Jorieke123 Geplaatst: 14 juli 2013 Geplaatst: 14 juli 2013 Plaats hier foto's van de grote (of minder grote) klus die je gaat klaren in de moestuin. 1 van hoe het was, 1 tussendoor, en 1 aan het eind. Er mogen ook weken of maanden tussen de 1e en de laatste foto zitten, maar plaats ze dan wel zodra je de laatste hebt gemaakt. Dan heb je ze mooi bij elkaar Het lijkt net alsof hier al jaren niemand is geweest, maar toch was dat stukje tuin in het voorjaar nog mooi kaal: Flink veel onkruid (en groenten die zich gedragen als onkruid) afgevoerd, o.a. naar de kippen: Met dit als resultaat. Nu kunnen de kolen geplant worden, die komend voorjaar kleine broccoli's gaan geven:(rechts staat nog wat spul waar ik zaad van ga oogsten) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jvdh Geplaatst: 14 juli 2013 Geplaatst: 14 juli 2013 Ik vond het er mooier uitzien toen al die planten er nog stonden. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 15 juli 2013 Auteur Geplaatst: 15 juli 2013 Ja, ik eigenlijk ook wel maar kolen doen het vrij slecht als je ze daar tussen propt Slakken vinden het namelijk ook erg mooi, zo'n hoekje vol met planten. Er komt geen licht... en ook amper vocht. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 11 februari 2014 Auteur Geplaatst: 11 februari 2014 Ik schop dit topic nog maar even omhoog met weer een foto van een verdwenen pad in mijn moestuin: Ergens daar tussen het gras groeit rabarber... Hier kan je ze weer zien (als je goed kijkt ) : Zoals je ziet ben ik daar nog lang niet klaar, maar het pad is tenminste weer beloopbaar. Ik vond in het rechter veldje trouwens nog een handvol aardappels, die hebben we die avond gegeten Wie heeft er ook zulke foto's, of gaat binnenkort een stuk tuin omtoveren? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
mijke Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 leuk topic! als wij volgende maand in ons tuintje beginnen heb ik, gok ik, ook wel een paar van dit soort fototjes Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Loraine Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 Mijn nieuwe moestuinVoor Tijdens Na Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Bit Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 Mijn huidige tuin heb ik 1 jan 2012 gekregen. Een kleddernatte tuin waar al een jaar of 3 niets meer aan gedaan werd. Dat was toen nogal een operatie om het tot mijn tuin te maken. Zie daarvoor mijn Blog.Een nieuwe beschoeiing gezet langs het water. De tuin opgehoogd en in gebruik genomen en mijn 3e seizoen is net van start gegaan. Langs het water was het slechtste stuk. Riet, elzen, pispotten, kweek en bossen brandnetels.Voor dat stuk; een strook langs het water, heb ik er toen voor gekozen om dat dicht te leggen met worteldoek. Het is de pest voor je grond, maar ik moest die zware onkruiden echt kwijt. Eerst een foto van toen. Het exacte stuk heb ik toen niet op foto gezet. Het is een strook vooraan langs het water. Nu, ruim 2 jaar verder, ben ik vanmorgen gaan kijken hoe of het er bij ligt onder dat gronddoek. Alles mag toch wel dood zijn ? En natuurlijk, dat is het.Een foto van het stuk nu: En het stuk geopend: Min of meer dode grond. Maar heerlijk zacht en goed bewerkbaar Inmiddels staat er al wat. Deze strook moet een strook voor de vlinders worden. Heb er nu van de andere delen van de tuin het een en ander vast neergezet: Vlinderstruik, Foeniculum, paarse morgenster, wat distelsoortjes. En er komen binnenkort rozen. Hier staat ook een blauwe regen aan een paal gepland. Van de zomer zal ik nog eens een foto plaatsen.Met zeil afdekken ( of in dit geval dan worteldoek ) is echt een noodgreep, geef ik toe. Maar ik ben er nu blij mee.Gronddoek/ worteldoek is trouwens een feest voor muizen/woelmuizen. Dat bleek ook. 1 Quote
greetje Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 ook hier een heul groot verschil: bij deze dank aan de kids die gek warden van hoe moeders het perséé wou Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
endetjes Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 Niet echt een moestuinklus maar wel een achtertuinklus. Is tie niet mooi geworden....mijn verweerde klikobak! Bij de aldi twee bussen lak gehaald en zaterdag gelijk één keer gedaan, binnen en buitenkant. En vandaag een tweede laag over de buitenkant! Nu wachten op de volgende droge dag voor de 2e bak. Eén foto: Voor, na en tussen tegelijk En onder het blauwe zeil ligt het 2e handse hout voor de "nieuwe" schutting. Die gaat ook dit kleurtje worden. Dus voorlopig ben ik nog lang niet klaar. Quote
Bit Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Nog even een "na - foto "van het stuk langs de moestuin, wat aan het water ligt en 2 jaar dichtgelegen heeft ( zie eerder bericht ). Ben een stukje verder met de invulling van dat stuk. Nog niet klaar. Inmiddels staan er een aantal klimrozen die daar mogen uitgroeien en doen wat ze willen ( stuiken buitelend over en in het water ) een aantal gewone struikrozen en dus deze blauwe regen aan paal. De paal krijgt nog een hardhouten kruis op de kop. De blauwe regen moet op termijn een soort van hoge parasol vormen, half over de vlonder en het water. Dat de blauwe regen nu al bloeit, komt omdat ik m uit een kas heb bij een handelaar. Die wou ik, en geen andere. ( deze geurt goed ).De kratjes zijn overigens de MTFD spullen voor een deel. Quote
eelzuhtjuh Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Voor het geval jullie nog niet gek werden van mijn kas geneuzel van mij dan ook maar voor: tijdens: Na: Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
Dromer Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 wat prachtig! *stiekem beetje jaloers* Quote
Bit Geplaatst: 28 april 2014 Geplaatst: 28 april 2014 Een fotootje van vandaag. Schoonmaken van de bedden met vaste zaken, en de paden.Een bed met Origanum. Dingen ( stekjes van vorig jaar voorjaar ) gaan als een gek. Onkruid. Wordt te hoog ; té veel een bos.Eigenlijk altijd knip ik dat in het voorjaar af, daarna blijft de plant wat kleiner, bloeit iets later , maar net zo rijk.Eigenlijk is dit een voor en tussen foto. Straks in bloei weer een foto. Zal ook andere pollen op de foto zetten , met het verschil. 2 weken later : Quote
eelzuhtjuh Geplaatst: 28 april 2014 Geplaatst: 28 april 2014 Nou het fotootje na van mij dan ook maar.De eerste plantjes staan er trots in te groeien Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
Kibas Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 Wat een verschil Bit. Eelzuhtjuh, jou kas begint er al gezellig uit te zien. Quote
Bit Geplaatst: 13 mei 2014 Geplaatst: 13 mei 2014 Een klein weekje niet op de tuin gewerkt, de regen daarbij, dan wil het onkruid wel.Wat is er mis met onkruid ? Niks zou je kunnen zeggen, maar tussen de aardappelen wel je het niet. Kleine week geleden, toen mijn aardappelen net zichtbaar waren , kon ik tussen de rijtjes kruipen om het helemaal schoon te maken. Maar nu; een week verder: het staat al weer vol. Begin van de middag: Verderop op de middag: Waaróm ? Mag het onkruid niet wat groter worden dan ofzo ?Nou, nee. Dit type onkruid, wat hier vooral staat, staat nu al te bloeien weer en zaait zich als een gek uit. Onkruid heet niet voor niets onkruid. Dit is in staat in 1 ruime week én te groeien én in bloei te komen en dan ook gelijk te gaan zaaien. Ik probeer het veldje enigszins schoon te houden tot de aardappelplanten zich sluiten met elkaar.Een hoop werk. Het is ook voorál al die regen van afgelopen week hoor. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 mei 2014 Auteur Geplaatst: 18 mei 2014 De tunnelkas: Voor: Tussen: Na: De glazen kas: Voor: Na: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 22 mei 2014 Geplaatst: 22 mei 2014 Voor en na. Een stukje tuin ( ongeveer 4 x 4 meter ) wat al sinds september 2013 niet is aangeraakt; oude aardbeienbedden ) In een ander topic benoemde ik mezelf tot 'nette tuinier'; hierbij kan dat weer ontkracht worden. Voor en na dus. In de zomer gaat dit vak op de schop trouwens, maar ik wilde toch het uitzaaien van de boterbloemen en het gras even voor zijn. Aardbeien zat op een andere plek. Die gaan weg.En de peulen rechts naast dit vak, aan de hekken, raakten wel erg in de knel door het onkruid, dat ook. Rechts dáárnaast de tuinbonen.Links een rand met vaste zaken die moeten blijven staan. Quote
Nasuada Geplaatst: 22 mei 2014 Geplaatst: 22 mei 2014 Daar is hard gewerkt jorieke! Quote https://www.deblijehoeve.nl/
dennislp Geplaatst: 14 juni 2014 Geplaatst: 14 juni 2014 VoorNa De groene bak is weer lekker vol! Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
juudje Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 Hier met trots mijn mini moestuin start in februariBeetje druk maar leuk om te zien hoe alles het doet voor een beginneling Quote
Erny Geplaatst: 22 juni 2014 Geplaatst: 22 juni 2014 Gezien de dreiging van Phytophthora, is al in Haren gesignaleerd..., was het wel dringend om eindelijk een tomatenafdak te fabriceren. Overbuuv L. wilde wel helpen.Dus gisteren was het zo ver... allerlei palen en balken en plankjes en latjes en blokjes verzameld (van moestuin en bij het huisje) en aldoende hebben we het ding "ontworpen".(en ja... die schuur"deur" krijgt binnenkort ook een beurt voordat ie helemaal uit elkaar valt... ) VOOR: TIJDENS: Filo rust uit...Tomaten geparkeerd... Podiumpje gemaakt want paal was niet lang genoeg... Voor nu is het ge-bouw klaar, uitrusten en inwijden met een roséetje, Filo wil wel op de foto (wij niet...). NA 's Avonds in het donker de tomaten nog onder dak gezet, het zou kunnen gaan regenen die nacht... Plastic ervoor... Bij daglicht... Het plastic zit tussen latjes vast en hangt helemaal achter de balk, zodat ik het plastic van de winter weg kan halen. Nu nog wat latjes aan de onderkant van het plastic voor het handig oprollen naar verkozen hoogte (latjes waren op), en aan de zijkanten komt ook nog plastic.Touwtjes voor de tomaten kan ik aan het gaas binden dat onder het plastic/over de balken ligt. Heel blij is de Erny met dit bouwwerk. Quote
Holland Geplaatst: 7 juli 2014 Geplaatst: 7 juli 2014 Het begin 4 mei 2014 25 mei 2014 16 juni 2014 26 juni 2014 Of zo Quote Vriendelijke groeten, Holland
Bit Geplaatst: 13 juli 2014 Geplaatst: 13 juli 2014 Alleen voor en na.Tijd om de Lavendel te snoeien ! en dan een foto ( edit ) van eind november : en dan weer het voorjaar : Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.