Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Eelzuhtjuh's Ruillijst


eelzuhtjuh

Aanbevolen berichten

Aangeboden:

Stekken:

- Ananasmunt

- Appelmunt

- Bananenmunt

- Aardbeimunt

- Citroenmunt

- Grapefruitmunt

- Eau de cologne munt

- Lavendelmunt

- Basilicummunt

- Mentha cervina

- Thymus citriodorus “Lemon King”

- Thymus citriodorus Aureus (kruip)

- Thymus citriodorus “Silver Queen” (grijs bonte citroenthijm)

- “grofbladige” bonte citroenthijm (ras onbekend)

- Thymus serpyllum “Doone Valley” (kruip)

- Thyms Praecox "Albiflorus" Zeer fijn wit bloeiende thijm soort die niet geurt maar wel veel bijen lokt (kruipt)

- Thymus Faustini

- Thymus citriodorus “Fragrantissimus” (Sinaasappelthijm)

- Ananasaardbei

- Framboosaardbei

- Doordrager (ras onbekend)

 

Voor foto's van de thijmsoorten:

https://www.moestuinforum.nl/het-grote-tijmsoorten-topic-t9951.html

 

Opgepotte tomatendieven (graag wel ruim van te voren vragen)

Black cherry, yellow in red out, black pear, de berao black, roma, yellow pear, red pearshaped, coeur de boeuf, yellow zebra, worlds smallest, tumbling tom red, tumbling tom yellow, minibel, Washington cherry

 

Pootgoed:

- Knoflook vallelado (eigen oogst)

- Knoflook fokhagyma (eigen oogst)

- Pootaardappeltjes Charlotte

 

Zaden:

- Doperwt Calibri - eigen oogst

- Spinazie Breedblad, scherpzaad - eigen oogst

- Tomatenzaad (alles eigen oogst): Black cherry, Yellow in red out, Black pear, De berao black, Roma, Yellow pear, Red pearshaped, Coeur de boeuf, Yellow zebra, Worlds smallest, Tumbling tom red, Tumbling tom yellow, Minibel, Washington cherry, Mirabell

- Tabakszaad: Nicotiana Tabacum

 

Gezocht:

- Witte/groene kruisbes (het liefst redelijk meeldauw resistent)

- Framboossoorten (oranje (valentina), rood, zwart, golden everest / zomer of herfst)

- Blauwe bes

- Olifantenknoflook

- Aardbeistekken (geen ostara, schoonhoven, framboos- of ananasaardbei)

- Kleine pootaardappeltjes, Roseval, en een soort die hele grote aardappels geeft (patat aardappels of poffers, frieslander?). Ik zoek ook een paar poters van een blauw/zwart ras zoals vitelotte noir (maar dan het liefst die niet hahaha. Andere soortjes misschien ook wel leuk.

 

Komt vast nog wel meer bij dus:

...to be continued...

 

RUILLIJST:

 

Appelvrouw:

Krijgt: Bananenmunt, Thymus Praecox, Fokhagyma knof, francelines en charlottes

Geeft: Abrikoosaardbei, Aloe Vera, teveel soorten piepers

 

Stan:

Krijgt: Thymus doe maar wattus

Geeft: Aardbei Taro

 

Reina:

Krijgt: Bananenmunt

Geeft: Steviastek

 

Geedee:

Krijgt: Knoflook Vallelado en Fokhagyma

Geeft: Framboos of aardbeistekjes

 

Kim412:

Krijgt: Muntstekjes

Geeft: gele framboos

 

Bit:

Krijgt: Coeur de Boeuf zaden, ???

Geeft: Shetland Black & Roseval poters

 

Debjeduif:

Krijgt: teentjes knof

Geeft: olifantenknoflook

 

Piroska:

Krijgt: Vallelado pootgoed

Geeft: Sarpo Mira poters

 

Erny:

Krijgt: Tijm

Geeft: aardbeitjes

 

Bouwvrouwe:

Krijgt: tijm stek

Geeft: boomspinaziezaad

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi. Ik zoek dus een oerprei / broedbolletje oid ?

 

Ik kan een stek van Hinnonmaki grün = kruisbes voor je maken ? Maar dan heb je pas een gewortelde stek he ? Dat gaat niet zó vlot hoor. Is wel aardig meeldauwresistent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou heel graag een stekje Grapefruitmunt hebben als dat mogelijk is... Ik weet alleen nog niet of ik het ga redden naar de MTFD...

Zou het eventueel mogelijk zijn om op te sturen??

 

Graag zou ik ook nog ergens een stek van een zwarte framboos opsnorren..

 

Ik ben eerstejaarsmoestuinier, dus veel ruilen kan ik nog niet... Wel heb ik een aantal tomatenzaden van De Nieuwe Tuin en ga ik proberen zaden te winnen uit mijn eigen tomaten waar wel enkele speciale soorten bij zijn... Als ik iemand daar mee kan helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thyms Praecox "Albiflorus" lijkt mij wel wat. Bananenmunt ook, vermits het echt naar bananen geurt.

 

Ik ga morgen eens zien of de Frau Mieze Schindler aardbei ook uitlopers heeft ( vast wel) dan kan ik je die aanbieden. Ook heb ik abrikoosaardbei Mount Omei (wit)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je intresse hebt wil ik wel aardbei tago uitlopers voor je planten. Het ras : Vrij laat ras voor de volle grond. Matig produktief met grote vruchten. Geschikt voor meerjarige teelten. Weinig gevoelig voor bodemziekts.

Ruilen voor Thymus maakt niet uitus welk soortus.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...
  • 3 weeks later...

Ik zie in dit topic nog mijn vraag om oerprei staan. Die moet je schrappen hoor ! Ik ben inmiddels ruim voorzien.

Alle tijmsoortjes zijn welkom. Je takje citroentijm van afgelopen voorjaar heeft het niet gedaan in ieder geval.

Als je poters van mijn aardappelsoortjes wil, kan je van de week wat bij me uitzoeken.

Aardbeien staan klaar. En je kan sowieso shoppen wat je wil bij mij op de tuin.

Knoflook heb ik niet echt meer. Veels te veel weggegeven aan kookgekken deze zomer. Heb van elk soortje nog 1 bolletje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@reina

bananenmunt zal ik van de week stekken voor je, moet wel even kijken of er nog wat te stekken valt van mijn plant hihi. Andere soorten genoeg dus ik zal wat voor je meenemen

 

@ appelvrouw

De fokhagyma deed het prima en ik heb nog plenty bollen om te ruilen dus ik neem wel een dikke bol voor je mee. Van jou wil ik dan wel een leuk soort die lekker groot wordt (heb namelijk een hekel aan gepeuter aan kleine teentjes hihi)

 

@bit komt van de week goed. Van de sinaasappeltijm heb ik afleggers gemaakt, die zijn nog mooi groen maar of ze ook geworteld zijn dat weet ik niet. Kijk ik morgen of dinsdagochtend even naar. Een paar poters van het een of ander vind ik vast leuk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel wat poters voor je van de roseval. Hoeveel wil je ?

 

Kan er ook wel een paar poters bijdoen van de Shetland Black, een zwart-paarsige aardappel. Maar als je die kookt niet paars meer, en niet voor het uiterlijk nemen op je bord ! ( wel voor de smaak )

Ik hoor het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@geedee aardbeien ben ik gek op dus die komen heel goed terecht Moet een heel nieuw bed aanleggen dit jaar dus ze worden met open armen ontvangen.

 

@Piroska dat gaat helemaal goed komen, ben ook benieuwd naar jouw soort

 

@Bit ik ben na het lezen van je verhaal over de Shetland Black wel benieuwd geworden naar dat soort dus doe maar paar potertjes leuk leuk, maaruh wat wil je ervoor terug? In elk geval Coeur de Boeuf zaden anders nog iets? Doone valley tijm of die niet? Een poter of 4-6 is genoeg hier voor een rijtje trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eelzuhtjuh, er is een van de uitlopers niet meer bij ons zeg maar. Ik heb in mijn lijst dan ook al de 3 moederplanten aan jou toegekend. En zal ze voor je mee te bregen naar de MTFD.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...