Jump to content

Even voorstellen.

Moosje

Recommended Posts

Ik ben Moosje, woon in Duitsland en gek van moestuinen en dieren. Ben dit jaar ook een moestuin begonnen. Op een stuk rijbaan (van de paarden). Zavelgrond dus. En dat gaat niet lukken. Dus ik ben systematisch de grond aan het wisselen voor zwarte grond. De tuin is 19 bij 17 meter.

Hier enkele foto's

Het eerste begin van het jaar daarvoor, genomen in maart dit jaar. Vorig jaar was ik heleaas ziek geworden en kon ik niet meer verder werken. Gelukkig dit jaar wel van start

Foto-LS4CTFGG-D.jpg

Zaaien van dit voorjaar. Had ook nog een zelfgemaakte lage kas, met nog eens zoveel bakjes.

Foto-GYNSDBGP-D.jpg

De moestuin drie weken terug.

Foto-4A6YA4KF-D.jpg

Nog een keer.

Foto-KQNGTMLZ-D.jpg

Hier zijn we begonnen met het plaatsen van de omheining.

Foto-JBMA88GE-D.jpg

En er moet nog heel veel komen. randen, boomschors op de paden, pergola en een terrasje.

In het midden komt nog een kruidentuin.

Verder wil ik het nog aankleden met een (nep)bijenstal en een insectenhotel, enz.

Groetjes Moosje. Als je nog vragen hebt stel ze maar.

Welkom ! En het ziet er niet alleen prachtig uit ( wat een overdachte opzet en nu al resultaat ), het ziet er prachtig uit !! Klasse.

De tuin ligt in een paardenrijbaan. En de grond van de paardenrijbaan is die grond die je krijgt als je alle zwarte grond (bovenste laag, die dus de humus bevat) wegschraapt. Dat is ideaal voor de paarden, lekker weinig water op de baan, maar voor een moestuin niks. Daarom in alle groentebakken en bloemperken zavel verwisseld met zwarte aarde (zandgrond/toplaag).