Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Grappig om te zien dat het ook in een afwasmachine kan .

Maar ik blijf het gewoon op de ouderwetse manier doen, dan weet ik tenminste zeker dat het goed is.

Geplaatst:

Mijn vaatwasser haalt wel de 90c, ben wel benieuwd of het gaat lukken. Zal eens kijken of ik nog wat in elkaar kan flansen in de komende paar dagen om te wecken.

Ik hou jullie op de hoogte

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Ik heb het eindelijk gezien! Carolina Verhoeven ja die doet veel op dat gebied. Ze kookt ook nog eens op een AGA! (jaloers!) Nu zie ik wat er voor nodoig is. Ik ga het eens proberen met kersen ofzo. Het proberen waard in elk geval.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Vreemd dat ze daar niet aan gedacht hebben, iedereen met een vaatwasser die vrij nieuw is kan volgens mij niet hoger dan 70, dus dan kan bijna niemand met de vaatwasser wecken.

Geplaatst:

Hallo allemaal, een paar dagen geleden heb ik potjes en etiketten ed. bij weckonline besteld omdat ik zo enthousiast was over de vaatwasmachine-methode. En ik vroeg ik meneer Steijn om zijn mening over deze methode.

Dit is de email die ik van hem kreeg en ik ben zo vrij deze informatie met jullie te delen.

Geachte,

Met betrekking tot de vaatwasmachine weck methode.

Ik wil u er graag op wijzen dat de methode gebruikt door Carolina Verhoeven in het TV programma Kassa groen, in het geheel niets met wecken te maken heeft. We hebben er inmiddels contact over gehad met de Vara, daar dit naar onze mening een verkeerd en foutief beeld geeft van Wecken.

Wecken heeft als bedoeling om voedsel voor een zeer lange periode houdbaar te maken.

Hiervoor zijn (afhankelijk van het in te maken product) hogere temperaturen nodig, welke in een reguliere afwasmachine bij lange niet worden gehaald en dus een gevaar met zich meebrengt dat de inhoud eerder bederft dan verwacht.

Overigens wordt in het TV programma een voorbeeld getoond met jam, deze jam is verwerkt met naar alle waarschijnlijkheid 50% suiker/geleisuiker. In zo'n geval is wecken (indien niet langer houdbaar houden dan een jaar) overbodig, daar de hoeveelheid suiker in het product sowieso het product conserveert.

Nogmaals voor groenten etc zullen wij dit zeker niet adviseren, en jamproducten met een dergelijke hoeveelheid suiker blijven sowieso langer houdbaar, ook zonder het wecken.

Het programma heet Kassa Groen, wat alles te maken heeft met milieu en zuinig zijn, echter het voorbeeld dat zij aanvoeren vergt overbodige energie van de afwasmachine, en is in onze ogen dus verspilling en heeft dan ook niets met GROEN te maken, integendeel!

Kind regards, Met vriendelijke groet, Mit freundlichen Grüßen,

Herman Steijn,

Weckonline.com | WECK

Geplaatst:

Dat is duidelijk.

Zelf zou ik er nooit aan beginnen in een vaatwasser, mijn weckketel is véél betrouwbaarder.

Deze week nog een compliment gekregen voor mijn vorig jaar gesteriliseerde stamboontjes, die zijn dus bijna een jaar oud en smaken nog voortreffelijk.

Een probleem daarmee is dat de potten zo moeilijk terug thuis komen.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Dhr. Steijn heeft helemaal gelijk als reactie op dat artikel van Kassagroen. Jam 'Wecken' in de vaatwasmachine is kolder! Je krijgt er hoogstens schone potten van

Als die 70 graden inderdaad te koud is, is het resultaat zelfs gevaarlijk op den duur.

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...