Moosje Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Ik ben Moosje, woon in Duitsland en gek van moestuinen en dieren. Ben dit jaar ook een moestuin begonnen. Op een stuk rijbaan (van de paarden). Zavelgrond dus. En dat gaat niet lukken. Dus ik ben systematisch de grond aan het wisselen voor zwarte grond. De tuin is 19 bij 17 meter. Hier enkele foto's Het eerste begin van het jaar daarvoor, genomen in maart dit jaar. Vorig jaar was ik heleaas ziek geworden en kon ik niet meer verder werken. Gelukkig dit jaar wel van start Zaaien van dit voorjaar. Had ook nog een zelfgemaakte lage kas, met nog eens zoveel bakjes. De moestuin drie weken terug. Nog een keer. Hier zijn we begonnen met het plaatsen van de omheining. En er moet nog heel veel komen. randen, boomschors op de paden, pergola en een terrasje. In het midden komt nog een kruidentuin.Verder wil ik het nog aankleden met een (nep)bijenstal en een insectenhotel, enz. Groetjes Moosje. Als je nog vragen hebt stel ze maar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Welkom en een mooie oogst Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
meekje Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Welkom!Ziet er prachtig uit Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Welkom ! En het ziet er niet alleen prachtig uit ( wat een overdachte opzet en nu al resultaat ), het ziet er prachtig uit !! Klasse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Hallo Moosje, welkom! Ik kan alleen maar beamen dat het er heel goed uit ziet... Succes en ga zo door! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynn Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Welkom! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moosje Posted July 17, 2013 Author Share Posted July 17, 2013 Vandaag zijn we zover gekomen dat de hele omheining staat. Er moeten nog wel dingen afgewerkt worden, maar dat gaat nog goed komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marijke Posted July 18, 2013 Share Posted July 18, 2013 Wat ziet het er mooi en geordend uit.Veel succes met je tuin en welkom op het forum.Misschien een domme vraag: maar wat zavelgrond? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moosje Posted July 19, 2013 Author Share Posted July 19, 2013 De tuin ligt in een paardenrijbaan. En de grond van de paardenrijbaan is die grond die je krijgt als je alle zwarte grond (bovenste laag, die dus de humus bevat) wegschraapt. Dat is ideaal voor de paarden, lekker weinig water op de baan, maar voor een moestuin niks. Daarom in alle groentebakken en bloemperken zavel verwisseld met zwarte aarde (zandgrond/toplaag). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss.J Posted July 20, 2013 Share Posted July 20, 2013 Welkome, mooie tuin heb je! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts