Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

aardbeien


Veerkee

Aanbevolen berichten

Zaaien, dat moet dan sowieso binnen, en heb daar wel geduld mee! Dat kan een beetje lang duren soms. Ik ga er binnenkort tenminste wel weer wat proberen te zaaien!

 

Stekken doen we niet bij aardbeien, ze vormen vaak in de zomer (Volgens Edwin van kweduivenvoorden.nl is dit vooral rond Juni) zelf nieuwe plantjes, sommige takjes zullen laag over de grond gaan en uiteindelijk nieuwe plantjes vormen.

 

 

Maar als je dit jaar graag aardbeien wilt.. Ik denk dat je dan het beste gewoon plantjes kan kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaaien, dat moet dan sowieso binnen, en heb daar wel geduld mee! Dat kan een beetje lang duren soms. Ik ga er binnenkort tenminste wel weer wat proberen te zaaien!

 

Stekken doen we niet bij aardbeien, ze vormen vaak in de zomer (Volgens Edwin van kweduivenvoorden.nl is dit vooral rond Juni) zelf nieuwe plantjes, sommige takjes zullen laag over de grond gaan en uiteindelijk nieuwe plantjes vormen.

 

 

Maar als je dit jaar graag aardbeien wilt.. Ik denk dat je dan het beste gewoon plantjes kan kopen.

 

 

oke bedankt, maar wat kost een aardbeienplantje ongeveer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm,,. Ik heb ze toen gekocht voor 5 euro per 6, Achteraf gezien wel redelijk prijzig denk. Maar...

T voordeel wel: Zodra ze in de zomer uitlopers maken heb je weer meer plantjes, dus begin er bijv. dit jaar met 12, met een beetje mazzel is dat volgend jaar dan al meer dan 20. Dus wie weet moet je er maar bij bedenken: Ik betaal ook voor onzichtbare plantjes, maar die krijg ik pas volgend jaar

 

op http://www.kweduivenvoorden.nl heb je ze dacht ik al vanaf 55 cent, voor 3 euro verzendkosten kan hij 15 plantjes opsturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm,,. Ik heb ze toen gekocht voor 5 euro per 6, Achteraf gezien wel redelijk prijzig denk. Maar...

T voordeel wel: Zodra ze in de zomer uitlopers maken heb je weer meer plantjes, dus begin er bijv. dit jaar met 12, met een beetje mazzel is dat volgend jaar dan al meer dan 20. Dus wie weet moet je er maar bij bedenken: Ik betaal ook voor onzichtbare plantjes, maar die krijg ik pas volgend jaar

 

op http://www.kweduivenvoorden.nl heb je ze dacht ik al vanaf 55 cent, voor 3 euro verzendkosten kan hij 15 plantjes opsturen.

 

ja,maar als ik er een koop koop ik er maar 1 want voor zoveel plantjes heb ik geen plaats... jammer maarja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grond slecht? Kan je dan niet bijv. daar schone grond boven op storten, of grote bloembakken maken,? Lijkt mij een ramp om slechte grond te hebben!!

 

ja, het is een ramp , maar hier zit in de buurt een zink fabriek en die heeft blijkbaar de grond vervuild.

maar ik ga daar geen risico op nemen , dat kan slecht zijn voor je oogst, dus ik doe het simpel weg gewoon in hele grote plastic bakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je zet een rijtje ouderwetse bloempotten neer met aardbeien... of nog handiger voor jouw situatie... kies voor hangende aardbeien ... die kan je aan je schuurmuur hangen... of aan een pergola of zo...

 

[]

 

dat is ook wel slim we hebben een overkapping achter daar kan ik ze hangen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet zaaien als ik jou was, (kan het verkeerd hebben hoor) maar aardbeien zaaien schijnt nog niet zo makkelijk te zijn. Je kunt beter doordragende aardbeienplantjes kopen denk ik. Maar slechts mijn mening.

 

Heb het zelf ook geprobeerd vorig jaar, maar ik heb er slechts 2 plantjes aan over gehouden, waar nog geen enkele aardbei aankwam. Misschien dit jaar, geen idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je toch willen proberen aardbeien te zaaien, dan kan ik je wel wat zaadjes opsturen. Ik heb zaadjes van bosaardbeien en Sarian (hele grote aardbeien, maar volgens mij niet doordragend?). PB je adres dan maar even.

 

Ik heb zelf 4 bosaardbeitjes en 4 sarian gezaaid. Kiemtijd is 15 tot 30(!) dagen. Ze zijn nu ongeveer 3 weken geleden gezaaid (kamertemperatuur) en ik heb alleen 3 bosaardbeienplantjes (ienimienie) nu. Verder nog niks. Maar ik houd moed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...