-sanne Geplaatst: 18 april 2013 Geplaatst: 18 april 2013 Aankomend weekend wordt het 's nachts 1 tot 3 graden.Moet ik m'n courgettes binnenhalen die nu in de kas staan? Quote
-sanne Geplaatst: 18 april 2013 Auteur Geplaatst: 18 april 2013 Bedankt!dus ik hoef me geen zorgen te maken Quote
RobO Geplaatst: 19 april 2013 Geplaatst: 19 april 2013 wel het mag niet gaan vriezen zaterdag/zondagnacht Quote
roosmarij Geplaatst: 19 april 2013 Geplaatst: 19 april 2013 dus kaarsjes aan voor de nacht ofzo? Afdekken met....? Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
tuinliefhebber Geplaatst: 19 april 2013 Geplaatst: 19 april 2013 Heb de courgettezaden in de woonkamer laten ontkiemen maar de plantjes werden nogal spichtig dus nu staan ze gewoon buiten en zien er al wat beter uit, voor dat kleine beetje kou haal ik ze niet binnen, gaat denk ik toch niet vriezen hier. Quote
Missmass Geplaatst: 19 april 2013 Geplaatst: 19 april 2013 Ik neem ook de gok. Ik heb 2 courgette planten staan, waarvan er al eentje in de volle grond sinds vorige week. Doet het super! Maar omdat het natuurlijk te vroeg was, heb ik er nog eentje binnen achtergehouden, voor het geval dat. Ik dek hem niet af hoor de komende nachten, ik denk dat het wel zal lukken. En zo niet, heb ik er altijd nog eentje! Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
-sanne Geplaatst: 19 april 2013 Auteur Geplaatst: 19 april 2013 Volgens de berichten gaat het in Brabant niet vriezen. HOOP IK!!!!! Als het 1 graden is, wordt het dan in de kas ook zo koud of blijfthet iets warmer omdat het overdag meer dan 30 graden is? Quote
ferdinand Geplaatst: 20 april 2013 Geplaatst: 20 april 2013 Het heeft vannacht wel gevroren. Er lag rijp op het land. Maar mijn courgettes in de kas hebben het overleefd. Vannacht haal ik ze misschien wel binnen. Quote
wijo Geplaatst: 20 april 2013 Geplaatst: 20 april 2013 Ja, waarom zou je de gok nemen? Straks alle moeite van het opkweken voor niets geweest. De periode met nachtvorst is nog lang niet voorbij. Quote Met vriendelijke groet,Wim.
tuinliefhebber Geplaatst: 20 april 2013 Geplaatst: 20 april 2013 Stolpen kunnen in dit geval handig zijn, evt. met nog wat bubbeltjesfolie eroverheen zou lichte vorst weg kunnen houden Quote
Bubbels Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Ik heb ze in de kas staan, maar wel een meter van de grond. Dan gaat het prima. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
appelvrouw Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Wat je buiten hebt staan kun je best afdekken met bloempotten, kranten, plastic oid..het scheelt zo een paar graden en misschien net de redding van je plantgoed.Zo stonden in 2011 mijn -net boven de grond gekomen- aardappelen op mijn landje..ik heb ze toen meerdere nachten afgedekt, en in de morgen de potten weer weggehaald. Ik had als enige uit de buurt "onbevroren" aardappelen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 Ik heb ze in de kas staan, maar wel een meter van de grond. Dan gaat het prima. vraagje: is het daar op 1 meter hoogte warmer dan aan de grond? in mijn kasje warmt de grond overdag heel sterk op = warmtevoorraadje? Quote
Bubbels Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Daar heb je verdikkeme een punt. Ik wil mijn kippenhokken ook altijd van de grond voor als er vorst komt, dus ik dacht, dan zal het voor de tomaten wat hogerop ook fijner zijn. Ik voel me een tikkie blond nu. Feit is wel dat mijn planten het op die meter hoogte goed doen. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Missmass Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Hmm, moet eerlijk zeggen dat mijn courgette die al een dikke week buiten in de volle grond staat het super doet tot nu toe... (natuurlijk realiseer ik me wel dat ik 'm kwijt ben zodra het gaat vriezen, maar ik denk dat we het wel gehad hebben met de vorst...) Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
angela († maart 2025) Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Ik heb de mijne nog in de schuur staan maar ze groeien erg hard maar ik durf ze toch nog niet goed in de tuin te zetten. Quote
-sanne Geplaatst: 24 april 2013 Auteur Geplaatst: 24 april 2013 Bij mij blijven ze ook nog even in de kas. Ik zag dat ze wel wat geleden hadden door het koude weer...Iemand vertelde me dat ik de top eruit kon halen, ze zouden dan beter kou kunnen verdragen ofzo??? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.