Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wist ik niet van dat extra teentje, kunn je mooi zien op je foto.

Heel gaaf kuikentje weer mooie stevige pootjes en kleur.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Jij durft mbt seksen hahahahaha Ik blijf dat vroegtijdig seksen altijd behoorlijk moeilijk vinden.

Al zijn er rassen waar ik geen enkele moeite mee heb, toch de zijdehoenders grrrr

zal duimen voor je

edit toevoeging:

- een hennetje/kuiken heeft over het algemeen wat kleinere poten en een stomper donspak achterzijde/staart

- een haantje heeft vrij vaak wat grover poten, vertoont vrij snel opstandiger gedrag, heeft een wat langer donspak achterzijde/staartje

- de stand van de ogen ten opzichte van de snavel (maar daar moet je echt kennis van je eigen kippen/rassen hebben)

De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique

Geplaatst:

Bij zijdehoenders weet ik het ook niet hoor, maar ik gebruik 'mijn' regel gewoon voor alle rassen. Zien we later wel of ik het goed had ja of nee. Hennetjes krijgen ook als eerste echt een staartje. En zitten over het algemeen veel eerder mooi in de veren. Hanen zijn dan plukkig, idd rechterop, en hoger op de poten.

Ook schijnen hennetjes echt door de knietjes te gaan met poepen, en haantjes laten het zo vallen

Geplaatst:

Over verstand van kippen gesproken. Uit eerder genoemde 6 eieren is wel 1 heel kuiken voort gekomen. Een klein geel barnevelder donsje. Maar die heeft het dan ook wel enorm naar de zin met mama voor zich alleen.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Hier zitten 2 dames geruime tijd op een aantal eitjes....nu is er 1 kuiken uitgekomen en beide dames van het nest... ...de grote boze wijde wereld in.....ik zag het toevallig.....probeerde ze terug te sturen naar het hok....verdedigen beide dat ene kuiken als ik in de buurt kom alsof ík degene ben die kuikens rooft. Papa haan loopt ook trots te koekoekoekoekoekuhhh

Uiteindelijk zitten ze nu weer in het hok....het zaakje maar een beetje afgezet....moeten nog (liefst) een aantal zusjes bijkomen.

p1020525a39151340629781.jpgp1020527a34631340629784.jpgp1020528a19741340629789.jpgp1020529a79371340629795.jpgp1020530a77611340629798.jpgp1020532a44071340629802.jpg

Geplaatst:

Ik hoorde geen gepiep en zag ook niks verder....de dames zitten nu weer op een kluitje in het ene hokje op de eitjes....met het kuiken erbij

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Hardstikke leuk dat kuikentje, kan niks mee gebeuren onder de vleugels van twee kloeken.

Hopelijk komen er nog wat meer uit is natuurlijk wel zo gezellig.

Geplaatst:

Helaas zijn 1 kip en het kuiken dood. Ik vond ze een paar dagen geleden in de ochtend in het hok. Geen idee wat er aan de hand is geweest. Ik heb de overige eieren weggenomen want die andere kloek was al een paar dagen weer buiten aan het scharrelen.

Nu is het kippenbestand wel erg uitgedund....nog 2 en een haan erbij, dus als iemand kippen over te nemen heeft in de buurt......geef maar een seintje.

Geplaatst:

Jammer, bij mij ook enkele weken geleden een kip van verleden jaar het loodje gelegd zonder aanwijsbare oorzaak.

Sinds gisteren 5 eitjes onder de (altijd) broedende Wijandotte.

Helaas kon ik er nu niet meer krijgen.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Hier zijn vijf jonge brakels geboren. 4 goudbrakels en één zilverbrakel.

p355523604-4.jpg

Door de extreme hitte van woensdag zijn er woensdag drie kuikens doodgebroen en is de rest van het nest (nog 6 eieren) gestorven in het ei.

Ik heb voor de overblijvers een aparte, kleine ren gemaakt om ze te beschermen tegen de sperwer die hier rondvliegt

p354894421-3.jpg

Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com

Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ze zijn er al een week, was mijn camera/computer kabel kwijt.

De foto is van de eerste uitloop. Heb ze vanwege de andere kippen in een provisorische ren in de ren moeten zetten ter bescherming.

Als het goed is worden het zwarte wijandotjes echter twee stuks hebben een licht achterste en een lichte pluk op de kop.

Afwachten tot ze volgroeid zijn. Zijn nu echt nog grote hommels.

260wpys.jpg

• 8 maanden later ...
Geplaatst:

Mijn eieren zijn aan het uitkomen (oké, die van mijn hen niet van mij haha)

Er zijn er al 3 uit,erg spannend nu de rest nog

Moeders doet het goed heb der al wat yoghurt en meelwormen gegeven kan ze vast aansterken.

Want ze is afgevallen kwam al een tijd niet van der nest af ook al haalde ik haar er ff af ze sprong gelijk terug.

Een trouwe moeder dus even ook verwennen.

Op naar de volgende uitgekomen eieren haha

Foto's zal ik later plaatsen

De herinneringen die je later wil hebben,

moet je nu maken

Geplaatst:

Vraag, ik heb 3 hennen met ieder hun eigen kuikens.

Ze hebben ieder een apart stukje ,nu wilde ik gister alles bij elkaar zetten zodat ze meer bewegingsruimte hebben (niet dat ze het zo slecht hebben) en leek mij wat gezelliger voor ze.

2 hennen gingen elkaar te lijf dus was geen goed idee en heb er weer een schot tussen gezet.

Is daar een bepaalde tijd voor dat ze gewoon bij elkaar kunnen?

En 1 hen blijft maar liggen en gaat niet op stap der eieren zijn nu al ruim 2 dagen geleden uitgekomen.

Ik pak haar wel steeds op maar ze weet niet hoe gauw ze terug moet ,terwijl de kuikens al zelf eten .

Paar vraagjes uiteindelijk hopelijk weet iemand raad

De herinneringen die je later wil hebben,

moet je nu maken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...