bio-fee Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Weet iemand hoe het komt dat m'n koolrabi opengebarsten is? Hij groeide in eerste instantie gewoon tot een normale koolrabi en een paar dagen geleden zag ik ineens deze diepe scheur erin ontstaan. Sommige van de andere koolrabi's beginnen dit nu ook te krijgen. Ik zou graag zien te voorkomen dat ze allemáál openscheuren, maar hoe??? Quote
HuubvG Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Heb je er lange stengels, grote bladeren aan, die de knol door hun gewicht open scheuren? Quote
Jorg Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Ik heb er dit jaar helaas ook last van. Oorzaak van het openbarsten is meestal de grote hoeveelheid regen (vocht). Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Hier is er ook 1 gebarsten, de rest is nog goed. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
bio-fee Geplaatst: 5 juli 2013 Auteur Geplaatst: 5 juli 2013 Hmm. Er zit idd aardig wat blad aan.Dus het is een mechanisch dingetje (te zware bladeren en/of teveel vocht), en geen ziekte? Dat stelt me in elk geval alweer wat gerust. Hij smaakte overigens prima (na het uitsnijden van het opengebarste deel, dat wat bruinig was geworden). Quote
Grietje B.M. Geplaatst: 23 juni 2021 Geplaatst: 23 juni 2021 Bij mij zijn ze allemaal gebarsten... Quote
Patrijs Geplaatst: 23 juni 2021 Geplaatst: 23 juni 2021 Dan heb jij vast ook een buitje gehad na een droge periode. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Arja Geplaatst: 9 juli 2022 Geplaatst: 9 juli 2022 Hier ook een gebarsten koolrabi. Ziet er raar uit. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.