ondernemen/1097960/monsanto-roept-op-tot-terugtrekking-vn-studie-over-roundup+&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=be&client=ubuntu

en de mening ivm het niet-giftig zijn van glyfosaat kan snel omslaan: https://www.youtube.com/watch?v=Ivx-E8wvR-E

Geplaatst:
Nu nog even googelen naar een goed alternatief tegen hardnekkig onkruid, want Monsanto steunen wil ik ook niet.

Kokend water.

Ga ik zeker testen.

Geplaatst:

Ik geloof dat ik bij de Aldi ook zo'n onkruidverbander had gezien, dat is gewoon iets van een lange gasbrander, zou dat ook iets zijn?

Geplaatst:

Het is een beetje afhankelijk waar je onkruid zit. Tussen de tegels: schoonmaakazijn, Kan je gewoon in een spuitfles doen.

Groot hardnekkig onkruid: uitsteken met een wortelsteker.

Heermoes: niks lukt, alleen stug doorgaan met verwijderen

Een heel veld: de frees er over

Zevenblad: opeten

Geplaatst:

103770908561591677883933345591706940490431n59681427543058.jpg

Graag delen a.u.b.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.