Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja het heeft hier ook goed gevroren vanacht gelukkig nu alles al weer ontdooit en de zon schijnt.

De erwten zullen het indderdaad wel overleven .

Ik wou vandaag wat uitplanten in de koude bak.

groetjes Sandra

Geplaatst:

Dat is flink koud geweest. Hier viel de koude wel mee. Heel klein laagje wit, bijna niet te zien.

Had wel voor de zekerheid de zaailingen binnen gehaald. Mochten vanochtend vroeg weer naar buiten in het zonnetje.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Hier heeft het vannacht ook gevroren, maar vanmiddag is het 19 graden geweest zag ik (balkon op het zuiden, met een beschutte hoek, waar de temperatuur dus flink op kan lopen). Lijkt me niet zo heel goed voor de plantjes, maar het ziet er nog goed uit. Bij mijn bessenstruikjes lijkt het wel alsof ik de blaadjes voor mijn ogen kan zien groeien, zo snel gaat het!

Geplaatst:

Vanacht maar 1 graad hier, maar goed beter als vorst.

trouwens als het nu nog gaat vriezen moet je extra opletten dat potten niet te droog zijn met vorst verdrogen planten dan nog sneller.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Inmiddels maar de zaailingen in bakjes weer binnen gehaald. Morgenochtend mogen ze weer buiten spelen.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Hier voor de 2e nacht op rij flinke nachtvorst. Ben blij dat ik nog even heb gewacht met van alles [uit] planten in de volle grond. Zal dat ook niet eerder doen dan ijsheiligen [Datum: woensdag 11, donderdag 12, vrijdag 13 en zaterdag 14 mei 2011]

Geplaatst:

afdekken met vlies of onder vervroegings insectengaasdoek uitplanten. Of halve plastic flessen over de zaailingen uitzetten als stolpen maar das wel veel werk.

Doek is te krijgen bij Garant. Ik heb er nu 4 stuks van en mijn plantjes staan er goed beschermd tegen insecten en de kou onder.

Vanuit de professionele tuinbouw nu ook in moestuinverpakking. De meest milieuvriendelijke gewasbescherming tegen aantasting door de kool-en wortelvlieg en soortgelijke schadelijke insecten. Beschermt ook tegen slagregens en hagel.

Afmeting:4,5 x 2,1 meter.

Maaswijdte 1.35x1.35 mm

Gewicht 60 gr/m2

UV gestabiliseerd polyethyleen

Geplaatst:

Ik geloof best dat vliesdoek bv beschermt tegen hagel of beestjes,

maar of dit zorgt dat het eronder niet vriest wil er bij mij niet zo in eigenlijk.

Geplaatst:

Omdat het voor meer doeleinden gebruikt wordt weet ik nog niet of boeren dat voor vorst doen,

waarschijnlijker is hagel omdat dat nogal schade kan geven aan jonge planten.

Mischien wil iemand met dat spul er eens een thermometer onder leggen of dat dan echt verschilt met buitenlucht.

Geplaatst:
Ik geloof best dat vliesdoek bv beschermt tegen hagel of beestjes,

maar of dit zorgt dat het eronder niet vriest wil er bij mij niet zo in eigenlijk.

Het lijkt maar een dun laagje stof maar vliesdoek beschermt echt tegen enkele graden vorst (ik meen ooit eens gelezen te hebben tot ongeveer 4 graden). Het is ook goed te gebruiken als extra bescherming in de kas. Fleece beschermt tevens tegen vraat door konijnen, vogels of insecten. Maar let op onkruid en insecten die onder de fleece zitten gedijen hier ook goed onder dus regelmatig optillen om te schoffelen en wieden.

Voordeel van fleece ten opzichte van plastic is dat het mee rekt en het laat water en lucht door en kan daarom langer op de groente blijven liggen. Je kunt er o.a. groente als aardappels, wortels en sla mee beschermen of enkele weken vervroegen. Een groot nadeel is dat het snel kapot gaat.

Het gaat bijna lijken op een verkoop praatje

Geplaatst:

voor wie het interesseert... onder fleece of ander hulp afdekmiddelen vormt zich een eigen microklimaat. Dat scheelt een beetje in de kou. Maar je moet er natuurlijk geen wonderen van verwachten. Ik zal even speurten voor het artikel waar ik dat gelezen had.

Geplaatst:

Als iemand nog een lapje nodig heeft.

Ik heb net van een kennis 200m2 zwarte plastik gekregen, een pak zo zwaar dat ik het alleen niet kan dragen. Hij is behoorlijk dik en zilverkleurig aan de onderkant.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...