Kuikhoven Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Geen idee of ik dit berichtje hier thuis hoort maar zou niet weten waar anders Ik ben opzoek naar een leuke plant voor aan mijn rozenboog. De boog staat aan de rand van mijn moestuin en je moet onder de boog door om in de moestuin te komen. Ik hou niet van rozen dus dat wordt hem niet maar wel van gekleurde bloemen. Het idee is om twee plantjes (aan weerszijde 1) te planten en het te laten begroeien. Heeft iemand een idee wat hiervoor leuk kan zijn? Quote
PureVision Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Clematis is leuk om als klimmer te gebruiken.Zijn veel varianten van verkrijgbaar in verscheidene kleuren.Dus ook fijn om 2 of 3 verschillende varianten te gebruiken en zo een prachtig kleurende boog te verkrijgen Quote
weknow Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Stokbonen die mooi bloeien? Doornloze braam? Kiwibes? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Kuikhoven Geplaatst: 19 mei 2013 Auteur Geplaatst: 19 mei 2013 ooh dat ziet er inderdaad erg mooi uit. Is dit een foto van je eigen tuin of een plaatje van internet? Quote
Kuikhoven Geplaatst: 19 mei 2013 Auteur Geplaatst: 19 mei 2013 Stokbonen die mooi bloeien? Doornloze braam? Kiwibes? Stokbonen trekken mij niet zo. Geen idee precies waarom. Bramen hebben we volop hier in het bos en ik wil echt graag mooie en vooral veel bloemen. De Kiwibes geeft wat mij betreft ook wat te kleine bloemetjes. Wel leuke ideeën, alleen niet voor mijn boog Quote
Danuta Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Nah Pronkbonen zoals de kievitsboon geven anders mooie bloemen en later nog leuke bonen ook....... http://www.fotocommunity.de/pc/pc/display/25554353 Quote MVG Danuta
Kuikhoven Geplaatst: 19 mei 2013 Auteur Geplaatst: 19 mei 2013 Dat ziet er inderdaad wel leuk uit. Had op google wat gezocht maar die niet gezien. Toch hou ik zelf van wat grotere bloemen. Die Clematis vond ik er wel leuk uitzien. Quote
PureVision Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Plaatje heb ik van internet.Volgend jaar wil ik zelf ook zo een boog zetten Quote
Merel Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Passiebloem of kamperfoelie! Quote indefruitboomgaard
Kuikhoven Geplaatst: 19 mei 2013 Auteur Geplaatst: 19 mei 2013 oeh die kamperfoelie is ook leuk! Quote
Indy Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Je kan ook combineren,kamperfoelie en clematis.Er schijnt ook een eetbare kamperfoelie te zijn.Kamperfoelie ruikt zooooo zalig. Quote
Kuikhoven Geplaatst: 19 mei 2013 Auteur Geplaatst: 19 mei 2013 Eetbare kamperfoelie klinkt goed. Altijd leuk als het nog wat meer doet dat mooi zijn. Ik ga me er eens in verdiepen! Quote
kroongj Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Clematis vind ik persoonlijk één van de mooiere klimmers. Mits in de goede grond en op de goede plek groeit hij echt zeer snel. Je kan kiezen om meerdere soorten door elkaar te laten klimmen, bijvoorbeeld een vroeg- en laatbloeiende om zo het hele jaar door een mooie boog te hebben. Die foto hierboven is een mooi voorbeeld van een mix van Clematissen alleen is hij helaas zwaar bewerkt en dus eigenlijk nep. De werkelijkheid zal er iets minder rooskleurig uitzien Quote Groet, Geert-Jan
Bit Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Nee, sorry. Die eetbare kamperfoelie is geen klimmer. Dat is een bes ( honingbes geloof ik, Iets van Lonicera Kamshatska oid ? sorry , ik ga niet googlen nu. Is Cobea scandens niet iets ? Weliswaar eenjarig , maar wel gelijk dit jaar vol, en je hebt er maar 1 nodig.Ik denk nog even door voor wat anders. Jammer dat je niet van rozen houdt. Quote
wijo Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Waarom niet iets met vruchten? Bijvoorbeeld een druif of aan de ene kant een appel- en aan de andere kant een perenboom in die vorm snoeien? Quote Met vriendelijke groet,Wim.
Kuikhoven Geplaatst: 19 mei 2013 Auteur Geplaatst: 19 mei 2013 Druif en appel is wel leuk maar ik wil dit voornamelijk voor de sier. Kleur is echt hard nodig in mijn tuintje. Mijn moestuin is tegelijk mijn voortuin dus het moet van beide wat hebben. Eenjarig vind ik niet wat. Dan blijf ik plantjes kopen Quote
Bit Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 haha. jawel. óf je zaait ze zelf he ? De Cobea scandens is goed voor in 1 jaar een meter of 6 ( gewoon het teveel weghalen ) en als je nu nog zaait ( zakje 1.99 ) haal je de 4 metr nog wel.Trouwens , een mooie lichtblauwe Ipomea ? ( kost niks ) of Lathyrus ? er bestaan ook vaste Lathyrus ( niet geurend dan )Bruidsluier ? Lekker wild. Bloeit lang.Hedera ( wintergroen ) en dan een mooie clematis erdoorheen ?Tóch een roos, maar niet 1 waar jij dan aan denkt , maar een rambler ? Geurend natuurlijk.Eenjarig : pompoenen ? ( zelf zaaien ) Maar goed. Snap ik. Niet eenjarig misschien Een lekker geurende wisteria ? ( blauwe regen ) Of een witte blauwe regen ? een roze ? De Laburnum ? ( Gele regen ) Maar Kamperfoelie is echt een goeie keus. Wel een geurende nemen. Er geuren er ook een aantal helemaal niet. Ze bloeien ook lang. En dan nog een clematis erbij ? Quote
Stan Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Oostindische kers ???? eetbaar bloemen,jongblad en zaadknoppen. Of een passiflora(veel bloemen) of Duitsepijp (Aristolochia) met echt grote bloemen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Kuikhoven Geplaatst: 19 mei 2013 Auteur Geplaatst: 19 mei 2013 haha. jawel. óf je zaait ze zelf he ? De Cobea scandens is goed voor in 1 jaar een meter of 6 ( gewoon het teveel weghalen ) en als je nu nog zaait ( zakje 1.99 ) haal je de 4 metr nog wel.Trouwens , een mooie lichtblauwe Ipomea ? ( kost niks ) of Lathyrus ? er bestaan ook vaste Lathyrus ( niet geurend dan )Bruidsluier ? Lekker wild. Bloeit lang.Hedera ( wintergroen ) en dan een mooie clematis erdoorheen ?Tóch een roos, maar niet 1 waar jij dan aan denkt , maar een rambler ? Geurend natuurlijk.Eenjarig : pompoenen ? ( zelf zaaien ) Maar goed. Snap ik. Niet eenjarig misschien Een lekker geurende wisteria ? ( blauwe regen ) Of een witte blauwe regen ? een roze ? De Laburnum ? ( Gele regen ) Maar Kamperfoelie is echt een goeie keus. Wel een geurende nemen. Er geuren er ook een aantal helemaal niet. Ze bloeien ook lang. En dan nog een clematis erbij ? WOW hahaha nou ik ga eens googlen op die namen. Zegt me allemaal helemaal niets Quote
Kuikhoven Geplaatst: 19 mei 2013 Auteur Geplaatst: 19 mei 2013 Clematis, Kamperfoelie, Rambler, en Wisteria zijn allemaal erg leuk. Het idee om een wintergroen iets te nemen met bloemen erdoor vind ik eigenlijk ook wel erg leuk want bijna alles in mijn tuin gaat met de winter op bruin/dor. Quote
vladivosko Geplaatst: 22 mei 2013 Geplaatst: 22 mei 2013 Wij hebben klimhortensia aan de rozenboog.Groeit als kool, maar is verankerd als klimop (dus wegdoen wordt moeilijk) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.