cyberpater Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 Ik heb het gevoel dat ik mijn komkommer planten heb vermoord, ze groeien nauwelijks. Ik heb ze vorige week in mijn onwetendheid even buiten gehad, in de volle zon. Maar ze staan er niet zo goed meer bij, graag advies van hoe nu verder. De zaden waren ook erg goedkoop, ik had namelijk goede zaden F1 hybride maar die heb ik al vermoord door ze voor 15 mei buiten te zetten. Dus mijn vraag is nieuwe goede zaden kopen, of verder gaan met deze Ik beschik ook over een koude kas, ik had ook al het idee om ze daar naar toe te verhuizen. Quote
HuubvG Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 Je bent niet de enige! Ook mijn mooie F1 snackkomkommers zijn alle te vroeg naar de kas verplaatst. Als je de plant eruit trekt zie je dat de wortels deels verrot zijn. Je kunt nu nog - bijvoorbeeld - Chinese slangen zaaien, goedkoop buitenras. Quote
Fidel1be Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 Mijn komkommers Tanja Fi hebben ook het loodje gelegd. Wortels rot door teveel regen denk je? Ik dacht dat die komkommerplanten zulke grote drinkers waren? Is het een goed idee om gewoon opnieuw te zaaien? is het daarvoor nog niet te laat? Quote E fructu arbor cognoscitur - aan de vruchten herkent men de boom
kroongj Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 Zelfde verhaal hier. Alleen de exemplaren in een warm hoekje in de koude bak zien er nog sterk uit. De rest is verlept en ook bij mij bleken de wortels nauwelijks ontwikkeld of weggerot. Quote Groet, Geert-Jan
Riverdale27 Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 Tuinieren is ook geduld hebben he... zeker met een kl*te lente als de deze... Mijn tomaten hadden al bloemen en stonden nog in de living. Niet ideaal... maar ik moest nu eenmaal wachten op beter weer. Mei 2013 is de natste maand sinds het begin der waarnemingen (!!!). Dus kan kan je al raden wat er gebeurd als jonge zonminnende plantjes buiten staan. Quote
Bit Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 Naar de foto's te zien, vind ik het allemaal erg nat staan. Jawel, komkommers zijn grote drinkers. Maar dat zijn ze pas als de groei er echt lekker in zit. Als het koud is, staat de groei stil, en doet zoveel vocht echt kwaad.Uitdrogen is zeker niet goed, maar als er niks groeit, waar moet dan al dat vocht heen ? Dus rot. Goedkope zaden of duurdere, dat is het m echt niet. Quote
cyberpater Geplaatst: 2 juni 2013 Auteur Geplaatst: 2 juni 2013 Ik heb gisteren toch nog maar even nieuwe zaden gekocht en geplant voor de zekerheid, die ik had waren ook erg goedkoop. @Bit ik zal bij nieuwe zaden even rekening houden met het water geven, bedankt voor de tip. Quote
zoonen Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 komkommers kun je pas uitplanten als de grond 15 C is, anders is er grote kans op rot. en te veel water geven, heb ik ook altijd al last van. de vuistregel is denk ik water geven als het bovenste laagje grond droog wordt. Quote
Antoine Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 Hebben jullie geen last van de Snuitkever? Deze kever wil alleen maar eigen zaaisels hebben, aangezien deze niet geënt zijn... Hij knabbelt de wortelstok aan gort... Mijn buurman had ook eigen Komkommers, allemaal dood. De gekochte exemplaren die dus geënt zijn, leven nog. Geldt ook voor die van mij... gr Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
Jorg Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 Denk dat je toch vooral aan koude en natte grond moet denken die nu veel komkommerplanten nekt. Quote
Antoine Geplaatst: 4 juni 2013 Geplaatst: 4 juni 2013 Eigenlijk kan je daarom komkommers beter binnen zetten, bijvoorbeeld in de koude bak. Ik doe het al jaren zo en haal gemiddeld tussen de 40 en 50 Komkommers van de plant. Met water geven moet je gedoseerd te werk gaan. Ik heb een emmer tussen mijn twee Komkommers staan, deze heb ik gevuld met water. In de emmer hang ik twee pantykousjes (Die jat je van je moeder of eje vrouw. Of natuurlijk van je zelf ) Het uiteinde van de kous leg je naast de wortel van je Komkommer. Langzaam krijgt de Komkommer dan druppelsgewijze water, ideaal! En dan gewoon om de twee agen de emmer vol gieten met water... gr Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
nick86 Geplaatst: 4 juni 2013 Geplaatst: 4 juni 2013 Eigenlijk kan je daarom komkommers beter binnen zetten, bijvoorbeeld in de koude bak. Ik doe het al jaren zo en haal gemiddeld tussen de 40 en 50 Komkommers van de plant. Met water geven moet je gedoseerd te werk gaan. Ik heb een emmer tussen mijn twee Komkommers staan, deze heb ik gevuld met water. In de emmer hang ik twee pantykousjes (Die jat je van je moeder of eje vrouw. Of natuurlijk van je zelf ) Het uiteinde van de kous leg je naast de wortel van je Komkommer. Langzaam krijgt de Komkommer dan druppelsgewijze water, ideaal! En dan gewoon om de twee agen de emmer vol gieten met water... gr Ik zat even tussen jou foto's te kijken ik was op benieuwd of jij de komkommer s in een koude platte bak had? Zo ja, hoe groot is deze dan en heb je er een foto van? Quote
Antoine Geplaatst: 4 juni 2013 Geplaatst: 4 juni 2013 Op mijn eigen blog hier van 2012 staat een foto van mijn bak. Mijn bak is 1.5 bij 1.5 m groot en idd plat. Ik had vorig jaar 1 Komkommerplant, en doe er dit jaar 2... gr Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
cyberpater Geplaatst: 14 juni 2013 Auteur Geplaatst: 14 juni 2013 De komkommer plantjes lijken er toch weer zin in te hebben, op advies van bit even een paar dagen geen water geven, nou ja al een week niet. @Bit bedankt hoor voor de tips en rest natuurlijk ook Ik had voor de zekerheid toch ook nog weer wat nieuwe gezaaid, dit waren wel dure zaden, en dat kan je ook wel zien, deze gaan echt als een dolle. Maar goed die hebben misschien ook een betere start gemaakt. Ik heb die op zaai grond gezet, binnen natuurlijk in de venster bank. Direct even vraag over de nieuwe plantjes, hoe verspeen ik die nou? Oud Nieuw Quote
Portugeesje Geplaatst: 6 juni 2021 Geplaatst: 6 juni 2021 De komkommerplant 7 dagen gekeden in de volle grond gezet, nieuw blad verlept en blijft klein. Waardoor komt dit? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.