Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Even voorstellen


Tjebo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw op het forum en zal me bij deze even voorstellen, ik ben Tjeerd, 37 jaar en woon in Gouda met mijn vrouw en twee kinderen van 5 en 7.

Het idee om een moestuintje te beginnen speelde al wat langer en na me wat te hebben ingelezen ben ik dit weekend begonnen met de aanleg van een makkelijke moestuin van 1,50 bij 1,50.

Naast zelf groenten verbouwen vind ik het ook leuk om zelf brood te bakken en bier te brouwen.

 

Wij hebben alleen de oude vijver gebruikt als moestuin, de maat was prima, dus hij hoefde alleen gevuld te worden dacht ik.

Nu heb ik alleen het vijverdoek laten liggen en niet doorgeprikt (onder het vijverdoek lag best wel wat grondwater), nu heb ik alleen niet over waterafvoer nagedacht en nu vraag ik me alleen af

of dat geen problemen geeft met langdurige regenval?

Ik heb ook meteen al gezaaid, dus erbij komen wordt wat lastiger.

Hebben jullie daar nog ideeen over?

 

Groeten,

Tjeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom!

Ik denk dat Jorieke je het meest praktische antwoord heeft gegeven wat betreft de wateroverlast waar je planten een keer mee te maken gaan krijgen. Als het lang genoeg regent zullen ze verdrinken in je vijver, al zal dat nog best een hele tijd kunnen gaan duren.

Succes met je moestuin in ieder geval en veel plezier!

 

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom !

 

Helemaal eens met Jorieke: doorprikken op meerdere plaatsen, en ik het najaar uitgraven het geheel. Niet laten zitten.

Ik denk eigenlijk dat ik het hele ding alsnog nú zou uitgraven en weghalen. Ondanks reeds gezaaide zaken ( dan alles maar 2 weken later, alles kan nog wel ), want je bak wordt onherroepelijk erg nat komend seizoen. Vrij simpel: er zal helemaal geen water wat vanaf nu valt meer weglopen he ? Alles, álles verzamelt zich onderin de bak. Alleen verdamping zal er wat van wegnemen. Maar je zal ook eens water moeten geven. Het "grondwater" in je bak zal hoger en hoger komen. Ik stel me zo voor, dat ik mijn kruiwagen wel eens laat staan in de tuin. Steeds verbaas ik me erover hoeveel water zo'n kruiwagen verzamelt na een bui. Dat loopt dus máánden lang niet meer weg.

 

En het geeft een heerlijk gevoel als je het tóch maar gedaan hebt, achteraf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...