Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

We hebben hier een buurtkastje. Volgegooid met stapels courgettes en komkommers. Na anderhalve dag: alles weg. Dat is mooi! Kan ik veel in kwijt.

• Like 1

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Wat komkommers meegegeven aan mijn zwager.

Die vandaag ook onze mooie, maar overbodig geworden piano kwam halen. Piano is voor zijn dochter, die inmiddels ook weer een dochtertje heeft. De piano is uit 1895, dus ik hoop dat ie nog lang muziek mag geven.

• Like 2
  • 4 weeks later...
Geplaatst:

Een doos eieren en een bos bloemen aan mijn broer. De zonnebloem van 3,5 m is omgewaaid vorige week. Had hem wel gestut, maar het einde was nabij. Dus alle mooie bloemen eraf en de steel in stukken gekat. Dat was echt dik!
Veel zonnebloemen dus en ook een aantal dahlia’s erbij.

Nog een doos eieren, een pot jam en 2 potjes sambal aan een paar anderen weggegeven.

• Like 2
Geplaatst:

Een doosje eieren aan de werkster en een doosje eieren en een tasje met courgette, aubergine, paprika, pepertjes en tomaten aan de tegelzetter. 

• Like 2
Geplaatst:

Nog meer eitjes, sambal en jam. Nu ik weet hoe groot mijn voorraad daadwerkelijk is, moet ik toch echt minder gaan maken of nog vaker weggeven. Eitjes wordt overigens minder. Gisteren maar 1. Ik hoop niet dat dat een voorbode is van de eierstop.

• Like 2
  • 3 weeks later...
Geplaatst:

Pawpaw aan een moestuinvriend, pawpaw aan m'n vader (die stond te knipperen met z'n ogen van verbazing 😄), en wat sereh uit eigen kas aan een collega. Morgen neem ik naar kantoor een pawpaw mee en mag de rest zich verbazen over de tropische verrassing. Vorige week schoonmoeder al blij gemaakt met de droogbonen, de hele familie heeft me nu al omgedoopt tot het tuiniertje, tsja... 😅

Ik blijf het herhalen, maar weggeven is misschien wel het leukste van de moestuin. Mensen zijn oprecht blij en zo verbaasd als ze lekkere groentes en fruit krijgen.

• Like 1
  • 1 maand later ...
Geplaatst:

Gisteren zaden gegeven aan mensen die wat in potten willen proberen. Een paar soorten dwergtomaten en pepers. Ze waren blij verrast, want het was al een tijdje geleden dat ik ze die beloofd had. 

• Like 1
Geplaatst:

1 ,25 l chilisaus. 1 l naar mijn broer met de belofte dat hij er dan niet meer om smeekt. 250 ml naar iemand van school die een flesje heeft gekocht. Dat betekent dat ik dus al 2 l saus minder heb. Het gaat wel heel hard zo!

Geplaatst:

Een potje bramen jam van bramen uit Groesbeek en een flesje eau de vie van Mirabellen uit Frankrijk..de flesjes worden nu echt een stuk kleiner, de voorraad slinkt!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Een opgepot stekje ananas salie aan mijn buurvrouw gegeven. Ze keek zo blij toen ik vertelde wat het was! Ik kreeg ze in oktober van @acpronk, kijk, nu maak je nog meer mensen blij met je stekjes!

• Like 2
  • 4 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...