Jorieke123 Geplaatst: 20 maart 2011 Geplaatst: 20 maart 2011 Vanmorgen... alles wit! Helaas was ik zo slim geweest om de erwtenplantjes te poten gisteren. Ze zullen het wel overleven, maar zagen er vanmorgen zielig uit: En de eeuwig moes: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Sandra Geplaatst: 20 maart 2011 Geplaatst: 20 maart 2011 Ja het heeft hier ook goed gevroren vanacht gelukkig nu alles al weer ontdooit en de zon schijnt.De erwten zullen het indderdaad wel overleven .Ik wou vandaag wat uitplanten in de koude bak. Quote groetjes Sandra
Helly Geplaatst: 20 maart 2011 Geplaatst: 20 maart 2011 Dat is flink koud geweest. Hier viel de koude wel mee. Heel klein laagje wit, bijna niet te zien.Had wel voor de zekerheid de zaailingen binnen gehaald. Mochten vanochtend vroeg weer naar buiten in het zonnetje. Quote Good things come in small packages
Frank Houweling Geplaatst: 20 maart 2011 Geplaatst: 20 maart 2011 Hier stond de vorstbeveiliging aan, gelukkig Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
mmmargot Geplaatst: 20 maart 2011 Geplaatst: 20 maart 2011 Hier heeft het vannacht ook gevroren, maar vanmiddag is het 19 graden geweest zag ik (balkon op het zuiden, met een beschutte hoek, waar de temperatuur dus flink op kan lopen). Lijkt me niet zo heel goed voor de plantjes, maar het ziet er nog goed uit. Bij mijn bessenstruikjes lijkt het wel alsof ik de blaadjes voor mijn ogen kan zien groeien, zo snel gaat het! Quote
hansm Geplaatst: 20 maart 2011 Geplaatst: 20 maart 2011 Vanacht maar 1 graad hier, maar goed beter als vorst.trouwens als het nu nog gaat vriezen moet je extra opletten dat potten niet te droog zijn met vorst verdrogen planten dan nog sneller. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 20 maart 2011 Auteur Geplaatst: 20 maart 2011 Ja, ik geef ze morgen ochtend dan weer water. Ik heb het vanmiddag/vanavond niet meer gedaan omdat een natte kluit wel harder bevriest dan een droge... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 20 maart 2011 Geplaatst: 20 maart 2011 Is er voor vannacht nog vorst voorspeld? Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 20 maart 2011 Auteur Geplaatst: 20 maart 2011 Ja, nog een aantal nachten dacht ik. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
dennislp Geplaatst: 20 maart 2011 Geplaatst: 20 maart 2011 overdag warm, 's nachts koud en weinig neerslag, dacht ik! Stom die weinig neerslag.. net graszaadjes in het gras gegooid.. dat word denk maar even sproeien.. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
thomasvessen Geplaatst: 20 maart 2011 Geplaatst: 20 maart 2011 Nouw, hier is het gelukkig niet zo erg met de vorst of ik heb het niet door natuurlijk.. Quote
Veerkee Geplaatst: 20 maart 2011 Geplaatst: 20 maart 2011 Ja, wat was het koud vannacht....maar je krijgt er wel mooie fotos van Quote
Helly Geplaatst: 20 maart 2011 Geplaatst: 20 maart 2011 Inmiddels maar de zaailingen in bakjes weer binnen gehaald. Morgenochtend mogen ze weer buiten spelen. Quote Good things come in small packages
dennislp Geplaatst: 20 maart 2011 Geplaatst: 20 maart 2011 hier staat er nog niks buiten, behalve radijsjes in de schuur. Rucola + pluksla zaailingen gaan denk over 1 week richting de schuur. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
RickT Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Hier voor de 2e nacht op rij flinke nachtvorst. Ben blij dat ik nog even heb gewacht met van alles [uit] planten in de volle grond. Zal dat ook niet eerder doen dan ijsheiligen [Datum: woensdag 11, donderdag 12, vrijdag 13 en zaterdag 14 mei 2011] Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
Jorieke123 Geplaatst: 21 maart 2011 Auteur Geplaatst: 21 maart 2011 Hier ook weer raak, de erwten kunnen het gelukkig wel hebben! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nicolette Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 afdekken met vlies of onder vervroegings insectengaasdoek uitplanten. Of halve plastic flessen over de zaailingen uitzetten als stolpen maar das wel veel werk. Doek is te krijgen bij Garant. Ik heb er nu 4 stuks van en mijn plantjes staan er goed beschermd tegen insecten en de kou onder. Vanuit de professionele tuinbouw nu ook in moestuinverpakking. De meest milieuvriendelijke gewasbescherming tegen aantasting door de kool-en wortelvlieg en soortgelijke schadelijke insecten. Beschermt ook tegen slagregens en hagel.Afmeting:4,5 x 2,1 meter.Maaswijdte 1.35x1.35 mmGewicht 60 gr/m2UV gestabiliseerd polyethyleen Quote
hansm Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 Ik geloof best dat vliesdoek bv beschermt tegen hagel of beestjes, maar of dit zorgt dat het eronder niet vriest wil er bij mij niet zo in eigenlijk. Quote Players only love you when they're playing.
LucV Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 Toch wel Hans, of in ieder geval minder De boeren gebruiken het ook. Quote
hansm Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 Omdat het voor meer doeleinden gebruikt wordt weet ik nog niet of boeren dat voor vorst doen, waarschijnlijker is hagel omdat dat nogal schade kan geven aan jonge planten.Mischien wil iemand met dat spul er eens een thermometer onder leggen of dat dan echt verschilt met buitenlucht. Quote Players only love you when they're playing.
LucV Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 Ik had er niet aan gedacht dat ze het ook voor andere doeleinde kunnen gebruiken, klinkt vrij logisch. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 maart 2011 Auteur Geplaatst: 24 maart 2011 Misschien werkt het 'tegen vorst' omdat de lucht onder het fleecedoek niet zo vochtig is? Er komen dan geen ijskristallen op de planten volgens mij. Dus wel vrieskou, maar niet zo schadelijk. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
DVL Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Ik geloof best dat vliesdoek bv beschermt tegen hagel of beestjes, maar of dit zorgt dat het eronder niet vriest wil er bij mij niet zo in eigenlijk.Het lijkt maar een dun laagje stof maar vliesdoek beschermt echt tegen enkele graden vorst (ik meen ooit eens gelezen te hebben tot ongeveer 4 graden). Het is ook goed te gebruiken als extra bescherming in de kas. Fleece beschermt tevens tegen vraat door konijnen, vogels of insecten. Maar let op onkruid en insecten die onder de fleece zitten gedijen hier ook goed onder dus regelmatig optillen om te schoffelen en wieden. Voordeel van fleece ten opzichte van plastic is dat het mee rekt en het laat water en lucht door en kan daarom langer op de groente blijven liggen. Je kunt er o.a. groente als aardappels, wortels en sla mee beschermen of enkele weken vervroegen. Een groot nadeel is dat het snel kapot gaat. Het gaat bijna lijken op een verkoop praatje Quote
Nicolette Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 voor wie het interesseert... onder fleece of ander hulp afdekmiddelen vormt zich een eigen microklimaat. Dat scheelt een beetje in de kou. Maar je moet er natuurlijk geen wonderen van verwachten. Ik zal even speurten voor het artikel waar ik dat gelezen had. Quote
jos Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Als iemand nog een lapje nodig heeft.Ik heb net van een kennis 200m2 zwarte plastik gekregen, een pak zo zwaar dat ik het alleen niet kan dragen. Hij is behoorlijk dik en zilverkleurig aan de onderkant. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.