appelvrouw Posted April 4, 2017 Share Posted April 4, 2017 Ik zal het proberen maar het is wel lastig bij ons. Ik heb 25 planten gezet een jaar of 7/8 geleden en er zijn wel enkel planten verdwenen en er groeien ook enkele een beetje door elkaar. En dan ligt het er ook aan hoe dik je plant de asperges geeft, ik heb planten die dikkere ( maar dan wel wat minder denk ik) geeft en dunnere. Ik denk dat ik probeer een hoekje af te zetten met een plant en die dan tel. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted April 4, 2017 Share Posted April 4, 2017 Ik zou gewoon het gemiddelde nemen. Aantal asperges/aantal planten dat je denkt dat er zijn. Volgens mij geeft dat een beter beeld dan één plant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted April 15, 2017 Share Posted April 15, 2017 (edited) Ik zit pas op 5Het is hier nog te koud. 5+16+18+16+15+12+17+12+7+21+20+17+8+34+36+11+12=277 Edited June 22, 2017 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted April 15, 2017 Share Posted April 15, 2017 Twee planten die 2 jaar staan, tot hier toe 6 en 1 asperges. Beide nog enkele in de maak. Vind ze erg dik voor groene asperges. Was voldoende voor kleine maaltijd voor 2 met frites en salade. Ras onbekend, was een cadeautje en gekocht in tuincentrum, waar ze kleine klauwen verpakt in turf en een ademende plastic zak met mooi kaartje voorop verkopen aan groot rek met veel bolgewassen. Komende jaren meer. Zaaide verleden jaar "Mary Washington" en heb daarvan 15 planten. Nam op moestuinforumdag nog 5 klauwen over van iemand. Rest zaden Mary Washington zijn onlangs ook gezaaid. Edit: Hier in de buurt een boerderijwinkel met enkele duizenden planten groene asperges. Sommige jaren hebben ze veel en vroeg, verleden jaar was de oogst erg laat en ronduit klein. Als de productie is als de 2 planten die ik dit jaar voor het eerst oogstte, dan is 10 a 20 zeker genoeg voor een aantal weken verse oogst...hoewel de ene plant duidelijk veel meer geeft dan de andere. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted April 16, 2017 Share Posted April 16, 2017 Ik heb deze maand 5x 'Gijnlim' klauwen van Vreekens gepoot. Ben benieuwd wat het volgend jaar wordt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 16, 2017 Share Posted April 16, 2017 Ik ben nu al de tel kwijt haha. Van de week en vorige week was het warm en hebben we dus verschillende malen een flinke portie asperges gegeten. Vandaag weer een pannetje ) 30 stuks ' geplukt. Maar nu met de kou groeit er niks... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted May 8, 2017 Share Posted May 8, 2017 Ik pas even een vorig bericht aan om de aantallen bij te houden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lowie Posted May 10, 2017 Share Posted May 10, 2017 ...Vandaag weer een pannetje ) 30 stuks ' geplukt. Hoeveel aspergeplanten heb je staan en hoe oud zijn deze al? Mvg,Lowie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted May 10, 2017 Share Posted May 10, 2017 30 a 35 planten ( ik heb er ooit 35 geplant maar denk dat er in het begin verschillende dood zijn gegaan). 10 planten zijn meer dan 10 jaar oud, de andere een jaar of 5/6 of misschien zelfs wel 7 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted June 4, 2017 Share Posted June 4, 2017 Zijn jullie eigenlijk nog aan het oogsten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 4, 2017 Share Posted June 4, 2017 Ja, ik oogst tot 21 juni Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 Ik heb gisteren het plastic van de asperges afgehaald, de asperges die er nog stonden mogen doorgroeien.Ik heb ongeveer 277 asperges gestoken ik ben volgens mij een paar keer vergeten te noteren maar dat zal niet zo heel vaak zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted June 23, 2017 Share Posted June 23, 2017 Netjes, dus grofweg 10 per plant. Goed om te weten. Hoe oud zijn je planten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted June 23, 2017 Share Posted June 23, 2017 Volgens mij heb ik ze in 2013 gezet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted July 14, 2017 Share Posted July 14, 2017 Ben ik de enige die het heeft bij gehouden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 14, 2017 Share Posted July 14, 2017 Nou bij mij ging het niet lukken, ik was er ook enkele weken tijdens de oogsttijd niet. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 14, 2017 Share Posted July 14, 2017 Ik heb het wel bijgehouden, maar ik weet niet precies hoeveel planten ik heb. Ze staan kriskras door elkaar, geen echte groepjes stengels die verraden waar 1 plant zit. En ik ben wat vroeg gestopt met oogsten ook. Omdat het zo warm werd groeiden ze ook niet zo goed. Edit: even alles bij elkaar opgeteld wat ik had genoteerd, en ik kom op 65 asperges. Van dun tot hele dikkerds. En ik denk dat ik 6 a 7 planten heb? Maar de komende jaren kan ik beter tellen en bijhouden want ik heb nu 10 jonge planten gezet waar ik over 1,5 tot 2 jaar van kan gaan oogsten. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts