Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin

Featured Replies

Geplaatst:

Good things come in small packages

Geplaatst:

als ik langs het spoor dubbele soorten vind neem ik wel wat mee voor de moestuindag!

Geplaatst:
Okay dan maken we een dode beestjes caroussel

was blijkbaar toch nog niet zo'n gek idee zo te lezen....

ieder zijn hobby

ik zal eens in de mergelgrotten gaan kijken voor jullie....daar huizen nogal wat vleermuizen....

ligt vast ook wel een kerkhofje ergens van die beestjes

ruilen we ze wel voor plantjes/zaadjes

Geplaatst:

Vandaag naar de tandarts gegaan voor een 2e wortelkanaalbehandeling en terug gekomen met een dik gat tussen mijn kiezen

Geplaatst:

Moest er dus uit?!....hier ook een keer gehad....kregen de zenuw niet dood...enige oplossing was kies eruit....

Geplaatst:

Bij t broodje eten voor de afspraak brak ineens een stuk van diezelfde kies af. Ik dacht uhoh gelijk maar de tandarts gebeld en die kon er beter naar kijken bij de afspraak, geen probleem, gebeurd vaker. Ga je toch al raar naar die afspraak. Ik heb ook verteld dat ik na die 1e behandeling zo'n pijn had als ik met die kies ging kauwen. Was soms echt verschrikkelijke pijn. Toen ging er bij de tandarts een branden. Hij heeft de nepvulling eruit gepopt en toen kwam aan t licht dat er een hele scheur van boven naar de wortel zat in mijn kies. Al die weken dus de oorzaak geweest van die pijn

Dus ja weinig aan te doen, ik zeg eruit met dat ding. Zit ik wel met zo'n gapend gat (en nog een stuk wortel die er niet uit wou na al dat gekraak en geboor) Ik heb al 4 kiezen in mijn tienerjaren moeten laten trekken en mijn verstandskiezen zijn er ook allemaal al uit. Ik had dus aan elke kant 3 kiezen over, nu nog 2 linksonder en t is de middelste dus dat gat valt echt wel op bij t lachen enzo. Nu kan ik er een prothese voor laten maken (kunstgebit-achtig) of een implantaat erin laten zetten. Maar Jezus wat zijn die duur http://www.implantaat.nl/kosten/kosten-en-vergoeding-kroon.html en ik krijg maar € 450 vergoed

Morgen heb ik om half 2 een afspraak bij de kaakchirurg om t laatste stukje wortel te laten verwijderen.

Edit: kan beter gaan klagen over die veel te dure kosten van kronen en implantaten bij de klaagbaak... die zijn gewoon crimineel zo erg

Geplaatst:

oe nou sterkte dan. Niet leuk.

Geplaatst:

Ja Helly...weet er alles van...heb er eerst 3 jaar een brug voor gehad....(je zag ook een gat bij lachen) en die brak er steeds uit....steeds weer opnieuw boren in de 2 "gezonde" kiezen om die brug weer te bevestigen...na de 4e keer was ik heb beu en liet het gat maar voor wat het was....Intussen zijn er wat meer kiezen gesneuveld..en heb ik zo'n prothese achtig iets gekregen....kan er niet aan wennen en heb dat zelden gebruikt....resultaat....past niet meer na een tijdje......ik overweeg ook een implantaat nu....alleen mn tandarts nog zover krijgen....die is nu bezig over een ander soort prothese met hemelplaatjes (ipv zo'n blok plastic onder je verhemelte) of zo iets.

Geplaatst:

Dank je Jeanne.

Mij lijkt het nix om zo'n nepperd in je mond te hebben. Dat voel je toch zitten? Heb vroeger een beugel gehad (zie je nog aan mn voortanden) en dat was ook al 3x nix Ik zit me een beetje in te lezen en wordt niet blij van al die kosten die je zelf moet betalen en al die verhalen. De 1 vind t geweldig, de ander een ramp. Ik twijfel best wel veel wat ik moet doen. Als ik een implantaat wil dan kan ik t beter gelijk doen, ben ik er direkt vanaf. Maar ja wat als...

(Ben toch zo blij dat ik t hier ff van me af kan tikken)

Geplaatst:

Nou stort je hart maar uit hoor, het is echt bizar tegenwoordig wat je zelf moet betalen, merk het ook in mijn praktijk hoor.

Geplaatst:

Ja is ook idioot duur....maar als je denkt dat je het dagelijks gebruikt.... auto is ook duur....of tv....of.... en je moet toch wat?!

ff doorbijten

Ik vindt het ook een moeilijke keuze...ben benieuwd wat jij gaat doen.

Geplaatst:

Ik houd je op de hoogte. Vanmiddag om half 2 ben ik aan de beurt. Krijg ik eerst een informatief gesprek over de mogelijkheden en wat de kosten daarvan zijn. En je hebt gelijk, je gebruikt het dagelijks. Maar ik heb niet zomaar zoveel geld ineens te besteden. Dan had ik ook geen moestuin in de achtertuin nodig

Geplaatst:
  • Auteur

Bah Helly! Wat een gedoe he? Zo'n gebit. Dat gepruts in je mond, en je ligt daar maar....

Succes vanmiddag! Hebben ze ook niet iets van een af-betaal-regeling? Als ze dat al bij de Wehkamp hebben, voor een broek van 4 tientjes...

Geplaatst:

Zou wel zo handig zijn! Ik ga er naar vragen. Wie weet is het mogelijk.

En bedankt voor je woorden. I'm gonna need it!

Geplaatst:
  • Auteur

Gaan ze er ook al mee aan de gang dan? Nee toch?

Mijn moeder had laatst een wortelkanaalbehandeling. Haar 1e.. terwijl ik dat al een paar keer heb ondergaan. Blijkbaar hielp het haar enorm toen ik zei dat ze daar gewoon rustig moest gaan liggen, lekker laten verdoven, en het is klaar voor je er erg in hebt. In jouw geval: lekker aan de tuin denken, tomaten dieven, met een zonnetje op je bol(letje ) en in je hoofd wat kruiden en groenten plukken voor het eten van die avond. Zennnnnnnn

Geplaatst:

ZENNNNNNNNNN

Er is bij het verwijderen van de kies (die eigenlijk een wortelkanaalbehandeling zou krijgen) een stuk wortel blijven zitten die de tandarts er niet uit kreeg. Het was een zware bevalling. Zaag kwam er zelfs aan te pas om de kies eruit te krijgen (je kunt je voorstellen dat ik toen ff een panische gedachte kreeg, gelukkig ziet dat er niet echt uit als een zaag).

Die wortel moet er wel uit, door de kaakchirurg en op korte termijn. Blijkt dat ze vanmiddag nog een plekje daarvoor hadden. En voor ze die gaan verwijderen krijg ik een gesprek over eventueel een implantaat. Want als ik dat wil dan kunnen ze dat gelijk ook doen en zijn we daar vanaf. En ik ben wel van de alles-in-1-keer oplossing. Wie heeft zin om daar speciaal voor terug te komen? Ik niet! Gisteren nog even een filmpje gekeken hoe ze dat doen. Kan je beter ook niet doen

Anyway... vanmiddag ben ik dus aan de beurt. Tomaten dieven... zonnetje op t bolletje... groente en kruiden plukkend...

Geplaatst:

Raad op afstand geven is moeilijk....ik in jouw schoenen zou dan inderdaad kiezen voor meteen een implantaat.....als chirurgisch de wortel verwijderd wordt(dat is naderhand ook ff helemaal niet leuk), heb je 2 vliegen in 1 klap.....wil je niet ontmoedigen maar je hebt dan maar 1 x last van een chirurgische ingreep....dat is niet iets wat je 2x wil hebben als het in 1 keer kan...... voor zover ik weet , kun je met de verzekering altijd een betalingsregeling treffen....gewoon even bellen....als het goed is betaald je verzekering het totale bedrag aan de tandarst/chirurg...en moet jij het bedrag boven de 450 euro weer aan de verzekering terug betalen. Dat kan in termijnen.

Sterkte vanmiddag

Geplaatst:
Leef je nog, Helly?

De afspraak was om half 2 in Zwolle, dus ik was nog onderweg

De tandarts was voorbarig geweest, ofwel ik heb niet goed geluisterd gisteren. De kaakchirurg vertelde mij dat na het verwijderen van de wortel ik minstens 2 maanden moest wachten voor er überhaupt iets mee verder kon. Het kaakbot moet namelijk nog dichtgroeien (wist niet eens dat dat kon) voor er een transplantaat in kan worden gedraaid (het is gewoon een schroef). Als dat er in zit duurt het weer 2 maanden voordat de tandarts verder kan met een kroon. Een brug vond de chirurg geen goed idee omdat ik nog 1 kies aan die kant heb die nog prima in orde is en dus zonde om daar in te gaan boren om een brug daartussen te zetten. De kosten waren overigens hetzelfde als voor een implantaat. Dus ik zit voorlopig nog even met een gat in mijn gebit

Net een Ibuprofen bruis ingenomen en t is wachten tot de verdoving is uitgewerkt. Het was overigens zo gepiept daar op die bank. Stond zo weer buiten

Geplaatst:

Gelukkig dat het meeviel...vervelend dat het zo lang gaat duren voor je weer breeduit gateloos kunt lachen

Geplaatst:

Ja dat was wel een tegenvaller

Geplaatst:

Zo, zoals natuurlijk elke doorsnee puber/tiener heb ik even om 23.15 een amarylis bloem bestuifd!

Geplaatst:

heeeel doorsnee ja...mijn dochter (14) zou je voor gek verklaren.

het zal vast niet 'cool, vet of hoe ze het dan ook noemen' zijn...

maar ik vind het helemaal super hoor!

Geplaatst:
Zo, zoals natuurlijk elke doorsnee puber/tiener heb ik even om 23.15 een amarylis bloem bestuifd!

Nee, ik geloof niet dat ik op die leeftijd amaryllissen bestoof. Of enige ander plant, trouwens. Maar ik moet zeggen, achteraf gezien had ik dat best kunnen doen.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Onder de vandaag verplaatste vriezer vandaan...het arme beestje...gestorven onder een lading bevroren groente

img431615851331246675.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.