Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Supergroente


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ik ben wel benieuwd welke groente het bij de andere forumleden elk jaar weer goed doet. En waar je dus altijd een boel van zaait

Bij mij zijn dat erwten en tomaten. Ik heb vele soorten tomaten gezaaid dit jaar, en heb eerlijk gezegd een overschot aan planten (ik zaai altijd iets extra, voor als er een paar sneuvelen... maar ze sneuvelen nooit )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 2 maanden later ...

Jorieke.

Een late reactie maar ik ben dan ook pas sinds kort actief op het forum.

In een eerder bericht heb ik al aangegeven dat ik (en mijn familie,buren en kennissen) erg gecharmeerd ben van pluksla, veel en lang sla plukken en niet veel tegelijk zoals bij kroppen. Bij mij is de koolrabi favoriet lekker, makkelijk en produktief en relatief "knolvoetresistent".

Rode bietjes makkelijk en produktief, niet dunnen zoals geadviseerd gewoon laten groeien en zodra ze een beetje maat hebben ertussenuit halen de rest krijgt meer plaats en groeit verder, zo oogst je maanden.

Aardbeien en frambozen(herfst tweemaal oogsten per seizoen) en uiteraard tomaten. Ik ben dol op schorseneren maar dat is helaas best moeilijk in onze vaste loss-grond, 3 scheppen diep omspitten en veel compost dus. Stok-sla bonen,snijbonen lekker/produktief en een beetje nostalgie. Ik zal best veel vergeten zijn maar toch succes want je keuze is afhankelijk van de beschikbare ruimte, soort grond en je smaak.

gr Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig, ik doe hetzelfde ook altijd met de bietjes, gewoon af en toe de wat grotere er tussen uit halen.

 

Koolrabi is hier ook een toppertje, brocolli ook. Ruccola is ook zeer productief. Boontjes heb ik twee keer moeten zaaien, dus minder oogst als andere jaren en ook de eerste zaai spinazie van het seizoen was misslukt.

 

Puntpaprika doet het ook atlijd goed bij mij en heb 15 planten staan. Volgend jaar worden dat er meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Palmkool (cavelo nero) was erg geslaagd en ik kan voorlopig nog wel blijven oogsten, als je van onderaf oogst blijft hij doorgroeien. Verder was ik positief verbaasd over de capucijners, heel anders als dat ik uit een potje gewend was, kon er zelfs rauw niet van afblijven, super voor een 'crunch' in een salade.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...