boerinnetje Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 oke bedankt,ik wacht het af Quote Hongaarse groeten van Linda
boerinnetje Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 nou,we zijn helemaal blij, 8 kuikens zijn er uitgekomen, voor de eerste keer broedmachine met 16 eitje,ben ik niet ontevreden, de thermometer is tussendoor kapot gegaan en we hadden het niet verwacht.maar nu het laatste kuikentje bij de rest gezet wordt, beginnen de andere kuikens hem te pikken.heb m even teruggezet in de broedmachine,maar...wat zal ik nu doen??? Quote Hongaarse groeten van Linda
Gast jack Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 nog eens proberen als dat kuikentje strak wat sterker op de pootjes staan hier had ik dat ook wel eens dat een iets later uitgekomen kuiken iets na weert gepikt meestal in de teentjes . Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 februari 2012 Auteur Geplaatst: 9 februari 2012 Gaat helemaal goed hoor. Echt pikken (zoals kippen doen op latere leeftijd) is het niet volgens mij. Hier gingen ze ook vaak op die laatste staan enzo, maar toch gaat dan gewoon goed. Ze kunnen heel wat hebben, normaal ligt er ook nog een moeder bovenop ze! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Gezellig,en een foto is leuk. Quote Players only love you when they're playing.
boerinnetje Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Nou,ik heb m er uiteindelijk toch bijgezet en het gaat goed.Slechte kwaliteit foto,want ons toestel is kapot en we zijn ingesneeuwd dus een nieuwe kopen is er voorlopig niet bij:ze groeien echt tegen de klippen op, want ik zie aan de warmteplaat dat we die vandaag alweer moeten verhogen.Heerlijk gezicht,kan er de hele dag naar kijken.... Quote Hongaarse groeten van Linda
Tjitske Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 ziet er heel gezellig uit welke soorten kippen zijn het? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 februari 2012 Auteur Geplaatst: 9 februari 2012 Wat heb je op de ondergrond? Het mag niet te glad zijn, dan kunnen ze spreidpootjes krijgen. Of iets in die geest (weet niet op spreidpootjes alleen aangeboren is..) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Inderdaad heerlijk gezicht, die bruine is mooi. Quote Players only love you when they're playing.
boerinnetje Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 het zijn brahma's,meegenomen uit nederland.ze lopen op keukentolpapier. Quote Hongaarse groeten van Linda
Jorieke123 Geplaatst: 9 februari 2012 Auteur Geplaatst: 9 februari 2012 Oooh ik wil ook weer van die pluizenbollen! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gast jack Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 grote brahma,s of het kleine soort een goede keus brahma,s zijn mooie stevige kippen om te houden Quote
boerinnetje Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 he zijn grote brahma's. ben heel benieuwd, we hebben vroeger zijdehoentjes gehad Quote Hongaarse groeten van Linda
Gast jack Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 je heb een goede keus gemaakt de grote brahma is een mooie grote stevige kip die nog al iets kunnen hebben heb ze ook 7 jaar lang gefokt. Quote
Marieke Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Sorry dat ik hier zo maar even 'inbreek' , maar wil graag jullie mening weten. Zit te twijfelen om (bahma) eieren uit te broeden met een broedmachine die ik mag lenen. Ik twijfel onder andere omdat ik me afvraag of de kuikens wel goed het natuurlijke kippen gedrag leren? zoals zelf voedsel voor een deel bij elkaar zoeken. Verstoppen als er een roofvogel over vliegt. Zelfredzaamheid,sociaal normaal gedrag,goede moedereigenschappen , weet ik veel. Is er iemand die ervaring heeft met kuikens uit de machien en natuurlijk groot gebrachte kuikens? Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★
Gast jack Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 ik heb 7 jaar lang grote brahma,s gefokt zowel natuurbroed als met de broedmachine de kuikens gedragen zich gewoon normaal scharrelen ook gewoon lekker door de tuin je merk geen verschil Quote
hansm Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Nee geen enkel verschil, puur instinct dat ze alles weten.Wel waarschuw ik voor de eerste x broedmachine, zorg dat je je goed inleest op de techniek, draai even proef zonder eieren, zoek een goede stabiele (wat betreft temperatuur) plek waar de machine staat.Opzich simpel waneer je goed de aanwijzingen volgt, maar ik heb ook gezien dat het eventjes vlug gedaan was met als resultaat, pootmisvormingen en dat is iets wat je niet wil want dan zit er niks anders op dan de kuikens aftemaken voor hun bestwil, maar nogmaals waneer je serieus even in verdiept erg leuk en niks aan de hand.Hoe luxere machine deste beter of makkelijker. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 10 februari 2012 Auteur Geplaatst: 10 februari 2012 Idd geen verschil, gaat helemaal goed. Ze kunnen ook gewoon 'praten' (lichaamstaal, etc.) met niet-broedmachine-kippen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
boerinnetje Geplaatst: 11 februari 2012 Geplaatst: 11 februari 2012 In Nederland hadden we zijdehoenen en daar hebben we ook een paar keer kuikentjes van gehad.Mijn broedmachine-kuikens zijn pas een paar dagen oud, maar het is wel heel erg leuk hoor, ze staan op tafel hier,onder de warmteplaat en ik kan er de hele dag naar kijken. Wat ik zie, is dat ze inderdaad normaal gedrag vertonen, leuk was het ook om te zien hoe ze voor het eerst gingen eten, als eentje het ontdekt,volgt de rest vanzelf. de warmteplaat fungeert als de moedervleugels. Natuurlijk had ik het liefste op de natuurlijke weg kuikens gehad, maar dat kon nu even niet, hier in de buurt zijn geen brahma's te krijgen en brahma kippen vervoeren vanuit nederland was voor ons geen optie. dus zo gedaan en ik heb nu ganzeneieren in de machine liggen,van onze eigen ganzen,ben heel erg benieuwd of dit ook gaat lukken. Quote Hongaarse groeten van Linda
Marieke Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 O, nou dat ga ik ervoor Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Nou vraag ik me alleen af of de eieren die ik de afgelopen week heb geraapt, niet te koud zijn geworden ? Misschien zijn ze zelfs een beetje bevroren geweest, geen idee. Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★
hansm Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Bevroren lijkt mij niet goed, zou ik nog even wachten en opnieuw verzamelen, weekje later maakt ook niet uit Quote Players only love you when they're playing.
Gast jack Geplaatst: 13 februari 2012 Geplaatst: 13 februari 2012 je kunt het best als je kippeneieren wilt verzamelen .om uit te broeden de eieren binnen op een niet te warme plek gewoon bewaren iedere dag even 1 slag de eieren draaien Quote
richardm Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 ik heb ongeveer 8 maanden nu 6 kippen (ze beginnen ook al te leggen)als ik straks eitjes uit ga broeden via de broedmachine en weer bij de 6 kippen in doe gaan ze dan niet elkaar pikken? Quote
hansm Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 Dat kan wel, zal belangrijk zijn hoe groot je ren is, wat ga je doen met de hanen die gaan vast knokken.Bijzetten in bestaande toom kippen is zowiezo wat lastig, want soms zijn ze buitengewoon vals tegen 1 kip. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 15 februari 2012 Auteur Geplaatst: 15 februari 2012 Ja hoor, zeker als ze al wat ouder zijn. Ze mogen geen 'kuiken' meer zijn. Dat gaat niet goed.De hanen kan je ook goed bij elkaar houden, ze gaan amper knokken als ze met elkaar zijn opgegroeid. Gaat hier iig heel goed. Maar ze hebben dan ook de ruimte Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.