Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Voorstel en vraag

Yvonne1967

Recommended Posts

foto54091370517148.JPG

Hoi Ik ben dus Yvonne, ben in mijn achtertuin wat dingen aan het kweken. Waaronder dus bijgevoegde geelbloeiende plant. Wie kan ons vertellen wat het is want dat weten we niet meer. Is het doorgeschoten en dus misschien mislukt of gaat het wat leuks (lekkers) worden? Help....

Edited by Guest

Hoi Yvonne in de eerste plaats natuurlijk hartelijk welkom op het moestuinforum.

Leuk dat je mee doet .

Ik denk dat het plantje koolzaad is of mosterdplant.

Zoek het maar eens op op Google afbeeldingen dan kom je er zo achter . Het is een

onschuldig onkruid dat zich wel verbreid, maar waar je verder geen last van hebt.

Weet je zo genoeg ?? Anders vraag gerust nog meer hoor hier is altijd wel iemand die een antwoord weet.

Bedankt voor je snelle reactie. Ik had bij het tuincentrum wat plantjes gekocht waaronder ook sla en paksoi die kan ik ook wel herkennen maar dit zou eigenlijk ook een opgekweekt groenteplantje moeten zijn. En mosterdzaad komt me niet bekend voor maar ja. Ik wacht het nog even af misschien dat iemand er nog wat anders in herkent, of misschien is het ene plantje (het gekochte) overwoekerd door het onkruid want de onderkant is anders dan de bladeren bij de bloemetjes.

Nou ja ik ben nog heel onbekend met de materie dus....

Ik denk dat je paksoi-plantje doorgeschoten is. Ik heb even gezocht met google en ik las dat paksoi moeilijk te telen is omdat het zo makkelijk doorschiet. Dit gebeurt vooral als het te vroeg gepoot of gezaaid wordt en door wisselende weersomstandigheden. Dit is nu allebei het geval.

Ik vond deze afbeelding op internet, lijkt er verdacht veel op.

paksoi-bloem143491370526182.jpg

Welkom.

Het plantje doet mij ook aan Paksoi denken. Het lijkt je misschien mislukt maar je kunt het gerust nog eten.

Maak er een lekker rauwkost slaatje van of roerbak het héél kort met overige roerbak ingrediënten mee.