Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Ik dacht dat je die in je uppie had opgegeten.

Vandaar mijn reactie.

Geplaatst:

Vandaag rauwe andijvie stamppot met spekjes (van speklappen, veel lekkerder).

Good things come in small packages

Geplaatst:

Na het werken in de tuin daar Chinees gegeten en als toetje de rijpe aardbeien gegeten

Morgen heerlijke salade van twee soorten sla, radijsjes enz enz...

Wat een heerlijk goed leven

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:
  • Auteur

Grote pita broodjes gevuld met superdepuper biologische vrije-uit-ren-kip, en 'mislukte' geweckte courgette.

Zometeen nog een potje rabarber leeglepelen. Die staat op te warmen in heet water...

Geplaatst:

Geroerbakken koolrabi, peultjes en knoflook-look met nog wat gekocht spul en rijst.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Vandaag eerste knoflook uit de tuin gegeten (was in nov ofzo gepoot en 2 vielen er om) mega lekker. geen velletje sterk kwa smaak! Kan niet wachten op de rest.

Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Geplaatst:
  • Auteur

Salade met kort gekookte (en weer afgekoelde) tuinboontjes (alle planten er uit getrokken en geoogst wat er te oogsten viel), met tomaat (supermarkt), courgette, O-I-kers blad, erwtjes, en hollandse garnalen.

Geplaatst:

De eerste nieuwe aardappeltjes velletje eraf geborsteld en zo met zout en boter! Sla en rucola. De laatste aardbeitjes met de eerste frambozen.

Gisteren gewokte asperges met peultjes en knoflook en garnalen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Shii-take soep! De shii-take stammetjes barsten voluit los met paddestoelen na de regen van zondag.

Edit : Of is het paddenstoelen...

Geplaatst:

Leuk, heel niet de makkelijkste paddestoel om te kweken de Shi-take, heb je foto van je stammetjes ?

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

De pluggen al eind 2007 aangebracht, de eerste jaren kreeg ik niets, in 2009 voor het eerst, vorig jaar veel, en ook dit jaar gaat het van een leien dakje. rwjm69.jpg

Geplaatst:

Vandaag alweer raapstelenstamppot, nog niet beu gegeten. Maar wat een oogst heb je ervan, kan blijven snijden, 6 de keer al, in slechts 3 mmm vakjes. Stamppot lekker smeuïg gemaakt met spekvet wat nog over was van spekjes bij de sla. MMM

Geplaatst:
Vandaag alweer raapstelenstamppot, nog niet beu gegeten. Maar wat een oogst heb je ervan, kan blijven snijden, 6 de keer al, in slechts 3 mmm vakjes. Stamppot lekker smeuïg gemaakt met spekvet wat nog over was van spekjes bij de sla. MMM

Nog nooit geprobeerd, raapstelen. Waar kan je de smaak mee vergelijken?

Geplaatst:

Lastig om dat te omschrijven zeg, Ik gebruik ze alleen rauw of "rauw" ontdooit door de puree en noem het .....een frisse smaak.

Geplaatst:

Wij eten ze ook iedere week. Niet gedacht dat het zo goed groeide en dat je ervan kunt blijven knippen.

Door de stampot doe ik flink wat peper en wat kerriepoeder. Heerlijk!

Het smaakt fris en heeft een bittertje vind ik. Misschien een heel klein beetje andijvie-achtig?

Geplaatst:

Ik heb wel eens begrepen dat raapsteeltjes de blaadjes zijn van meiraapjes en dat als je ze uit laat groeien het raapjes worden. Meiraapjes of knolletjes zijn zacht koolachtig vind ik een beetje zoals koolrabi. De blaadjes hebben dat vage koolachtige ook een beetje vind je niet? Maar inderdaad, fris en knapperig, ik ben er gek op!!

Geplaatst:

Sinds ik heb gehoord dat cayennepeper een superfood is, gaat het zoveel mogelijk overal in, ook de stamppotten vooral ipv peper; niet té, toch lekker ( zei ze terwijl ze een trekje nam van haar sigaret )

@ appelvrouw; toevallig zag ik vandaag langwerpige knolletjes , inderdaad en vroeg me af; zou je daar ook wat mee kunnen? Kun je ze eten/ rauw/koken?

Geplaatst:

Geen idee, ik heb de raapsteeltjes altijd als groene groente gegeten..en weet niet of je dan de juiste knolletjes hebt, maar ik zou het gewoon uitproberen. Stoven in een beetje boter. En als het dan bevalt eventueel samen met andere groentes in "mondgrote" stukken zoals ui en wortel en spercieboon..doperwtje erbij, wat knoflook, handje geknipte peterselie, je snapt, ik heb nog niet gegeten, en heb overal zin in!

De knolletjes moeten niet te groot zijn, niet groter dan een pingpongbal, anders zijn ze misschien voos.

Geplaatst:

, ga jij eens gauw eten, wat schaft de pot, Jet?

De knolletjes moeten niet te groot zijn, niet groter dan een pingpongbal? : nou dan mogen ze nog even

Geplaatst:

Niet groter, maar kleiner mag wel..

De pot schaftte sla+ui+rucola, doperwtjes ( mm heerlijk zoet) en vroege aardappeltjes; alles uit de tuin

Geplaatst:

Ik laat mijn raapjes dus uitgroeien tot knolletjes, hebben we er 2x veel plezier van, want groeien kunnen ze wel.

Vanavond hebben we linzen gegeten met reepjes varkensvlees, rode currypasta èn cayennepeper met spinazie, munt en koriander uit de tuin.

Erbij wat pitabroodjes en tzatziki, gemaakt van Griekse yoghurt met geraspte en uitgelekte komkommer, knoflook en wat djinten.

Geplaatst:

O Harmony dat klinkt superlekker..kan je dat bij de recepten zetten? Ik heb toevallig net linzen gekocht (puy)

Tussen de middag gegeten: shiitake-omelet met basilicum. voor nu weet ik het nog niet,ik heb in ieder geval een berg peultjes

Geplaatst:

Komt voor elkaar, nu nog even niet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.