hansm Geplaatst: 3 juni 2012 Geplaatst: 3 juni 2012 Wist ik niet van dat extra teentje, kunn je mooi zien op je foto.Heel gaaf kuikentje weer mooie stevige pootjes en kleur. Quote Players only love you when they're playing.
MoesNique Geplaatst: 3 juni 2012 Geplaatst: 3 juni 2012 Jij durft mbt seksen hahahahaha Ik blijf dat vroegtijdig seksen altijd behoorlijk moeilijk vinden.Al zijn er rassen waar ik geen enkele moeite mee heb, toch de zijdehoenders grrrr zal duimen voor je edit toevoeging:- een hennetje/kuiken heeft over het algemeen wat kleinere poten en een stomper donspak achterzijde/staart- een haantje heeft vrij vaak wat grover poten, vertoont vrij snel opstandiger gedrag, heeft een wat langer donspak achterzijde/staartje- de stand van de ogen ten opzichte van de snavel (maar daar moet je echt kennis van je eigen kippen/rassen hebben) Quote De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique
Jorieke123 Geplaatst: 3 juni 2012 Auteur Geplaatst: 3 juni 2012 Bij zijdehoenders weet ik het ook niet hoor, maar ik gebruik 'mijn' regel gewoon voor alle rassen. Zien we later wel of ik het goed had ja of nee. Hennetjes krijgen ook als eerste echt een staartje. En zitten over het algemeen veel eerder mooi in de veren. Hanen zijn dan plukkig, idd rechterop, en hoger op de poten.Ook schijnen hennetjes echt door de knietjes te gaan met poepen, en haantjes laten het zo vallen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bubbels Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Over verstand van kippen gesproken. Uit eerder genoemde 6 eieren is wel 1 heel kuiken voort gekomen. Een klein geel barnevelder donsje. Maar die heeft het dan ook wel enorm naar de zin met mama voor zich alleen. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Jorieke123 Geplaatst: 9 juni 2012 Auteur Geplaatst: 9 juni 2012 Hier heb je 1 van de monsters: En als ie de wind van achteren heeft: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Heylane Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 Geweldig! Geen windvaan, maar een windhaan (nou ja, windhen) Quote
hansm Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 Volgens mij zit daar kuiffasant of kuifkwartel bloed in Quote Players only love you when they're playing.
Bubbels Geplaatst: 11 juni 2012 Geplaatst: 11 juni 2012 Ik wil serieus nu ook zulke kippen. Ik vind ze in één woord geweldig. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
geedee Geplaatst: 25 juni 2012 Geplaatst: 25 juni 2012 Hier zitten 2 dames geruime tijd op een aantal eitjes....nu is er 1 kuiken uitgekomen en beide dames van het nest... ...de grote boze wijde wereld in.....ik zag het toevallig.....probeerde ze terug te sturen naar het hok....verdedigen beide dat ene kuiken als ik in de buurt kom alsof ík degene ben die kuikens rooft. Papa haan loopt ook trots te koekoekoekoekoekuhhh Uiteindelijk zitten ze nu weer in het hok....het zaakje maar een beetje afgezet....moeten nog (liefst) een aantal zusjes bijkomen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 juni 2012 Auteur Geplaatst: 25 juni 2012 Oh wat leuk! Haha die streep over het kuiken is mooi! Hoor je gepiep in de andere eitjes? Zijn ze aangepikt? Of kan je er moeilijk bij? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 25 juni 2012 Geplaatst: 25 juni 2012 Ik hoorde geen gepiep en zag ook niks verder....de dames zitten nu weer op een kluitje in het ene hokje op de eitjes....met het kuiken erbij Quote
hansm Geplaatst: 25 juni 2012 Geplaatst: 25 juni 2012 Wat leuk gezicht zeg, en heel modern twee moeders !! Quote Players only love you when they're playing.
Margareth Geplaatst: 25 juni 2012 Geplaatst: 25 juni 2012 schattig! en die kuifharry van Jorieke is ook komisch... Quote
greetje Geplaatst: 25 juni 2012 Geplaatst: 25 juni 2012 aaaaaaaahhhhhhhhhhhh ik had ook zo graag weer kipjes gehad, maarja....je moet ze ook verzorgen,hé Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
MoesNique Geplaatst: 25 juni 2012 Geplaatst: 25 juni 2012 Wat een knappe dames en mooi kuiken Quote De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique
jos Geplaatst: 4 juli 2012 Geplaatst: 4 juli 2012 Hardstikke leuk dat kuikentje, kan niks mee gebeuren onder de vleugels van twee kloeken.Hopelijk komen er nog wat meer uit is natuurlijk wel zo gezellig. Quote
geedee Geplaatst: 5 juli 2012 Geplaatst: 5 juli 2012 Helaas zijn 1 kip en het kuiken dood. Ik vond ze een paar dagen geleden in de ochtend in het hok. Geen idee wat er aan de hand is geweest. Ik heb de overige eieren weggenomen want die andere kloek was al een paar dagen weer buiten aan het scharrelen. Nu is het kippenbestand wel erg uitgedund....nog 2 en een haan erbij, dus als iemand kippen over te nemen heeft in de buurt......geef maar een seintje. Quote
jos Geplaatst: 10 juli 2012 Geplaatst: 10 juli 2012 Jammer, bij mij ook enkele weken geleden een kip van verleden jaar het loodje gelegd zonder aanwijsbare oorzaak.Sinds gisteren 5 eitjes onder de (altijd) broedende Wijandotte.Helaas kon ik er nu niet meer krijgen. Quote
sugar Geplaatst: 28 juli 2012 Geplaatst: 28 juli 2012 Hier zijn vijf jonge brakels geboren. 4 goudbrakels en één zilverbrakel. Door de extreme hitte van woensdag zijn er woensdag drie kuikens doodgebroen en is de rest van het nest (nog 6 eieren) gestorven in het ei. Ik heb voor de overblijvers een aparte, kleine ren gemaakt om ze te beschermen tegen de sperwer die hier rondvliegt Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com
jos Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Ze zijn er al een week, was mijn camera/computer kabel kwijt.De foto is van de eerste uitloop. Heb ze vanwege de andere kippen in een provisorische ren in de ren moeten zetten ter bescherming.Als het goed is worden het zwarte wijandotjes echter twee stuks hebben een licht achterste en een lichte pluk op de kop.Afwachten tot ze volgroeid zijn. Zijn nu echt nog grote hommels. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 14 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2012 Hahahaha inderdaad net hommels! Maar wel erg leuk Jos! Voor je het weet krijgen ze veren en zien ze er een hele tijd niet meer uit (half kip/ half kuiken ) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Red Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 Mijn eieren zijn aan het uitkomen (oké, die van mijn hen niet van mij haha)Er zijn er al 3 uit,erg spannend nu de rest nog Moeders doet het goed heb der al wat yoghurt en meelwormen gegeven kan ze vast aansterken.Want ze is afgevallen kwam al een tijd niet van der nest af ook al haalde ik haar er ff af ze sprong gelijk terug.Een trouwe moeder dus even ook verwennen.Op naar de volgende uitgekomen eieren haha Foto's zal ik later plaatsen Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken
Red Geplaatst: 18 mei 2013 Geplaatst: 18 mei 2013 Vraag, ik heb 3 hennen met ieder hun eigen kuikens.Ze hebben ieder een apart stukje ,nu wilde ik gister alles bij elkaar zetten zodat ze meer bewegingsruimte hebben (niet dat ze het zo slecht hebben) en leek mij wat gezelliger voor ze.2 hennen gingen elkaar te lijf dus was geen goed idee en heb er weer een schot tussen gezet.Is daar een bepaalde tijd voor dat ze gewoon bij elkaar kunnen? En 1 hen blijft maar liggen en gaat niet op stap der eieren zijn nu al ruim 2 dagen geleden uitgekomen.Ik pak haar wel steeds op maar ze weet niet hoe gauw ze terug moet ,terwijl de kuikens al zelf eten . Paar vraagjes uiteindelijk hopelijk weet iemand raad Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken
Jorieke123 Geplaatst: 18 mei 2013 Auteur Geplaatst: 18 mei 2013 Ik zou ze voorlopig echt niet bij elkaar zetten. Ik weet niet hoelang er voor staat... Maar zolang het nog echt kuiken-kuikens zijn, zijn ze beter af als ze niet tussen vechtende hennen komen Zijn alle overige eieren onder die ene hen vandaan? Ze zit dus nergens meer op? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.