Geplaatst: 14 april 201114 j Het is natuurlijk heel goed om na te denken of een hond bij je levens situatie past Jasmin,vindt ik wel jammer voor je dat de andere er niet om staan te springen, het kan en is zo leuk om een hond te hebben kan echt een maatje zijn als je tijd besteed aan je hond, ik heb mijn leven lang honden en zou het nooit willen missen meer.Ik ga bv niet meer op vakantie wegens mijn dieren en dat vindt ik helemaal niet erg dat vindt ik het ruim waard. Veel volkstuin complexen hebben trouwens geen honden op terein beleid Bij ons mag het wel. Aangelijnd dan wel. In de praktijk wordt er alleen aangelijnd als er meer dan 1 tegelijk rondloopt. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 14 april 201114 j Nooit problemen dat een hond de groente van de buurman uit de tuin rukt of in een buurtuin poept oid? Mijn reactie zal sterk beïnvloed zijn door het geringe aantal honden dat ik heb gekend en hun gedrag Want dat zal toch misschien de reden zijn dat ze op sommige complexen niet mogen komen?
Geplaatst: 14 april 201114 j Hmmm, ik heb echt een keurig opgevoede hond die thuis echt niet door de borders heen dendert.Maar hij is gewend aan verhoogde borders.Hij jaagt graag vogels weg. Op zich wel nuttig maar hij zou dat in een volkstuintje rustig doen in je net gezaaide bedje. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 14 april 201114 j Nooit problemen dat een hond de groente van de buurman uit de tuin rukt of in een buurtuin poept oid? Mijn reactie zal sterk beïnvloed zijn door het geringe aantal honden dat ik heb gekend en hun gedrag Want dat zal toch misschien de reden zijn dat ze op sommige complexen niet mogen komen?Het gedrag van de hond is nooit (nou ja zelden) de oorzaak, in mijn ogen is het meestal het gedrag van de baas die voor problemen kan zorgen! Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 14 april 201114 j Mijn ene hond is volgens mij goed opgevoed. Voor een beagle luisterd ze heel goed. Maar ze heeft totaal geen oog voor plantjes, en loopt dwars door de vakken heen. Onze andere (ex-straat-)hond doet heel voorzichtig, kijkt de hele tijd naar mij en wat ik er van vind dat ze bij me is, en gaat dan ergens liggen. Gewoon kijken wat ik toch aan het doen ben. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 22 april 201114 j Bij het renovatiewerk was Atze gister vergeten zijn veiligheidsschoenen aan te doen en prompt krijgt ie een dakpan tegen zijn poot! Nu moet ie dus 4 weken in het gips Een voordeel, deze hond racet voorlopig niet door de moestuin, krijgen de wortelen eindelijk de kans zich optimaal te ontwikkelen VeuvecoudercDe weduwe in 2012 Blog
Geplaatst: 22 april 201114 j Hopelijk hersteld het snel en goed! Wel jammer voor hem, word het lekkerder weer moet hij stil zitten, 22 april 201114 j aangepast door Gast > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 22 april 201114 j Och wat sneu Beterschap! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 22 april 201114 j Hij kijkt ook sip, nuja imk hoop dat hij weer vlug geneesd. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 23 april 201114 j Wat sneu. Hij kijkt echt een tikkie bedeesd. Ik hoop dat hij snel geneest.Ik was jaren terug op een camping in Frankrijk, een stel fransen hadden een hond. Ik dacht dat het beestje iezie (ofzo) heette.Pas een jaar later bedacht ik me dat ze het beest natuurlijk gewoon riepen: ici, fikkie, ici. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 26 april 201114 j Nou, ons nieuwe opvangertje voelt zich al weer wat meer thuis hier. Vrijdag is ze hier aangekomen, en toen was er nog veel eng. Nu al minder, vooral mensen vindt ze leuk! Kleine kinderen (neefje van 2,5 jaar) zijn ook leuk, en ze kan er heeeeeeel zachtjes koekjes van aannemen Hier een foto: Ze heeft grappige kromme pootjes, en een lang teckel-lijfje. Ze is wel heel iets groter dan een teckel, maar weer kleiner dan onze beagle. Ze ligt steeds in no-time op haar rug, om lekker op haar buik gekriebelt te worden facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 26 april 201114 j Nou, ons nieuwe opvangertje voelt zich al weer wat meer thuis hier. Vrijdag is ze hier aangekomen, en toen was er nog veel eng. Nu al minder, vooral mensen vindt ze leuk! Kleine kinderen (neefje van 2,5 jaar) zijn ook leuk, en ze kan er heeeeeeel zachtjes koekjes van aannemen Hier een foto: Ze heeft grappige kromme pootjes, en een lang teckel-lijfje. Ze is wel heel iets groter dan een teckel, maar weer kleiner dan onze beagle. Ze ligt steeds in no-time op haar rug, om lekker op haar buik gekriebelt te worden Ik houd je verhalen in de gaten en zal haar proberen onder de aandacht te brengen.Wat een leuk beestje! Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 26 april 201114 j Ja een leuk hondje, mooi pienter bekje/oogjes heeft ze. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 10 mei 201114 j die hond heeft echt gelijk, wat is het toch leuk als ze zo lekker lui liggen te maffen. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 5 juli 201114 j Vanmorgen is Diana onze dierenarts lang geweest om onze Boxer Spike te behandelen tegen Epuliden (tandvleeswoekeringen) Nou, alles is goed gegaan!! :duim: Wat een kundige meid is het toch. Ze gaat nu het stukje weefsel nu naar het lab sturen om te kijken of het gaat om goed of kwaadaardig materiaal/weefsel. Spike ligt nu uit te slapen. Epuliden: zijn woekeringen van het tandvlees. 1 Op de 5 is kwaadaardig. De mondholte staat op de 4e plaats op de ranglijst van het voorkomen van maligniteiten [Maligne, maligniteit: kwaadaardig, gevaarlijk bij de hond.] Dat er meer epuliden gevonden worden, ligt mogelijk aan het feit dat a) de mondholte vaak overgeslagen wordt door zowel de eigenaar van de hond als ook door de dierenarts, b) vaak proliferaties als "onschuldige" ontstekingen worden gezien en derhalve niet gebiopteerd. Zie epulis. http://www.devrolijkeviervoeters.org/kynotermen5.htm zie ook http://casacujo.blogspot.com/2008/09/operatie-epuliden-cujo-voor-en-na.html
Geplaatst: 5 juli 201114 j Joh wat een naar iets voor zo'n hond. Fijn dat het zo goed gaat met Spike. We duimen met je mee! Good things come in small packages
Geplaatst: 5 juli 201114 j ik hoop ook dat het goed verloopt voor je hond, maar wat een toffe DA dat ze bij jullie thuiskomt, is dat gewoon bij haar ? Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 5 juli 201114 j Ja geweldig he. Gewoon operatie in de tuin op tafel. We zijn erg blij met Diana. Ze is 1 mtr 55 groot, maar staat haar mannetje hoor. http://www.dierenartsaanhuis.nl/index.html Onze dierenarts is drs. D.C.I. van der Star. Zij is in 2005 afgestudeerd als dierenarts aan de faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht in de richting gezelschapsdieren. Deze faculteit diergeneeskunde is de enige in Nederland en behoort tot de internationale top als het gaat om onderzoek, onderwijs en patiëntenzorg. Naast haar werk in de kliniek en de huisbezoeken, werkt ze nog voor het asiel en Stichting Zwerfkatten Rijnmond.
Geplaatst: 5 juli 201114 j Best wel bijzonder, is daar een speciale reden voor dat ze thuis bezoekt/opereert ? Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 5 juli 201114 j Niet echt een reden, anders dan dat wij geen auto hebben. Bovendien kost het zo ook geen ok ruimte. Nu betalen we een consult aan huis, de behandeling en de medicijnen. Ze maakt er overigens ook bewust reclame mee. De meeste DA komen niet aan huis. Voor veel mensen en hun huisdieren, betekent het bezoek aan de dierenarts een hoop stress. Met name katteneigenaren zal het bekend voorkomen. Meestal is het al een heel karwei, om de kat in zijn reismandje te krijgen. Het is algemeen bekend, dat stress een negatieve invloed heeft op de afweer. Daarom is het belangrijk dat stress zoveel mogelijk wordt vermeden. Niet alleen bij zieke dieren is dat belangrijk, de afweer speelt ook een belangrijke rol bij de vaccinaties. Als het afweersysteem niet goed werkt, is de vaccinatie ook minder effectief. Daarnaast kan een dierenarts aan huis makkelijk zijn, als u geen vervoer hebt en/of slecht ter been bent. Ook voor mensen met weinig tijd, kan het een uitkomst bieden. http://www.dierenartsaanhuis.nl/huisbezoek.html
Geplaatst: 5 juli 201114 j Gelijk heeft ze dat ze daarmee reklame maakt ik vindt het ook extra service, ik geloof dat in Belgie wel vaker gebeurd dat de DA thuis komt.Mijn DA legt bv wel huisbezoek af bij euthanasie van huisdieren, wat ik al een erg begripvolle/meelevende houding vindt. Players only love you when they're playing.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.