Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Mijn aanbod


jarno

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

De komende moestuinforumdag gaat de eerste worden voor mij! Ik heb er zin en heb al een beetje rondgekeken wat voor dingen ik rond die tijd over zal hebben. Hier komt het:

 

- bloemenzaad

lage afrikaan (tagetes patula nana)

lage afrikaan Bonita (~)

Chrysanthemum Crazy Daisy (leucanthemum x superbum)

Reukerwt Rose (Lathyrus Odoratus)

Brandende Liefde (Lychnis Chalcedonica)

Chamaedorea elegans (paar zaden gekregen bij bestelling van exogarden.nl)

paradijsvogelbloem (strelitzia reginae) (ook een paar zaden gekregen bij bestelling)

 

-eetbaar spul

Ik heb nu een nieuwe kerrieplant die ik aan het stekken ben, dus als het lukt, kan ik die ruilen (Helichrysum italicum)

Ik heb ook nog een paar lavasplanten (maggikruid) over

En ik zal waarschijnlijk dit jaar mijn eigen dillezaad oogsten, maar of dat lukt weet ik nog niet.

Een paar courgettezaden 'black beauty' (volgens mij geen F1)

Mijn indianenaardappel slaat ook goed aan en zal dus waarschijnlijk aan het eind van het jaar nieuwe knolletjes hebben gevormd en misschien ook wel zaden. (latijnse naam: Apios Americana)

Ik heb nu ook drie soorten meerjarige kruiden gezaaid en tot nu toe doen ze het allemaal erg goed:

Kleine pimpernel

Meerjarig bonenkruid

Salie

Ook heb ik waarschijnlijk wel een potje met chinese bieslook over(voor appelvrouw).

Wat ik graag wil hebben:

Bijzonder alliumsoorten als egyptische ui (krijg ik van Jorieke), sint-jansui (krijg ik ook van Jorieke), oerprei (krijg ik van Appelvrouw) enzo

Muntplantjes (krijg ik van Bit)

 

Ik hoef trouwens niets te hebben, ik vind het leuk om dingen te geven

 

Krijg:

Egyptische ui (jorieke)

Sint-jansui (jorieke)

mysterieuze kraailook (jorieke)

Oerprei (appelvrouw)

Muntplantjes (bit)

Bosaardbei (piroska)

Jostabes (geedee)

Sierallium (erny)

Marrokaanse munt en chocolademunt? (erny)

 

 

Geef:

Maggiplant (este76r, cupcakeje en erny)

Meerjarig bonenkruid (este76r)

Courgette black beauty (este76r)

Indianenaardappel (piroska) (geedee)

Kerriekruid (piroska)

Chinese bieslook (appelvrouw)

Suiker (jorieke)

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Kan je aangeven welke muntsoorten je zelf al hebt en dus nog zoekt ? Welke het liefst dus ?

Kan ik wel 1 of 2 soortjes meenemen voor je. Hoef er niks voor terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Hee Piroska,

Ik ga het proberen. Die indianenaardappel is al erg mooi aan het groeien, maar nog niet aan het bloeien, maar als hij niet gaat bloeien hoop ik dat hij nog wat extra knolletjes heeft gemaakt.

De stekjes van het kerriekruid leven nog, maar worden niet groter en of ze wortels hebben weet ik niet (ik ga er wel van uit als ze al bijna 2 maanden blijven leven )

Die bosaardbeien lijken me wel leuk! Heb je die nog?

Groetjes, Jarno

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Het vervoer via de buurman gaat door dus ik kom ook.

 

Graag zou ik van jouw lijstje willen (als je het nog hebt): het Kerriekruid! Helichrysum italicum. Klinkt echt heel goed.

 

Voor jou zou ik dan wat zaad hebben van een sier Allium (Montanum) die ik vorig jaar van Jorieke heb gehad. En eventueel wat Chocolademunt en Marokkaanse Munt. Wil je ook een polletje Oregano/Marjoraan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag je al in een keer actief worden Fijn dat het geregeld is.

Zeker mag je een kerriekruid!

Een sier allium vind ik leuk! (ik heb gehoord dat je alle sieralliums ook kunt eten)

Ik krijg al verschillende muntplantjes van Bit, maar ik weet niet welke, dus ik weet of ik die soorten al krijg, maar als je ze echt over hebt dan is het nooit erg om een dubbele te hebben lijkt me.

Ik heb zelf al oregano, maar oregano en marjoraan is niet hetzelfde (http://www.kruidjes.be/kruiden/kruiden.php?recipeid=70) dus als het marjoraan is, dan wil het graag hebben!

Zo als dit allemaal doorgaat, krijg je een kerriekruid van mij en ik vier dingen van jou... Wat is het toch weer eerlijk verdeeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...