Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin

Featured Replies

Geplaatst:

Naar mijn mening is dit een moestuinforum. Niet een plek waar je recht hebt op de aanwezigheid van een ander.

Dit klinkt wat bot misschien, en bedoel ik ook eigenlijk zo: hoever privé ga je op een forum als dit ?

Iedereen heeft het recht aanwezig te zijn, maar ook zeker het recht áfwezig te zijn. zonder verdere verantwoording.

Je hebt helemaal gelijk Bit.....dit is een moestuinforum.....en natuurlijk hoef je geen verantwoording af te leggen (behalve als je frank heet....dan mag je niet zo maar een week onaangekondigd ertussenuit )

maar in de babbeltuin....mag men zich toch best verwonderen (bezorgd maken is misschien té) over de plotse afwezigheid van een forumlid dat meer dan alleen moestuinieren deelt met ons en zo dan ook wel door een aantal mensen gemist wordt.

Geplaatst:

Inderdaad Geedee! Ik wil rantje nergens toe verplichten, zeker niet, ik vind ook niet dat we recht hebben op haar verantwoording of wat dan ook, maar ik vraag me gewoon af waar ze is! Ze wordt gemist!

Ik hoop dat het haar en haar moeder goed gaat in ieder geval!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:
Ik kijk hier niet zo vaak, nu de zaterdagmorgen aan de koffie kom ik hier weer es terecht. Viel mij ook al eerder ietsje op: ik zie Rantje niet meer reageren.

Terugkijkend in dit topic zie ik een aantal mensen daar iets over zeggen. Nou weet ik absoluut niet iets van en over Randje, maar.

1 met een week of 2 begint haar school weer

2 Iemand mag toch op ponnykamp zijn, of samen met de ouders van een vriendinnetje naar Guatamala of New Zeeland ?

3 iemand mag toch lang op forum-vakantie zijn ?

Na verloop van tijd mag iemand misschien ook eens even helemaal geen zin hebben, of whatever: iets prive's ?

Naar mijn mening is dit een moestuinforum. Niet een plek waar je recht hebt op de aanwezigheid van een ander.

Dit klinkt wat bot misschien, en bedoel ik ook eigenlijk zo: hoever privé ga je op een forum als dit ?

Iedereen heeft het recht aanwezig te zijn, maar ook zeker het recht áfwezig te zijn. zonder verdere verantwoording.

sorry, moest dit echt even kwijt

Waarom Sorry? Waarom bot? Iedereen heeft een mening, ik vind niks verkeerds aan je bericht hoor Vind er ook wel een logica in zitten.

Ik zie het als een soort van 'vriendengroep' waar iemand in ene foetsie is, ik denk dat je het wellicht zou kan bekijken.

Geplaatst:

Goed gezegd Dennis

Ik denk dat we gewoon haar heerlijke gebabbel missen, en al haar info over allerlei uitleg, en haar foto's hoe het met haar tuintje gaat. En ja ook zij hoeft niet te verschijnen. Ik heb ook wel s een periode dat ik ineens niet opduik. Gewoon te druk met andere dingen. It happens. Maar die Miranda, die wordt hier zeker gemist. Lieve en slimme jongedame. Dat gaat niet onopgemerkt voorbij.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Goh...ik mis haar helemaal niet!

Geplaatst:

Net nog een hele discussie met bezoek...

Misschien hebben jullie er van gehoord....afgelopen dinsdag ging hier het luchtalarm af....ramen en deuren dicht....tv en radio aan....niks te horen of te zien gemeente gebeld....namen niet op

Met in het achterhoofd de lekkende reactor van Tihange (bij Luik 20km verderop) voel je je toch niet zo geweldig....stel dat....pffffffffff (en alle groenten in je tuin kun je wel vergeten dan!)

Via FB contact kids na n half uur gehoord dat het een testfout was..... Grrrrr!!!

Geplaatst:

Lekker foutje! Je schrikt toch. Gelukkig loos alarm...

Geplaatst:

Hadden wij op ons vakantie adres. Gaat ineens het luchtalarm. Je schrikt je helemaal lam en t voelt al niet lekker dat je dan niet thuis bent. Dus idd, alles dicht, tv aan... en dan volgt er op al die tig kanalen helemaal niets! Wel helicopters over de bergen heen, en brandweer die uitrukt en loeiende sirenes. Maar niets op t nieuws. Moet je de volgende dag van de eigenaar van t complex horen dat er een boerderijbrand was

We hebben die week nog een keer dat alarm horen afgaan. Heel maf hoor, maar die laatste keer niets gehoord van t waarom.

Ze hebben daar toch een hele andere kijk op rampen dan hier

Geplaatst:

Een mentor die als hobby heeft: Tuinieren.. Moet wel goed komen dit jaar... achja,

edit; typfoutje weg gewerkt

aangepast door Gast

Geplaatst:

en welkom terug Koert !

Geplaatst:

Een mentor die nergens nix om geeft en een rare gast is, nog beter

Morge mijn eerste excursie, naar een andijvie en bosuien kwekerij gaan kijken, word vast interesant

Omdat het kan.

Geplaatst:

We gaan nog veel van jou kunnen leren de komende jaren guus

En welkom terug Koert

Geplaatst:

O Guus wat leuk al die dingen, geef mij ook zo'n opleiding ha ha. en Koert heb het ergens anders al gezegd super dat je weer terug bent.

Geplaatst:

nouw. kom op Koert ! zeg hier es wat. Komt Hans vast ook wel weer opdagen. en dan Rantje ook weer ( hier )

Geplaatst:

Nou bij deze dan, ik was nog niet zover op 't forum Langzaam aan alles weer aan 't doorspitten dat kost tijd en vanmorgen voor het eerst weer serieus op de tuin gewerkt en helaas gaat dat nog heel veel meer tijd kosten! Maar goed vanmorgen alweer 7 bedden helemaal schoon gemaakt en strak geharkt, vanmiddag denk ik alvast een dikke laag compost en champost erop, maak de boel gelijk maar winterklaar. Kan ik volgend jaar weer met frisse moed beginnen.

Of Hansm hier in de babbeltuin komt vraag ik me af Bit, maar misschien maakt die voor mij een uitzondering

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Hij wordt nog wel eens gespot in de afdeling Klaagbaak

Naar mijn idee is de babbeltuin net iets te erg voor meneer Hans.

Geplaatst:

oke even iets heeeeeeel anders.

Een tijdje terug was er een topic over de voedselbank waar vele goede en leuke reacties op kwam.

Nu is het zo dat de kerk Kom & Zie in Rotterdam een bid en vaste week heeft en daarbij ook een actie heeft om zo mensen van de voedselbank waar ze bij zijn te helpen. Dit wordt gedaan door vaciüm verpakte kaas, koffiepakken, ingeblikte vlees....

Mocht je nou in de buurt ervan wonen...

Tussen 19.30 uur en 21.30 uur is de kerk open en wordt er een avond gehouden. Je bent natuurlijk niet verplicht om erbij te blijven. Niks is verplicht. Maar vind je het fijn / leuk of wat dan ook om een steentje bij te dragen. Je bent welkom!

Geplaatst:

en missen jullie mij niet

ik leef ook nog ( net aan )

veel te druk met het oogsten, verwerken, verkopen en de tuin bij houden ...............

ik had net een mede forum lid aan de telefoon die vertelde dat ze ook een lange tijd niet op het forum geweest was en toen dacht ik....o ja moet ik maar weer eens gaan bezoeken

dus bij deze...ik zal mijn moestuinseizoen ook weer eens update'n en het recepten topic vervraaien met foto's als ik ergens tijd kan vinden....

Geplaatst:

Nu vraagt zich iedereen af wie je aan de foon had

Geplaatst:

tromgeroffel........greetje

ze heeft een oa vlierbes jam/sap bestelling bij mij

Geplaatst:

Zo ik kom even jullie gesprek verzieken.

Ik ben nieuw hier en was op zoek naar een fotoalbum hier op het forum.

Leek me leuk om jullie tuinen te bewonderen en zelf heb ik ook meer dan genoeg foto's om te plaatsen.

Kijk ik er overheen???

Groetjes Nancy

Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.

Geplaatst:

Hoi Nancy....onze foto's over onze tuintjes vind je in ons persoonlijk blog....zie bij de naam aan de zijkant en dan bij "moestuin seizoen" klikken.

of natuurlijk in het hoofdoverzicht

Geplaatst:

He leuk, ik ga kijken

Bedankt!

Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.