Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Jaaaa, wat een gaaf topic dit zeg! Ik heb vorige week 2 schuttingdelen gehaald in de buurt, van de planken en balken wil ik een kist voor tuinspul (zakken grond/compost, gereedschap) gaan bouwen voor in de tuin. Zal de resultaten hier wel posten.

Waarschijnlijk allang achterhaald, maar ik zag ongeruste opmerkingen over drukinkt (bij potjes maken van krantenpapier) in de eerste pagina's: nergens voor nodig. Drukinkt is volledig plantaardig (meestal soja of mais) en krantenpapier is ongechloreerd. Prachtige koolstofbron voor op de composthoop dus, en prima geschikt om plantjes in te zaaien.

elizabet.nl

Geplaatst:

Wat een leuke ideeën!

Geplaatst:

nou ik heb wat plaatjes op gezocht!arial58611365330815.JPG

hier een voobeeld van ariel.

straks nog meer!

Groetjes quincy

als ik hoofdpijn krijg dan weet ik dat me plantjes naar boven kommen

Geplaatst:

recycle-sandalen25051365799322.jpg

Wat zijn we hier toch rijk....ondanks alle bezuinigingen.......

Geplaatst:

Hoi ik ben dus een groentje hier, pas begonnen op het forum. Ik hou van recycleren en bijna alles wat ik maak en gebruik heeft al eens een leven gehad.

Zo is mn platte bak van oude ramen van de buurvrouw.p103079939611365941592.JPG

Mijn tuinmateriaalrekje heeft als kap de beschermingsplaat voor lampen van de zonnebank. (meestal in kringloopwinkels gratis te krijgen)Trouwens dergelijke kappen bevestig ik ook op palen om als afdakje te fungeren voor de tomatenp103080055861365941694.JPGp103080220231365941811.JPG

Mijn muurkasje is van een aluminium afbraakveranda.p103051949811365941764.JPG

Het brengt wel wat meet en paswerk mee maar de voldoening is des te groter.

Lentegroeten, kromkommer

Geplaatst:

Ja dat zijn weer leuke voorbeelden van hergebruik. Je krijgt er op een gegeven moment een derde oog voor, als je erop let kom je van alles tegen dat bruikbaar is. En weggooien kan altijd nog. Knutsel ze!

Geplaatst:

Leuk!

Geplaatst:

Ziet er goed uit.

En erg herkenbaar,vaak als ik weer is iets ziet wat weggegooid word neem ik het mee met als commentaar: wat moet je er mee??.

Maar even later erg handig en ontstaat er iets moois en nieuws.

Ik vind het nog leuker als nieuw koop.

De herinneringen die je later wil hebben,

moet je nu maken

Geplaatst:

De ene zijn afval is de andere zijn grondstof. Ik weet niet hoe de zaken in NL georganiseerd zijn, maar in B is de "afval"ophaling dermate strak georganiseerd dat het huilen met de pet op is. Alles wat hier buitengezet wordt, wordt automatisch eigendom van de gemeente en iets meenemen is diefstal.

Zulks terwijl hergebruik mits eenvoudige afspraak onder burgers de meest efficiënte en goedkoopste manier van recyclage is, toch?

Aan de ene kant heb je burgers die hun glasafval nauwelijks kwijt raken en aan de andere kant confituurmakers die moeten zeuren om aan glazen potten te komen.

Aan de ene kant heb je mensen die op zoek zijn naar 40 - 50 PET-flessen om te gebruiken als mini-serretje, aan de andere kant mensen die nauwelijks van hun PMD afkomen.

Maar blijkbaar is dat allemaal veel te makkelijk voor de bestuurders, die liever ambtenaren belasten met het verkopen van stickers voor op de vuilnis-/glas-/PMD-/GFT- enzovoort bak/zak...

Het is nochtans eenvoudig hè: "elke eerste/tweede/derde/laatste ma/di/wo/do/vr/za/zo van de maand is het de burgers tussen zonsopgang en zonsondergang toegestaan alles wat ze niet meer kunnen gebruiken aan de straatkant uit te stallen, ten behoeve van hun medeburgers die wat zij kunnen gebruiken vrijelijk mogen meenemen. Het hinderen van de gebruikers van de openbare weg dient tot het strikte minimum beperkt te worden. Handel is niet toegelaten, deze mogelijkheid heeft een strikt voluntaristisch karakter".

Allez, welke schepen begint dat eens aan te kaarten in de gemeenteraad?

Geplaatst:

Ik zou zeggen....stuur een brief aan diegene waar u op gestemd heeft

Of begint een "kringloopwinkel" waar elke Belg zijn "rommel" kwijt kan.....(zo is het ier nl geregeld in NL.

Geplaatst:

U weet waarschijnlijk net zo goed als ik, dat politici, eens verkozen, wel vaker gebukt beginnen te gaan gaan onder een vreemde ziekte, met als voornaamste symptomen: selectieve blind- en doofheid en een zeker selectief sociaal isolement, dat hen afsnijdt van hun achterban. Meestal treedt een opmerkelijke verbetering in het jaar voor de volgende verkiezingen.

Tenzij de mandataris volkomen onverwacht aangezocht wordt voor een vetbetaalde baan in de privé.

Het is waarschijnlijk rekening houdend met dat droeve lot en de ellende die ermee gepaard gaat, dat de nogal gulle vergoedingen en arbeidsvoorwaarden voor dat clubje berekend worden .

Ik heb wel vaker een politiek mandaat omschreven als de lucratiefste sollicitatieperiode die er bestaat.

Kringloopwinkels hebben we hier ook en ik acht ze zeer belangrijk: als doorgeefluik voor ouwe spullen en -vooral- als sociale werkplaats voor diegenen die moeilijk in het regulier circuit aan de slag kunnen. Maar voor wat de eenvoudige transfer van rommel onder burgers betreft, zijn ze overbodig. Die ouwe lelijke vaas kan je net zo goed op de stoep zetten. Er is altijd wel iemand die ze meeneemt en er blij mee is.

En voor die werknemers? Er is meer dan werk genoeg wat door de overheid kan georganiseerd worden en wat nu blijft liggen...

Geplaatst:

Wat een creatieve en slimme ideeen hier allemaal! Ik ben nog op zoek naar een slim idee wat ik kan doen met mijn wasbolletjes, je weet wel, van die dingen die je bij elke fles wasmiddel krijgt om met wasmiddel in de trommel te doen. Ze zijn te klein en te hard om in te kunnen zaaien, erin zal wel lukken maar eruit gaat 'm niet worden. Ik heb een bak vol met van die dingen, maar weggooien vind ik ook zonde. Iemand een idee?

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Geplaatst:

En ik spaar mijn oude melkverpakkingen op om er een raamtuintje van te maken

Ik gebruik ze ook als gietertje door gaatjes in de dop te prikken met een hete naald. En als trechter om mijn zelfgemaakte wasmiddel in een fles te gieten door de bodem eruit te knippen.

foto-2-(8)79681366318595.JPG

Geplaatst:
Wat een creatieve en slimme ideeen hier allemaal! Ik ben nog op zoek naar een slim idee wat ik kan doen met mijn wasbolletjes, je weet wel, van die dingen die je bij elke fles wasmiddel krijgt om met wasmiddel in de trommel te doen. Ze zijn te klein en te hard om in te kunnen zaaien, erin zal wel lukken maar eruit gaat 'm niet worden. Ik heb een bak vol met van die dingen, maar weggooien vind ik ook zonde. Iemand een idee?

Dat zijn zo van die typische dingen die mensen met kinderen steeds te weinig hebben, om verf te mengen tijdens het schilderen en zo.

Ik heb ze ooit nog "kop tegen kont" aan elkaar gelijmd en dan overlangs doorgezaagd om te gebruiken als kiempotjes, maar da's veel werk, gegeven dat je in sommige zaken gratis potjes mag halen zoveel je maar wil.

Je kan ze mogelijk gebruiken als minni-serretje op bloempotjes.

Tenslotte kan je ze nog gebruiken als wegwerp-maatbeker voor het afmeten van vieze troep: bestrijdingsmiddelen, tweetaktolie enz...

Geplaatst:

Er woont hier iemand in de buurt, die maakt slingers van dat soort spul. van plastic doppen, jampotdekseltjes, zelfs van de wijnzakken die overblijven als je zo`n doos wijn koopt, als de zak daarin leeg is bewaart ze ze, blaast ze later op en hangt ze aan een touwtje. Het idee van een weggooinetjesgordijn heb ik ook van haar. Ik kan me zo voorstellen dat ze ook wasbolletjes bijvoorbeeld samen met gekleurde deksels aaneenrijgt tot een watervaste slinger.

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Voila! Zoals ze hier zeggen: "meer moet dat niet zijn"!

Geplaatst:

Het is hier zwaar OT maar ik vermeld het toch maar even: u brengt uw ouwe PC naar het containerpark en da's goed. Maar haal er in godsnaam die harde schijf uit!

Een paar jaar geleden kreeg ik via-via wat tweedehands harde schijven. Die waren afkomstig van een enthousiasteling werkzaam in een containerpark. Ja: die jongens vullen hun loon aan met o.m. wat zwarte verkoop van computeronderdelen.

Op een van de schijven trof ik vanalles aan: intieme prentjes uit een huwelijksleven, bankafschriften, inclusief naam, adres en telefoonnummers, correspondentie van school over de vorderingen van de kinderen, tot en met het erotisch geladen chat-geneuzel van meneer met een madamme, overduidelijk niet zijn partner. Een heel gezinsleven, met alle intieme details die daarbij horen, lag op straat.

Haal er die harde schijf uit! Gooi ze in de kachel!

• 1 maand later ...
Geplaatst:

goeie tip, heb ind hier ook nog oude laps staan maar doe ik niet weg omdat ik ze niet weet te crashen en ind. weet dat ze er info uit kunnen halen.

Niet dat ik zo belangrijk ben en info heb maar toch.

De herinneringen die je later wil hebben,

moet je nu maken

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Kinderen de deur uit en nog n oude trampoline staan ergens??

1003646371994942902161431178011n47231372156583.jpg

Heb m gevonden op internet en ben nog op zoek wat die mensen in die boot op de achtergrond huisvesten ( aangezien ze in nogal bergachtig gebied wonen) ik denk : konijnen...of nee....berggeiten

Geplaatst:

Hij is geweldig! Ik zocht toevallig een trampoline..maar wel voor de kids

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Deze is wel erg primitief......maar erg recycle én afdoende:

tumblrmoycloaaon1r0wqrdo150094861372246004.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic