Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nieuw hier


Jolinde

Aanbevolen berichten

Hallo!

 

Mijn naam is Jolinde en ik kijk al enkele weken mee op het forum. Omdat ik misschien toch een paar vragen heb, besloot ik me aan te melden

Even wat over mezelf: Ik ben 24 jaar en woon momenteel nog in Haarlem, maar in de zomer ga ik verhuizen naar mijn vriend die in Breda woont. Hij woont daar nog op een woonboerderij met zijn ouders en hebben ruim plek. Vroeger hadden zij altijd een moestuin tot hij overwoekerd werd door een wilde bramenstruik. Na een aantal weken ploeteren hebben we de moestuin braam-vrij gekregen en kunnen we beginnen!

 

Naast de moestuin heb ik ook een metermoestuintje waar ik vanalles in uit ga proberen. Momenteel staan daar nu bietjes, broccoli, wortels, radijs, 2 teentjes knoflook, rucola, spinazie en twee soorten sla in. We zien wel wat er gebeurd

 

Verder zijn we begonnen met de opkweek van 2 suikermeloenen, 1 watermeloen, 2 komkommerplantjes, 2 pompoenen, 3 kousebandplantjes, 5 doperwten, paprikaplanten en twee soorten peper en twee soorten tomaat (cherrytomaat en tomaat "moneymaker") ik weet alleen niet meer welke wat is want ze staan door elkaar

Misschien dat ik wat vergeten ben

 

Daarnaast heb ik nog een klein kruidentuintje die ik pas gezaaid heb met citroenmelisse, pepermunt en kamille.

 

Waarschijnlijk staat er al veel te veel voor iemand die net begint en die niet echt groene vingers heeft, maar wie weet word het een succes!

Dat was het voor nu!

 

Een foto van de moestuin in wording:

imag020526481366885634.jpg

En een foto van de metermoestuin

imag020937651366885645.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankjulliewel allemaal!

 

@sovrese het leek mij ook een slim idee, dan kan ik mooi kijken wat me nu lukt om te kweken zodat ik volgend jaar een goede start kan maken

 

 

@katrien: leuk hoor! ik ga gewoon lekker kijken wat op komt en wat niet altijd leuk om vanalles lekker uit te proberen. volgend jaar ga ik het wel anders aanpakken haha!

 

verder wil ik iedereen ook succes wensen dit jaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hey mede Haarlemse moestuinier!

 

Bij mij staat er ook veel te veel in mijn MM! haha! Ik sta op de wachtlijst voor een volkstuin bij ZWN-volkstuinen in Haarlem.

Ben dus ook vanalles aan het uitproberen!

 

Dit is mijn tuintje:

imag005865751369308411.jpg

 

Heel veel plezier met je moestuin!!

 

Groetjes! Jen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...