elrike Geplaatst: 27 juli 2012 Geplaatst: 27 juli 2012 Pruimen, wel een hele slechte oogst dit jaar, 1 a 2 weken te vroeg, veel pruimen hangen rot aan de boom of zijn gebarsten. Denk dat het door teveel regen en de plotse hoge temperatuur komt. De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Nicolette Geplaatst: 28 juli 2012 Geplaatst: 28 juli 2012 courgette parmigiana en tussen de middag een soepje van courgette, aardappel, sperzieboontjes en uitje
appelvrouw Geplaatst: 28 juli 2012 Geplaatst: 28 juli 2012 Salade met basilicum, komkommer en tomaat. Krieltjes in de schil gebakken met rozemarijn en knoflook.Yoghurt met perensaus( dat was eigenlijk jam vorig jaar..maar werd al gauw tot saus gebombardeerd) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
bertie Geplaatst: 28 juli 2012 Geplaatst: 28 juli 2012 Gekookte gepureerde courgette met basilicum. Beide uit eigen tuin.Met pasta (penne), en kaas half oude geitenkaas (gouda) en belegen gouda.Beetje zout toegevoegd.Verder niets.Lekker!
bertie Geplaatst: 28 juli 2012 Geplaatst: 28 juli 2012 Ik lig nu lekker in bed met een schoteltje tomaat Moneymaker.Stevig vruchtvlees, lekker!Heel anders dan wat je in de winkel koopt.Veel steviger, minder waterig. EN meer smaak!
ilse Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 Smooty (schrijf je dat zo?) gemaakt van bramen uit de tuin. Aangevuld met banaan en beetje ijsthee.Natuurlijk wel de zaadjes eruit gezeefd. Me oudste dochter vind het niks maar had gelukkig nog wat bramen liggen voor der. De jongste daarintegen vind het wel erg lekker terwijl ze niets van de gewone bramen moet hebben. http://meestuintje.blogspot.nl/
ilse Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 oeps foto is wel beetje erg groot... dat was voorheen nooit een probleem... Sorry! http://meestuintje.blogspot.nl/
ilse Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 Ik had hem bij oogst neergezet maar hij hoort dus eigenlijk hier:Gemaakt van bramen, banaan en beetje ijsthee http://meestuintje.blogspot.nl/
jeanne-heijmans Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 Maandag heb ik raapstelen gekookt, wel veel van nodig dan, maar was lekker, maar ik miste toch de specifieke smaak die mij bij gebleven was van vroeger, waar het aan lag weet ik niet! smaak verandert misschien? of meer trek vroeger,totaal geen idee, donderdag rauwe raapstelen stampot, met spekjes, was wel lekker, enig in zijn soort nee.
appelvrouw Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 (aangepast) Misschien smaken raapsteeltjes in het voorjaar anders..omdat ze meer kou hebben misschien ( ik sla er maar een slag naar..ik vind het denk ik niet het seizoen voor raapstelen)Wij aten salade van bietjes di Chioggia met slabladige basilicum..een beste combinatie! 17 augustus 2012 aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jeanne-heijmans Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 Je hebt gelijk Jet,maar wilde het gewoon eens proberen, met goed resultaat nu alleen maar de zaai periode aanhouden ha ha
wilma2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 vandaag, stoofpeertjes ingemaakt 2011 salade, gele punt paprika en orange punt paprika , komkommer julienne gesneden,eigen teeld beetje knoflook olie, zelf gemaakt wat thym blaadjes eigen teeld iets witte basikicum azijn gekookt aardappeltje mini stukje varkenshaas glaasje wijntoetje uit de winkel, dubbelvla en om het af te maken een lekkere platte perzik
Raxia Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 Vanavond pasta-maaltijdsalade gemaakt. Geen tomaten hoeven kopen, alle cherry tomaatjes kwamen uit de tuin En dat waren er toch een stuk of 20!
Erny Geplaatst: 17 augustus 2012 Geplaatst: 17 augustus 2012 Uit de winkel de spaghetti, zout, peper en olijfolie.... En de rest uit eigen (en vakantiebuurmanstuin, de tomaten) de tomaten dus, courgette (moet verplicht overal doorheen), veel knoflook, ui, lenteui, marjolein en basilicum...Mega heerlijk vers simpel spaghetti-hapje... lang op gewacht die tomaten... Oh... en niet te vergeten natuurlijk... Parmezaanse kaas ook niet uit eigen kweek
Erwin1964 Geplaatst: 17 augustus 2012 Geplaatst: 17 augustus 2012 Gisteren spitskoolstamppot, vanavond snijbonen. Ik heb tot nu toe werkelijk een gigaoogst aan snijbonen. Ik heb totaal 24 stokken staan (een rij van 2 X 12) en er tot nu toe 13,5 kilo afgehaald (verreweg het meeste ingevroren). er gaat nog wel 10 kilo komen denk ik Overigens, ik heb ras "Hunter", al jaren prima ervaring mee.
Borsalino Geplaatst: 17 augustus 2012 Geplaatst: 17 augustus 2012 Mexicaanse Maissoep, man man was dat lekker seg...............................
Helly Geplaatst: 17 augustus 2012 Geplaatst: 17 augustus 2012 Receptje Bor? Good things come in small packages
Borsalino Geplaatst: 17 augustus 2012 Geplaatst: 17 augustus 2012 Hier https://www.moestuinforum.nl/mexicaanse-maisssoep-t6521.html
bertie Geplaatst: 17 augustus 2012 Geplaatst: 17 augustus 2012 Pasta met tomatensaus.Tomatensoep.Courgettesoep.Tomatenn/ komkommersla.Alles met een pepertje.Evetueel met basilcum, peterselie.Appelmoes.Kruisbessenjam.Uit eigen tuin. We hebben moeite de tomaten op te eten. Je kijkt, en kijkt, en dan groeien ze ..We vinden het echt moeilijk te plukken en te eten! Eergisteren zaten we her te BBQ'en met de buren.Ze hebben géén idee dat bonen, of sla, of wat dan ook verschillende soorten kunnen zijn.We hebben er maar een tomaten proefsessie van gemaakt.
snekermoestuin Geplaatst: 18 augustus 2012 Geplaatst: 18 augustus 2012 'Souvlaki' met daaraan toegevoegd courgette en ui Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
appelvrouw Geplaatst: 18 augustus 2012 Geplaatst: 18 augustus 2012 Goedemorgen..met een lekker boterhammetje tomaat in het zonnetje op het balkon..wat een megaheerlijk weertje!!! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
lorre Geplaatst: 18 augustus 2012 Geplaatst: 18 augustus 2012 Vers geplukte frambozen uit de tuin zijn nu aan het draaien in de ijsmachine dat zal lekker zijn morgen met het warme weer. Ist vandage ni tis vo morge
RobO Geplaatst: 22 augustus 2012 Geplaatst: 22 augustus 2012 géén snijbonen en ook geen naaldboontjes (Nikki), helaas...vanwege vakantie te lang aan de struik gehangen en nu best wel erg hard... Heeft iemand nog tips voor drie kilo te lang gegroeide snij- en naaldbonen (behalve composteren )?
appelvrouw Geplaatst: 22 augustus 2012 Geplaatst: 22 augustus 2012 Probeer een gek inmaakrecept..voor de smaak, bv dilleboontjes op azijn en zout? Koken, pureren, zeven en soep van maken? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 22 augustus 2012 Geplaatst: 22 augustus 2012 (aangepast) lijkt me heerlijk, billedoontjes... ps: boontjes gekookt, na 10 minuutjes en ook na 20 minuutjes geproefd, bagger... ik probeer de inmaak maar een andere keer... 23 augustus 2012 aangepast door Gast
Aanbevolen berichten