appelvrouw Geplaatst: 27 augustus 2014 Geplaatst: 27 augustus 2014 Misschien een jaartje geen boontjes telen Willy? Weggeven is natuurlijk ook leuk..Ik heb bieten ingeleverd voor een groentekar met veel groentesoorten. Een emmer valappels aan de buurvrouw en handappels aan een ander. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geertlaurent Geplaatst: 27 augustus 2014 Geplaatst: 27 augustus 2014 Een courpoen Nu maar hopen dat ze ook lekker zijn anders wil niemand nog de dingen die ik uitdeel. Quote
Gast Bietje Geplaatst: 28 augustus 2014 Geplaatst: 28 augustus 2014 Een heerlijke muntplant weggegeven. Mijne begon behoorlijk te groeien in z'n kleine omgeving dat ik maar een worteldeling heb gedaan! Hij was alweer een hele eigen plant geworden. Nu heb ik er iemand anders heel blij mee gemaakt ! Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 28 augustus 2014 Geplaatst: 28 augustus 2014 Nog maar een keer rabarber. Quote
Katja1604 Geplaatst: 29 augustus 2014 Geplaatst: 29 augustus 2014 De plaatselijke voedselbank neemt geen groente van particulieren aan.Ze hebben wel een eigen moestuin en zaden nemen ze wel aan.Gister 13 verschillende soorten zaden meegegeven aan iemand van de voedselbank, als dat allemaal opkomt, hebben ze heel wat kilootjes groente. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 29 augustus 2014 Geplaatst: 29 augustus 2014 pruimen, peren, tomaten Quote
Kibas Geplaatst: 29 augustus 2014 Geplaatst: 29 augustus 2014 Dahlia's, olijfkomkommer, mexican sour gherkin en zaad van diverse winterslasoorten. Quote
RobO Geplaatst: 30 augustus 2014 Geplaatst: 30 augustus 2014 bloemen aan dochter, kleinkid en zusje (wordt rondje nl gemaakt vandaag) Quote
HuubvG Geplaatst: 30 augustus 2014 Geplaatst: 30 augustus 2014 Niks. Mensen die al een paar keer komkommers kregen, begonnen er nu om te vragen. "Heb je nog komkommers voor me?" "Nee, ze zijn op". Ze zijn niet op maar dat vind ik geen 'weggeven' meer. Quote
Almond Geplaatst: 6 september 2014 Geplaatst: 6 september 2014 komkommer, portie boontjes, portie snijbiet, trosje gele tomaten en een gewoon bietje aan mijn moedertje @huub, dat vind ik ook nogal gewaagd van die mensen! Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
angela († maart 2025) Geplaatst: 7 september 2014 Geplaatst: 7 september 2014 muizenmeloentjesen mosterdplant plantjes Quote
RobO Geplaatst: 7 september 2014 Geplaatst: 7 september 2014 bramen aan de buurtkindersmais aan de tuinbuuv Quote
geertlaurent Geplaatst: 7 september 2014 Geplaatst: 7 september 2014 Krulandijvie, was het halfweg het wassen en blancheren zo beu dat ik de rest aan men schoonma mee heb gegeven. De rest van de groentjes heb ik lekker zelf gehouden. Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 september 2014 Geplaatst: 7 september 2014 50 kilo valappels en -peren voor de weeggeefhoek meegenomen naar Nederland. Nog 25 kilo geplukte appels voor kids en buren..dit jaar maken we geen appelsap.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kibas Geplaatst: 19 september 2014 Geplaatst: 19 september 2014 In totaal 75 kilo appels, dat is aardig wat. Ik heb een aardpeer om te proberen, divers zaad wat nog gezaaid kan worden en een paar mexican sour gherkin weggeven aan een medetuinder. En op de meeneemtafel heb ik 4 maiskolven gelegd. De meeneemtafel is een tafel bij de uitgang waar ieder spullen op kan leggen die anderen mee mogen nemen. Dit jaar heb ik er weinig op zien liggen, ik heb alleen een pompoen en in het voorjaar koolrabiplantjes zien liggen en mee kunnen nemen. Misschien net steeds op het verkeerde moment langs de tafel gekomen. Vorig jaar had ik een paar keer courgette meegenomen en rode tuinmeldeplantjes Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 19 september 2014 Geplaatst: 19 september 2014 Wij hebben ook een weggeef tafel bij de ingang/uitgang staan. Quote
appelvrouw Geplaatst: 19 september 2014 Geplaatst: 19 september 2014 Zijn je aardperen al groot dan? Ik heb twee weken geleden wat gegraven, maar ik vond alleen kleintjes.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 20 september 2014 Geplaatst: 20 september 2014 ja, hier moeten ze er ook nog even aan trekken vandaag ga ik een uurtje zagen weggeven Quote
Kibas Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 De aardpeer was redelijk groot, als een kleine tennisbal. Maar ik heb dan ook reuze-aardpeer (ras even vergeten). Misschien scheelt dat. Uiteindelijk worden ze trouwens niet zoveel groter dan de gewone aardpeer, vorig jaar tenminste. Maar ze bloeien wel mooi. Ik heb vandaag mais (aan 3 verschillende mensen), bloemen, olijfkomkommer en golden pearls weggegeven. Voor golden pearls blijk ik allergisch, dus die komt er volgend jaar niet meer in. Wel jammer, want er komt heel veel aan. Quote
appelvrouw Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 Wat zijn golden pearls Kibas?Ik gaf appels weg, veel sterappels en heb nu nog maar 2 kilo..gelukkig ( en nog heel veel notarisappelen en alkmenes in de buiten staande vriezer..) verder gaf ik gedwongen wat walnoten aan de buurman die ze in de zakjes van zijn dochtertje had gestopt..ik had het hart niet haar te zeggen ze terug te leggen..(hoeft ook niet met zo`n megaoogst) en dezelfde buurman heb ik bietjes gegeven ( hij maakt er een curry mee: beef and beetrootcurry) ..lijkt me ook wel wat Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
aalterse-willy Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 Ikke niets maar moeder de vrouw wel, watermeloen, meloen, boontjes, paprika en pepers, sla en dan nog wel wat dat ik niet weet. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Piroska Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 Vandaag mij allerlaatste emmer met aardbeistekjes weggegeven, een tikkie laat maar ik ga er van uit dat het hier in Hongarije wel goed zal gaan met de stekjes. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Sakura Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 Vandaag wat courgetten, paprika's en aubergines uitgedeeld. Quote Mijn moestuinseizoen
Erny Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 Alle courgettes aan de bovenbuuv gegeven, de rest van de groenten prop ik lekker morgenochtend ook door haar brievenbus. Ze heeft een vriendje die van koken houdt en mn poezenoppassers eten weinig tot geen groente dus daar kan ik het iig niet aan kwijt. Quote
RobO Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 saffraanbolletjes aan het landjevandeboer Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.