Jolinde Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Hallo! Mijn naam is Jolinde en ik kijk al enkele weken mee op het forum. Omdat ik misschien toch een paar vragen heb, besloot ik me aan te melden Even wat over mezelf: Ik ben 24 jaar en woon momenteel nog in Haarlem, maar in de zomer ga ik verhuizen naar mijn vriend die in Breda woont. Hij woont daar nog op een woonboerderij met zijn ouders en hebben ruim plek. Vroeger hadden zij altijd een moestuin tot hij overwoekerd werd door een wilde bramenstruik. Na een aantal weken ploeteren hebben we de moestuin braam-vrij gekregen en kunnen we beginnen! Naast de moestuin heb ik ook een metermoestuintje waar ik vanalles in uit ga proberen. Momenteel staan daar nu bietjes, broccoli, wortels, radijs, 2 teentjes knoflook, rucola, spinazie en twee soorten sla in. We zien wel wat er gebeurd Verder zijn we begonnen met de opkweek van 2 suikermeloenen, 1 watermeloen, 2 komkommerplantjes, 2 pompoenen, 3 kousebandplantjes, 5 doperwten, paprikaplanten en twee soorten peper en twee soorten tomaat (cherrytomaat en tomaat "moneymaker") ik weet alleen niet meer welke wat is want ze staan door elkaar Misschien dat ik wat vergeten ben Daarnaast heb ik nog een klein kruidentuintje die ik pas gezaaid heb met citroenmelisse, pepermunt en kamille. Waarschijnlijk staat er al veel te veel voor iemand die net begint en die niet echt groene vingers heeft, maar wie weet word het een succes!Dat was het voor nu! Een foto van de moestuin in wording:En een foto van de metermoestuin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Welkom Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowie Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Welkom lekkere grote lap suc6!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sovreze Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Welkom!Goed idee, de MM bak als test-bak gebruiken. Wel lijkt het me in de toekomst nodig een (folie)kas te gebruiken als je écht graag meloenen, paprika's en komkommers eet. De meeste soorten kunnen in Nederland niet buiten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Leuk hoor ! Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 (edited) Welkom! Je gaat lekker zo te zien, mooi lapje grond dat al groter is dan mijn hele tuin Veel plezier op het forum en in je moestuin(en)! Marijke. Edited April 27, 2013 by Guest Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
katrien888 Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Welkom Jolinde, Je hebt inderdaad al veel verschillende soorten geplant en gezaaid voor een beginnende moestuinster, ik ben ook pas gestart veel succes !!! grtjs,K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Welkom Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynn Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Welkom! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jolinde Posted April 27, 2013 Author Share Posted April 27, 2013 dankjulliewel allemaal! @sovrese het leek mij ook een slim idee, dan kan ik mooi kijken wat me nu lukt om te kweken zodat ik volgend jaar een goede start kan maken @katrien: leuk hoor! ik ga gewoon lekker kijken wat op komt en wat niet altijd leuk om vanalles lekker uit te proberen. volgend jaar ga ik het wel anders aanpakken haha! verder wil ik iedereen ook succes wensen dit jaar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marijke Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Leuk hoor om van alles te proberen. Je ziet in de loop van het seizoen wel, wat lukt of en wat niet. Succes en veel plezier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jennywhere Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Hey mede Haarlemse moestuinier! Bij mij staat er ook veel te veel in mijn MM! haha! Ik sta op de wachtlijst voor een volkstuin bij ZWN-volkstuinen in Haarlem.Ben dus ook vanalles aan het uitproberen! Dit is mijn tuintje: Heel veel plezier met je moestuin!! Groetjes! Jen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
katrien888 Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Hey, Wat bedoel je met "volgend jaar 't anders aanpakken?" ge zijt toch goed bezig?? grtjs,Katrien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts