snekermoestuin Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Welke gewassen vinden jullie kippen lekker? Mijn buurman vertelde dat kippen het plantje 'look zonder look' dat ik in de tuin heb staan ook lekker vinden. Ik geef ze al vaak paardebloem bladeren. Snijbiet zijn ze ook gek op, maar welke groente krijgen ze van jullie? Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 De kippen die niet rondlopen nog (de serama's) krijgen gewoon offcuts van het grasveld, daar zit al van alles in.Gewone lookachtigen worden door kippen niet gewaardeerd...de brandnetels ook niet, verder eten ze bijna alles wat de natuur hier maar voor hun neus zet...als ik ze in de kruidentuin zou loslaten zouden ze vooral die zaken eruit op eten die lekker zacht zijn en niet te extreem smaken..muur zijn ze dol op, jonge plantjes etc...voor de rest hebben ze liever dierlijk voedsel en worden de planten omgegraven om te komen bij dat wat veel belangrijker is, insecten, wormen, woelmuizen nesten etc... MVG Danuta Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Mijn kippetjes eten graag fijngeknipt gras en Vogelmuur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eenertjuh Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Hier is blad van de radijsjes erg in trek. Het moet wel echt vers uit de tuin zijn als ik het een dag later geef dan willen ze het niet meer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobjan10 Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Bij mij vinden ze wortels erg lekker daar krijgen de poten van de kippen ook een mooie kleur van. Quote "Een onkruid is een plant die elke overlevingsstrategie beheerst, behalve die van het groeien in rijen." http://www.moestuinforum.nl/blog/Bobjan10/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Grappig wel, want wortelschillen laten ze hier liggen. Ik breng ze iedere dag een emmer met paardenbloemenblad en dat gaat bijna geheel op, alleen de nerven en de bloemen blijven over. Verder eten ze veel graszaad, geknipt gras, plantjes veldkers, look zonder look, herderstasje. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Zuring!Ze zijn er dol op! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Veldzuring ook? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nepomuk1983 Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Zojuist zijn bij mij op een onbewaakt moment de andijvie zaailingen opgegeten.... Hij was ook wel bedoeld voor de beesten hier (cavia's, konijnen en kippen), vind het zelf echt niet lekker, maar had het liever wat groter laten groeien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Zevenblad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Hier eten ze heel graag gras en ook graag paardenbloempluisjes, heel grappig gezicht zoals ze die kaalplukken. Ze zijn pas 9 weken oud en alle korte paardenbloemen zijn kaal en de lange waar ze niet bij kunnen staan nog mooi in de pluis..Kippenmuur gaat er ook goed in en ze doen een moord voor gemalen stukjes walnoot (over van enkele jaren geleden, nu wat oud aan het worden) Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Ik gooi emmers vol met onkruid bij de dames in, en ik kijk eerlijk gezegd niet wat ze zoal laten liggen. Ze zijn wel gek op weegbree en van dat brede gras, dat groeit net op de rand van hun hok. En elke keer als ik de deur open doe, komt er 1 aanrennen die dan snel net over de drempel gaat lopen pikken aan dat groen. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
janita Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Dat doe ik ook Jorieke, gewoon een emmer vol onkruid bij de ren in gooien. In de emmer zitten ook takjes, blaadjes e.d. en ze vinden het heerlijk om daar doorheen te scharrelen. Mijn kippenras zijn de Noord Hollandse blauwe (groot) enorme kippen met mooie grote eieren, ze liepen ook wel los buiten tot in het najaar een roofvogel er eentje te pakken heeft gehad, nu mogen ze alleen in de zomer loslopen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snekermoestuin Posted May 11, 2013 Author Share Posted May 11, 2013 wat een suggestieshet is ook heel leuk jullie antwoorden uit Oostenrijk en Hongarije te horen Blij te horen dat kippen radijsbladeren (eenertju) en zuring (Gemma) lekker vinden, dit zou ik ze zelf nooit hebben gegeven.Daarnaast ken ik vogelmuur en herderstasje nog niet Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Ow ben ik trouwens nog vergeten de belangrijkste plant te vernoemen.... tarwe en dan liefst in de vorm van pasta, brood, cake, taart en iedere andere vorm die je er aan kunt geven.....) Ik train ze daarmee om altijd te komen als ik roep, en zo hoef ik geen restjes weg te gooien ) MVG Danuta Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theepot Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Hier eten ze muur, paardebloemen, al het onkruid wat ik ze geef uit de moestuin, radijs loof ging ook zo op. Erg leuk om de een worm te geven. Dan heb je ineens kippen die heel hard kunnen rennen. Spaghetti geeft hetzelfde effect. De kappen die ik over heb van ons zelf gebakken brood gaan ook naar de kippen. Rijst is ook lekker. Quote http://fluitjesnieuweleven.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terra nullius Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 De top drie bij onze kippen: 1) Kaas2) Pasta3) Kropsla Als je ze dat geeft gaan ze helemaal door het lint en niet zelden wordt er wel eens om gevochten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Muur vinden ze super. Kippen lokken doe ik zoals mijn oma dat deed: nogal scherp en ritmisch 'kiep, kip kip, kiep kiep, kip kip roepen en ze komen gegarandeerd kijken. Werkt ook bij kippen die me niet kennen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 De emmers onkruid gaan ook hier de ren in, sjonge, wat kunnen die kippen hard lopen En als we in het vroege voorjaar de randen rond de moestuin afsteken gaan de plaggen ook de ren in. Ze kunnen er lekker in graven, op zoek naar beestjes, maar ook het groen gaat er goed in.Etensresten geef ik zelden, gekookte groenten schijnen helemaal niet goed te zijn, het enige dat ze af en toe krijgen is gekookte rijst of een aardappeltje. En die gekookte rijst, daar doen ze volgens mij een moord voor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Mijn Veltboek is niet negatief over gekookte groente`s, mits ze niet te zout of te vet zijn. Zelfs saus of soep wordt niet afgeraden. Gisteren had ik langs het pad een grote bos smalle weegbree + wikke geplukt en dat opgehangen. Ik had ook een bosje van de buitenste bladeren van een Chinese kool opgehangen..de laatste hangt er nog, de weegbree+ is helemaal opgesmikkeld. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Ik koop weleens een Chinees kooltje en die prik ik dan met een lange pen vast aan de grond, dat vinden mijn kippetjes ook erg lekker en daar doen ze zo 2-3 weken mee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Ik ga nu wat muur zoeken, dat heeft mama graag als ze kuikens heeft ) Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Vogelmuur een paardenbloem zijn favoriet, maar zevenblad en brandnetel willen ze ook best. In het vroege voorjaar vinden ze ridderzuring ook best lekker, maar die interesse wordt minder naarmate het warmer wordt. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Nou, zo'n beetje alles wat groen is, en in haar hok gegooid wordt.... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 Kokosnoten... Ze groeien hier alleen wat lastig. Het is maar goed dat we nog een krat of 20 hebben staan Soms zijn ze groen van binnen, soms bruin. Maar vaak nog mooi wit. De kippen pikken ze helemaal leeg.Mocht er iemand een kistje willen komen halen...? Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts