Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin)


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ai... (offtopic) de gierparelhoen ziet er lelijk uit!

@Appelvrouw: op wikipedia staat dat parelhoenders veel herrie maken... wonen je buren ver weg?

 

In het zuiden des lands noemen ze de beestjes prietels...ja mijn buren zitten op 600 meter, ik hoor vooral de koeien `s-nachts en de ganzen. De prietels maken wel lawaai, maar lang zo erg niet als de ganzen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar we doen dat al jaren..vroege aardappels ( altijd rosevalletjes met een uitstap naar eersteling..die haalt het er niet bij) per dag uit de grond, en dan als friet ( heel vaak) met schil en al..je weet niet wat je eet. Of gekookt met een sju-tje...die racekak is dat serieus?Je kunt mij namelijk alles wijsmaken.

Ja serieus, tenminste dat zeggen ze hier bij ons op de tuin allemaal, ik eet zelden aardappelen. Zij laten ze eerst een paar dagen liggen. Iemand zei ook dat als je ze eerst aan de kook brengt, het water dan ververst en verder kookt, je er ook geen last van hebt!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar we doen dat al jaren..vroege aardappels ( altijd rosevalletjes met een uitstap naar eersteling..die haalt het er niet bij) per dag uit de grond, en dan als friet ( heel vaak) met schil en al..je weet niet wat je eet. Of gekookt met een sju-tje...die racekak is dat serieus?Je kunt mij namelijk alles wijsmaken.

Ja serieus, tenminste dat zeggen ze hier bij ons op de tuin allemaal, ik eet zelden aardappelen. Zij laten ze eerst een paar dagen liggen. Iemand zei ook dat als je ze eerst aan de kook brengt, het water dan ververst en verder kookt, je er ook geen last van hebt!

 

Ik heb even een enquête gehouden in huis...1 persoon "gaat normaal" de laatste tijd, de ander denkt inderdaad wat meer "haast" te hebben in de ochtend..het is dus misschien persoonsgebonden.

 

Over die Roseval, je hebt hier natuurlijk veel andere soorten die ook heerlijk zijn, en ook wel in Nl verkrijgbaar zoals Charlotte, Belle de Fontenay ,Ratte d'Ardeche, Amandine etc. de Charlotte wordt de moderne Roseval genoemd, de laatste is lastiger te verkrijgen sinds de pootgoedteelt is mislukt ( wanneer dat geweest is?)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een pastasalade met geblancheerde koolrabi, peultjes, broccoli, venkel, uit en veel kruiden. De groente allemaal uit eigen tuin.

Nog wat sla erdoor. Dressing van sinaasappelsap, mosterd en mayo.

Erg lekker.

En omdat ik best een beetje trots ben:

Foto-FQUOTZAA.jpg

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geluncht met een salade van rucula.

Tussendoor; snack komkommertjes.

Avond eten; Gewokte courget en worteltjes met gebakken aardappels (en een speklap maar die was niet van de tuin ).

Voor morgen staan er tussendoor radijsen en 's avonds gepofte aardappel en bieten op het menu. Heerlijk eigen oogst opeten!

 

En tussendoor de eerste artisjok proberen klaar te maken, geen idee of dat gaat lukken (is wat klein) maar we zullen zien

Jooze

 

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond, cougettesoep

En net , gemengde sla met paprika koolrabi en veel tuinkruiden.

Heerlijk Genieten!

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...