Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tussen de middag gourgettesoep met boerenbrood en vanavond paarse koolrabi, aardappelen en een lekker vleesje...

Van een andere tuinder kreeg ik nog een pompoen en een komkommer. wat een rijk moestuinleven zo!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst: (aangepast)

*rodekool met appeltje rozijntjes en kaneel (meteen voor 4 keer eten gemaakt rest de vriezer in !)

lekker met aardappeltjes met suddervlees.

gisteren; voor; courgetten soep, hoofd; snijbiet stampot met stoofpeertjes en lekker vleesje, toe; zelfgemaakte custard pudding met kersen saus.....

en morgen voor; venkel soep. hoofd; roerbak boerenkool met knoflook, ui, parika & aardappel blokjes en salamie ,

en toe een natuurlijk zelfgemaakte griesmeelpudding

de herfst is begonnen hoor bij ons !!

aangepast door Gast

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

Jeetje Thessa, ik krijg wel eens te horen dat ik een druk appel-baasje ben, maar jij slaat alles, waar haal je de tijd vandaan???Ik heb vandaag drie korven appels in de sappan "versapt" en 8 potten appelmoes gemaakt..broodje gebakken en nu ben ik uitgeteld, ik kan geen keuken meer zien, en zeker niet nog een griesmeeltoetje maken!(Wel heerlijk trouwens, daar heb ik wel zin in)...en al die afwas prop ik gauw in de afwasla

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Jeetje Thessa, ik krijg wel eens te horen dat ik een druk appel-baasje ben, maar jij slaat alles, waar haal je de tijd vandaan???Ik heb vandaag drie korven appels in de sappan "versapt" en 8 potten appelmoes gemaakt..broodje gebakken en nu ben ik uitgeteld, ik kan geen keuken meer zien, en zeker niet nog een griesmeeltoetje maken!(Wel heerlijk trouwens, daar heb ik wel zin in)...en al die afwas prop ik gauw in de afwasla

ik tol soms wel in de ronte hoor.......

de keuken ( lees alles wat er in gemaakt wordt ) kids bezig houden, de paarden ( geef ook paardrijles 3 dag delen ), huishouden, verenigingen, moestuin, enz en vriendinnen....allemaal leuk !!

maar gelukkig tussen door ook nog tijd om een bakkie koffie te drinken tussendoor met zelf gemaakt appeltaartje

o ja ook nog leuke marsepein taart gemaakt voor mijn jarige zwager vandaag..... daar ook stukje van geproeft natuurlijk....ha ha ik sta nog door al dat gezonde en lekkere eten.....

ik zal de foto even inladen.....hij is boer vandaar het thema.....ha ha mijn man is een beetje mopperig dat ik zo veel op de computer zit op dit forum....hij moet eens weten dat het allemaal tussen door gaat en ik dan eindelijk eens een paar minuten zit, maar dat geloofd ie niet....

resized_236_3083167b01cb439b634cce79281fc742.jpg

Geplaatst:

Super leuk om te doen he zo'n taart maken, maar wel ongelooflijk veel werk. Ik heb het 1x gedaan, mijn zus doet t bijna wekelijks. Je bent er zo 4 uur mee zoet! Maar onweerstaanbaar lekker

Geplaatst:

dank dank ! is een van mijn vele passie's inderdaad 3 a 4 uur ben je in totaal wel bezig met een ingewikkelde taart,

deze was in 2 uurtjes klaar en de grassprietjes zijn met icing gespoten, heel leuk om te doen je kunt er prachtige dingen me maken.

verder vandaag gemaakt pruimen/vijgen jam, pruimen jam, appel/pompoenjam, en ga nog pompoensoep maken.

laatste 2 dagen onnoemelijk veel jam gemaakt alles incl foto's staan onder thessa's recepten in recepten.

Geplaatst:

Verse pasta met een saus van tomaten, uien en knoflookje, gourgette en kruiden uit eigen tuin, tonijn erdoor en een zachtgekookt eitje erbij en cashewnoten erover.

Dat cashewnoten erover strooien en het eitje erbij heb ik van een vriend gehoord, vond het vreemd maar het smaakte uitstekend!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

vandaag snijboontjes aardappeltjes en stoofvlees

en verder op de planning ( was vandaag even aan het inventariseren wat echt op moet nu uit de moes tuin...)

*zoete mais, aardappels en sla

*snijbiet pasta met zalm en vooraf een viscoctail in sla

*raapjes,

*courgettes en kleine broccolietjes voor de groenten soep ( natuurlijk met van alles en nog wat )

*nasi met wortels en prij en andere restjes uit de tuin........

doen jullie dat ook lijstje maken ? ik vindt het erg makkelijk haal dan vaak zo veel mogelijk in een keer uit de tuin maak het schoon en dan kun je het zo pakken en bereiden.

verder is de vriezer vol...... en heb nog zo veel in te maken voor de winter, hoop dat manlief goedkeuring geeft voor een grote nieuwe vriezer

weet kan ook wecken maar vorig jaar toch veel verkeerde potten gehad o.a met de mais en slaboontjes....en de vriezer vungeerd meteen als kast ook makkelijk

Geplaatst:
Verse pasta met een saus van tomaten, uien en knoflookje, gourgette en kruiden uit eigen tuin, tonijn erdoor en een zachtgekookt eitje erbij en cashewnoten erover.

Dat cashewnoten erover strooien en het eitje erbij heb ik van een vriend gehoord, vond het vreemd maar het smaakte uitstekend!

Ik gebruik heel vaak cashewnoten, maar niet zozeer over mijn pasta, meer met Thais eten. Ik koop dan de ongebrande noten, even 2 a 3 minuten in de olie frituren.....je meot er wel bij blijven want ze verbrandden snel, dan leg ik ze op keukenpapier en laat ik ze even afkoelen. Je krijgt een heerlijke geur in de keuken en ze smaken veel lekkerder.

Geplaatst:

Gekookte bietjes (zonder wat dan ook, zooooooo zoet!), gebakken aardappeltjes (alweer ) en even snel van 2 goudreinetten appelmoes gemaakt. Warm met veel kaneel!

Net iets teveel gegeten.. het was ook zo lekker! Ik had nooit gedacht dat ik het bijna zonde zou vinden om weer bietjes te gaan eten; omdat ze dan bijna op zijn!

Geplaatst:

Groenlof....en het was zo yuk....en dan druk ik me heel keurig uit. Echt, manlief en ikzelf kregen het niet weg. had het gestoofd in een beetje kookroom, wat kruiden erop, pijnboompijes, zag er prachtig uit, maar zo mega bitter.

Nou had ik het nog nooit gegeten, en dus ook voor het eerst geteeld, en weet dus amper hoe het eruit moet zien. het waren nu losse kropjes, met smalle losse blaadjes. Had voor ons 2-en zo`n 6 van die kropjes. Ik laat het nog maar een poos staan, misschien was ik te vroeg en is het in een later en groter stadium minder bitter......

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...