Thessa Geplaatst: 30 december 2011 Geplaatst: 30 december 2011 o... daar heb ik helemaal nooit aan gedacht ...shit ik heb de plant laten afsterven.....ga ik zeker komend jaar ook doen goeie tip kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Menph Geplaatst: 1 januari 2012 Geplaatst: 1 januari 2012 @ Jorieke Schillen, verpulveren (vijzel) en laten drogen in de oven voor een eerste opzet.
Claudia69 Geplaatst: 1 januari 2012 Geplaatst: 1 januari 2012 Gisteren als voorgerechtje kabeljauw in pancetta op een zalfje van aardpeer (uit de tuin) en boschampignons gemaakt. Is een supercombinatie gebleken
Kruidje Geplaatst: 11 januari 2012 Geplaatst: 11 januari 2012 Chagerijnige dochter blij gemaakt met suggestie voor kleurige boterham: tuinkers en goudsbloemblaadjes Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Helly Geplaatst: 11 januari 2012 Geplaatst: 11 januari 2012 Vandaag nog wat rucola tussen het broodje gezond Good things come in small packages
geedee Geplaatst: 11 januari 2012 Geplaatst: 11 januari 2012 Lasagna Mijn gedroogde tomaten voor t eerst gebruikt en de zelfgemaakte lasagnavellen van eitjes uit eigen tuin.
Jorieke123 Geplaatst: 11 januari 2012 Auteur Geplaatst: 11 januari 2012 Veel te stevige kippenpoten, enigzins zachter gekookt, met gebakken aardappeltjes (niet meer van eigen voorraad, wel van de aardappels die we in het groot kopen voor de varkens ) en eindelijk weer mayo van verse eitjes. Plus een bakje rucola/paksoi sla. Edit: en schuimpjes toe! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Menph Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Dat klinkt erg smaakvol Claudia69! Gister Namenia gegeten. De planten kwamen uit de kas en waren eind september gezaaid. Ook al twee keer Witte dunsel (snijsla) geoogst.
Helly Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 Vandaag de Chinese kolen uit de bak gehaald. Het stond qua groei al een tijdje stil en er zaten veel luizen in. Ze hebben dus aardig wat wasbeurtjes doorstaan voor ze 'schoon' waren Kleingesneden en gewokt met ui, paprika en groenteballetjes. Rijst en zelfgemaakte pindasaus erbij en lekker gesmuld met z'n allen Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 16 januari 2012 Auteur Geplaatst: 16 januari 2012 Boerenkool met worst Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
meekje Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 Wij hadden nog groenlof in de moestuin en dat was erg lekker!Nu het vriest zullen de andere drie kroppen wel bevriezen...Boerenkool geplukt die gaan we nog eten! Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
appelvrouw Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 Meekje je kan er ook een berg aarde overgooien als een soort molshoop, misschien bevriest het dan niet? Of oogsten en in een koude ruimte bewaren? Ik heb de eerste paardenbloemen geoogst en gegeten. Ze waren natuurlijk nog veel te klein, maar ik had er zo zin in. Ik heb ze gemengd met wat roodlof uit de kas. Ze waren heerlijk vooral met de uitgebakken cretons erover, en ze waren wel mooi gebleekt dus dat truukje lukt wel! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nicolette Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 Een stoofschotel met kip, pompoen, prei, ui, wortel en de nodige kruiden. Vindt het heerlijk dat ik nog steeds pompoenen over heb.
appelvrouw Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 Ja Geweldig hè die pompoenen..ik kook er eindeloos mee. Vanavond b.v. als bijgerecht pompoenpuree met boter en kervel en peterselie fijngehakt erdoor.Verder een mooie salade uit kas en tuin..genieten! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Menph Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Babyleaf salade uit de kas. witte dunsel/rode veldsla/bladmosterd
Jorieke123 Geplaatst: 30 januari 2012 Auteur Geplaatst: 30 januari 2012 Rucola uit de kas, op een broodje met kaas en spekkies en honing. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Feestdag: geroosterde wortelgroentes met rozemarijn en knoflook..gebakken aardappeltjes erbij, witte kool met st fiacre-bonen. Dat alles met een vers karbonaadje -bijna- uit eigen tuin...o wat was het heerlijk We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rantje Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 3 Witte radijsjes Waren nog niet zo heel groot maar wel lekker!De rest is echter alleen nog maar een worteltje maar denk dat ze kapot vriezen. Dus deze eruit gehaald! En de blaadjes aan 't konijn en de cavia gegeven http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Nicolette Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 3 Witte radijsjes En de blaadjes aan 't konijn en de cavia gegeven Van de blaadjes kan je lekkere soep maken
Jorieke123 Geplaatst: 1 februari 2012 Auteur Geplaatst: 1 februari 2012 Of stamppot, als je wat meer hebt dan het blad van 3 radijsjes. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 beschuitje met rammenas uit t zaagsel. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rantje Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Joh, had ik dat maar eerder geweten, de blaadjes zijn nu helemaal bevroren van de rest. Daar zaten geen radijsjes aan, was een experimentje Had ik er gewoon een maaltje van kunnen maken, maar de beessies waren er ook blij mee hoor http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Rantje Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Vandaag voor de 3e keer van mijn broccoli plant gegeten!!!(de zijscheuten)En doorgeschoten-diepvries-paksoi met 5 sprieten bosui, ook diepgevroren We hebben een roerbak mixje gemaakt en het was heeeerlijk Gelijk opgeschreven hoe we het gemaakt hebben want dit is ook een goed recept voor met de chinese broccoli straks. Ik geef ons menu altijd een cijfer en dit was een dikke 9 waard http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
appelvrouw Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Erwtensoep met eigen kluif, rookworst, prei, wortel, aardappel, knolselderij en ui.Alleen de erwten had ik niet zelf We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kruidje Geplaatst: 2 februari 2012 Geplaatst: 2 februari 2012 @Rantje: Dan maak je toch nog soep van de diepvries radijsbladeren? Denk dat ik dat ook ga doen... Heb hier ook zo'n zelfde soort staan. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Aanbevolen berichten