Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Eindelijk


kromkommer

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, eindelijk even tijd gemaakt om me voor te stellen. Ik ben een 54 jarige verbeten tuinier. Beroepshalve ook trouwens. Ik werk als coördinator in een sociale werkplaats met een 25 pers. in het groenonderhoud. Waarom kromkommer. Ja op 54 loop je na een dag tuinieren beetje krom, niet? Eindelijk is de lente op komst (hoop ik) want de kriebels zijn bijna ondraaglijk haha. Ik heb een siertuin met vijver en natuurlijk ook een moestuin met muurserre. Vandaag eindelijk de aardkluiten wat zien opdrogen dus het zaad komt uit de doos vandaan. Ik hoop dat ik de tijd vind om op dit forum, waar ik bij mindere weersomstandigheden niet weg te slaan ben, foto's te plaatsen en mensen bij te staan en ook natuurlijk nog steeds van anderen te leren. Ik doe intussen heel veel groeten uit het Belgisch limburg en morgen ga ik met het fototoestel de tuin in en wat snuisteren in oudere foto's zodat het tuinieren kan gevolgd worden. Veel mosemgroeten (limburgs voor moestuin)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, ha...een hele troost dat die stramme pijnlijk rug al bij 54 begint. Ik ben enkele jaartjes ouder en heb er ook last van. Dacht dat het aan mij lag. Maar nee...het is de leeftijd!

 

Als Limburger in Zeeland altijd nog nieuwsgierig naar wat er in "Limbabwe" gebeurt! Dus: "Fijn, datste d'rbie kumst"!

Mer, "Limburgs" es toal...dat besteit ech neet! Elk durp het zun eige plat! Es te mostum zekst, dan kumste (dink ich) urges vaan bie Mestreech....!?

 

Vrije vertaling voor de niet-Limburgers op dit forum: "Op de Limburgse loss groeien de beste groenten. Morgen komt de Amstel-Gold race bij Maastricht". ( )

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi weknow, de wereld draait zich beteke om. Ik ben een westvlaming wonend tegen Lanaken.

Ik kom geregeld de Zeelandse kant uit hoor al was het om eindelijk nog eens verse vis te kunnen proeven.

Dus ik ik mis de vis en jij zal wel ergens onze vlaai missen zeker.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...