aalterse-willy Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Heeft iemand dit al ooit gezaaid?Ik heb net wat zaad opgedaan en wou er voor volgend jaar wat zaaien.Is er iets speciaals waar ik op moet letten? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Bit Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Ja. Ooit gezaaid. Heerlijke makkelijke plant en zaait goed zelf uit als ie eenmaal staat. Stond bij mij zeer kalkrijk, deed het eerst wat minder, maar 2e jaar ( het is een 2 jarige of vaste plant ) is hij goed van start gegaan. Wordt wel fors. Bij mij 70-80cm hoog met bloemscherm. breed ook wel . wat luisgevoelig. Niet erg. Niet te nat swinters. Verder erg makkelijk. Heerlijke anijsachtige geur en smaak. zaden ook. En prima vlinderplant ook trouwens ( page's ) Goed dat je herinnert, ga ik ook weer zetten. Quote
greetje Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 vanwaar eigenlijk de naam ROOMSE kervel? heel simpel zou je denken nouja......ik dan ] dat die soort erg geliefd was bij de katholieken...... Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 Je moet ze voor de winter zaaien, gewoon buiten, dan komen ze in het voorjaar vanzelf op. Ik heb een aantal planten, en de zaden heb ik onder de moederplant gezaaid. Gewoon een beetje in geharkt, en met rust gelaten. Er staan nu een tiental plantjes. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
greetje Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 wat jorieke zegt dacht ik ook en zou je dat eigenlijk niet met alle kruiden kunnen doen?want zo werkt het in de natuur ook toch? Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 Nou ja, veel kruiden kan je in het voorjaar ook nog wel zaaien. Maar dat is me vorig jaar met de Roomse kervel totaal niet gelukt. Die heeft blijkbaar echt die kou nodig. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
aalterse-willy Geplaatst: 8 juli 2013 Auteur Geplaatst: 8 juli 2013 Bedankt hoor Ik ga ze nu gelijk zaaien bij de kruiden, daar mogen ze groeien als ze willen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
greetje Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 ik bedoelde niet dat het niet in het voorjaar kan....... meer vanuit de gedachte: gaan we zaad oogsten en dat maanden later weer in de grond doen dan scheelt het toch werk als de natuur/plant hetzelf doet en misschien omdat ze als zaad een langere tijd in de grond blijven liggen en zelf opkomen ze miss ook sterker als plant zijn? Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
speets Geplaatst: 9 juli 2017 Geplaatst: 9 juli 2017 Het blad kun je voor van alles gebruiken, maar doet er ook iemand iets met de zaden? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Pieter16 Geplaatst: 9 juli 2017 Geplaatst: 9 juli 2017 Ik heb laatst de onrijpe zaden gebruikt in koekdeeg Quote Regenwormen graven gangen, en veel!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.